ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Πράσινη Μετάβαση στη Ναυτιλία: Απανθρακοποίηση, Βιωσιμότητα και ο Καθοριστικός Ρόλος των Ψηφιακών Τεχνολογιών
Επίσης, ο υπουργός, αναφερόμενος στο ζήτημα της απανθρακοποίησης, τόνισε ότι «πρέπει να εργαστούμε με ενιαίο πνεύμα και αλληλεπίδραση και συμμετοχή όλων των παραγόντων: πλοιοκτήτες, παραγωγοί καυσίμων, λιμάνια, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί η ναυτιλία με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα έως το 2050».
Ταυτόχρονα υπογράμμισε την ανάγκη: «Να βελτιώσουμε την εικόνα της ναυτιλίας, να προσελκύσουμε νέες γενιές στη θάλασσα, να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των ναυτικών παγκοσμίως, να βελτιώσουμε την ευημερία τους, τις δεξιότητές τους, την αναγνώρισή τους».
Αναλυτικότερα, η ομιλία του Χρήστου Στυλιανίδη:
«Είναι μεγάλη τιμή και προνόμιο να απευθυνθώ στην Τριάντα Τρίτη Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ.
Η παρουσία των ηγετών των ναυτιλιακών διοικήσεων του κόσμου εγγυάται εμπνευσμένες συζητήσεις και συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας.
Όλοι μοιραζόμαστε τη θεμελιώδη ευθύνη για μια ασφαλέστερη, πιο βιώσιμη και αποτελεσματική ναυτιλία. Και ότι ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η εμπιστοσύνη και η υποστήριξη αυτού του Οργανισμού.
Για την Ελλάδα, αυτή η Συνέλευση είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε την αφοσίωσή μας στον ΙΜΟ ως τον μοναδικό έγκυρο ρυθμιστή της διεθνούς ναυτιλίας. Με τους πιο δυνατούς όρους.
Ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που προωθεί τον θεμιτό ανταγωνισμό αποτελεί προϋπόθεση για τη διεθνή ναυτιλία . Κάθε απόφαση που λαμβάνουμε στο πλαίσιο του ΙΜΟ είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι προσπάθειές μας πρέπει να επικεντρωθούν στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας. Μεταξύ τι χρειάζεται ο κόσμος και πώς μπορεί να το προσφέρει η συνολική θαλάσσια αλυσίδα. Αποτελεσματικά και οικονομικά.
Πρέπει να είμαστε πραγματιστές. Και λάβετε υπόψη το κόστος και την επίδρασή τους στους πιο ευάλωτους. Οι υπερβολικές ρυθμίσεις θα πρέπει να αποφεύγονται και οι αποφάσεις μας πρέπει να αξιολογούνται καλά και να λειτουργούν.
Ο κλάδος μας πάντα αντιμετώπιζε προκλήσεις. Και πάντα βρίσκαμε τρόπους να τα ξεπερνάμε.
Ένα από αυτά είναι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Τώρα είναι η ώρα και ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο μέρος για να συμμετάσχετε σε αυτή τη συζήτηση. Η απάντηση στο «πώς» είναι απλή και ξεκάθαρη: Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του IMO GHG 2023 .
Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα πετύχει μόνο εάν είναι έξυπνη, δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαίνων, δίνοντας παράλληλα προσοχή στις ιδιαιτερότητες κάθε τρόπου αποστολής.
Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και πιο ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες. Για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι επενδύσεις θα αποδώσουν εύλογα.
Πρέπει να εργαστούμε με ενιαίο πνεύμα. Αλληλεπίδραση και συμμετοχή όλων των παραγόντων: πλοιοκτήτες, παραγωγοί καυσίμων, λιμάνια, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί η ναυτιλία με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα έως το 2050.
Μιλώντας όμως για προκλήσεις, το πρώτο πράγμα που πρέπει να μας έρχεται στο μυαλό είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Γιατί οι ναυτικοί είναι η ναυτιλία και το αντίστροφο.
Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί. Αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με τις προοπτικές ενός επαγγέλματος με καλή ανταμοιβή που εγγυάται μια λαμπρή καριέρα σε έναν ακμάζοντα τομέα.
Εδώ, υπάρχει σαφώς ένας ρόλος για τον ΙΜΟ και για τα κράτη μέλη του μαζί. Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες:
- Βελτιώστε την εικόνα της ναυτιλίας.
- Προσελκύστε νέες γενιές στη θάλασσα.
- Εξασφαλίστε την ασφάλεια των ναυτικών σε όλο τον κόσμο.
- Βελτιώστε την ευημερία τους, τις δεξιότητές τους, την αναγνώρισή τους.
Η ασφάλεια των ναυτικών είναι πρωταρχικής σημασίας. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων κατά πλοίων πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορική ναυτιλία και οι αθώοι άνθρωποι στο πλοίο δεν είναι στόχος! Δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται. Πολιτικά ή στρατιωτικά.
Ο ρόλος μας, ως υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, είναι τετραπλός:
- Πρέπει να εμπνέουμε.
- Πρέπει να συντονιστούμε.
- Πρέπει να ρυθμίσουμε και
- Πρέπει να επιβάλουμε τους κανόνες του ΙΜΟ.
Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα, η οποία, αν και μια σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτικά έθνη στον κόσμο. Με παράδοση στη ναυτιλία που πηγαίνει πίσω στους αιώνες.
Η φιλοδοξία μας να εκπροσωπηθούμε στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ είναι, πάνω απ’ όλα, μια πραγματική αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ:
- Να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο αυτόν τον Οργανισμό.
- Να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας. Όπως έχει κάνει για περισσότερα από 60 χρόνια.
Αυτό είναι το όραμα που μοιραζόμαστε μαζί σας σήμερα.
Επιτρέψτε μου να κλείσω τονίζοντας ένα βασικό σημείο:
Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία. Η ναυτιλία και οι άνθρωποι της, στο πλοίο και στην ξηρά, το αξίζουν αυτό. Ήρθε η ώρα να το αναγνωρίσετε αυτό. Με τον πιο ζωντανό τρόπο.
Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, εκφράζω τις ευχές μου για κάθε επιτυχία στην Τριάντα Τρίτη Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ».
Διαβάστε επίσης:
Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Κέρδη 44,5 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο
Safe Bulkers (Πόλυς Β.Χατζηιωάννου): Πούλησε ένα πλοίο, ναυπηγεί επτά πλοία
THRAKON: Εγκαινιάστηκε η νέα επένδυση των 6 εκατ. ευρώ στα Οινόφυτα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!