ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργείο, ανέφερε, αποτελεί η ανάγκη δραστικής αναβάθμισης του τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «η ναυτιλία και ο πρωταγωνιστικός της ρόλος βασίζεται στον άνθρωπο. Θα πρέπει να δώσουμε τις δυνατότητες να έχουμε Έλληνες ναυτικούς πολύ υψηλού επίπεδου για να κρατηθεί η ναυτιλία εκεί που θέλουμε», ενώ ανακοίνωσε ότι το 2024 θα ανακηρυχθεί σε έτος «ναυτικής εκπαίδευσης».
Δεύτερος μεγάλος στόχος αποτελεί «η μετάβαση σε μια βιώσιμη ανταγωνιστική και τελικά πράσινη ναυτιλία. Και πρόσθεσε ότι «στο πλαίσιο αυτό επιχειρήσαμε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και καταφέραμε να περάσουν οι διατυπώσεις του ΙΜΟ, οι οποίες ήταν παραγκωνισμένες και σε σύγκρουση, καμιά φορά, με τα ευρωπαϊκά standards. Ήταν μεγάλη επιτυχία της χώρας μας και πιστεύω ότι έχει γίνει αντιληπτό και στις Βρυξέλλες, ότι θα πρέπει όντως να κοιτάξουμε με περισσότερο ρεαλισμό τα θέματα της πράσινης μετάβασης».
«Τρίτος στόχος για το Υπουργείο μας» ανέφερε είναι «να αυξήσουμε την ασφάλεια στα λιμάνια μας. Ένας δύσκολο στόχος, αλλά θα προσπαθήσουμε να τον πετύχουμε αξιοποιώντας ευρωπαϊκά κονδύλια».
«Τέταρτος στόχος», πρόσθεσε, «είναι η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης και απλοποίησης όλων των διαδικασιών, γιατί όντως εδώ έχουμε μείνει πίσω. Θα προσπαθήσουμε και θα τα καταφέρουμε, μετά από πολλή δουλειά και με τη βοήθεια του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μόνο έτσι χτυπάμε την γραφειοκρατία. Με ψηφιοποίηση παντού».
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεσμεύθηκε πως «θα επιμείνουμε στη χρηστή, νοικοκυρεμένη διαχείριση. Θα εντείνουμε όσο ποτέ στο παρελθόν την αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών πόρων, αφού ήδη έχουμε εντάξει για όλη την προγραμματική περίοδο έργα ύψους άνω του 1,1 δις (1.169.274.989,28) ευρώ, ενώ οι ενισχύσεις μας θα κατευθυνθούν με τρόπο που θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη για τον κλάδο και τη χώρα».
Πρόσθεσε επίσης ότι, «οι φετινές πιστώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού για το Υπουργείο μας ανέρχονται συνολικά σε πάνω από 300 εκ. (311.280.000,00) €, αυξημένες ουσιαστικά, κατά πάνω από 25 εκ.(27.057.000,00) € έναντι του 2023».
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι το γεγονός αυτό αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, μετά από χρόνια στασιμότητας, «που πιστοποιεί ακριβώς τη θετική πορεία των δημοσιονομικών μας, αλλά και τη βούληση της Κυβέρνησης να αποδώσει το όφελος αυτό στην κοινωνία».
Επίσης εστίασε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που είναι αυξημένο κατά 50 εκατ. € και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «αφορά κυρίως την αποπληρωμή συμβάσεων της ακτοπλοΐας, συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή λειτουργία της αγοράς».
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας και στην επιτυχία της χώρας να εκλεγεί στην Κατηγορία Α του Συμβουλίου του IMO, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση σε ψήφους.
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως «καταφέραμε στον IΜΟ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, στο Λονδίνο, να πάρουμε την πρώτη θέση στην κατηγορία Α μέσα σε πολύ δύσκολες, πάρα πολύ δύσκολες, γεωπολιτικές συνθήκες. Αυτό είναι μια επιβράβευση της ελληνικής ναυτιλίας και της συνεισφοράς της στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει το διεθνές εμπόριο και η ναυτιλία.
Και συνέχισε επισημαίνοντας ότι «αναφέρομαι βέβαια στα θέματα της πράσινης μετάβασης όπως και στο γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή, σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, που πρέπει να προσαρμοστούμε όλοι για να μπορέσουμε ακριβώς να αντιμετωπίσουμε το πρασίνισμά του στόλου.
Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε όλοι περήφανοι γι’ αυτό το επίτευγμα και εγώ θα ήθελα από το βήμα της Βουλής, να δώσω τα εύσημα στους ανθρώπους του Υπουργείου Ναυτιλίας, τους ανθρώπους του Λιμενικού Σώματος και του Υπουργείου Εξωτερικών που βοήθησαν έτσι ώστε η Ελλάδα να εκλεγεί στην πρώτη θέση μαζί με την Ιταλία.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο και ανέδειξε τη συνεισφορά του Λιμενικού Σώματος στον πάγιο στόχο «για αποφασιστικό έλεγχο των μεταναστευτικών ροών στις θάλασσές μας», τα στελέχη του οποίου επιδεικνύουν καθημερινά υψηλό αίσθημα ευθύνης και διακρίνονται για τον επαγγελματισμό τους.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!