ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Πρέπει όλοι να στηρίξουμε το έργο του ΙΜΟ – εν προκειμένω τη Στρατηγική 2023 του ΙΜΟ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος διασφάλισης ίσων όρων ανταγωνισμού, μέσω παγκόσμιων μέτρων», επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.
«Είναι θετικό, συνεχίζει ο υπουργός Ναυτιλίας, ότι κατά την εξειδίκευση των μεσοπρόθεσμων μέτρων εφαρμογής της Στρατηγικής, διαφαίνεται συμφωνία ως προς την αναγκαιότητα συνδυασμού ενός τεχνικού μέτρου (με τη μορφή ενός global fuel standard) με ένα αγορακεντρικό μέτρο, ανάλογου με αυτό που ονομάζεται σύστημα τιμολόγησης του άνθρακα» και προσθέτει:
«Θεωρώ ότι είναι εφικτή η υιοθέτηση ενός παγκόσμιου συστήματος τιμολόγησης του άνθρακα που θα τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του 2027. Βέβαια για να γίνει αυτό, σύμφωνα με τις διαδικασίες του Οργανισμού, θα πρέπει οι σχετικές διαπραγματεύσεις να καρποφορήσουν νωρίτερα, εάν είναι δυνατόν πριν το τέλος 2025. Για να φτάσουμε εκεί, οι τεχνικές συζητήσεις θα ξεκινήσουν ήδη από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Όπως κάθε δύσκολη διαπραγμάτευση, έτσι και αυτή που αφορά το παγκόσμιο σύστημα τιμολόγησης του άνθρακα, απαιτεί διαπραγματευτική ευελιξία. Διαφορετικά υπονομεύεται ο ίδιος ο ρόλος του ΙΜΟ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάφορες προτάσεις στο τραπέζι και θα πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι να επιδείξουν θετικό πνεύμα για να επιτευχθούν οι αναγκαίες συγκλίσεις».
Όσον αφορά την τιμολόγηση του άνθρακα, ο Χρήστος Στυλιανίδης, τονίζει:
«Καταρχήν, πρέπει να σας πω ότι όλα αυτά τα διεθνή μέτρα, όπως το συγκεκριμένο για την τιμολόγηση του άνθρακα πρέπει να είναι απλό, για να μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά. Τα πολύπλοκα εφαρμόζονται δύσκολα και κυρίως αφήνουν περιθώρια καταστρατήγησης.
Το δεύτερο σημείο, στο οποίο επιμένουμε, είναι να σέβεται την θεμελιώδη αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Το τρίτο σημείο αφορά τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν. Εμείς υποστηρίζουμε ότι μεγάλο μέρος πρέπει να διοχετευθεί στη μεγάλη προσπάθεια απεξάρτησης της ναυτιλίας από τα ανθρακούχα καύσιμα, για την παραγωγή και επιδότηση των καθαρών καυσίμων.
Αυτά είναι οι βασικές αρχές. Την ίδια στιγμή η χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια θεωρεί ότι το μέτρο που πληροί τα κριτήρια πρέπει να εισπράττεται, εάν είναι εφικτό, κατά τον εφοδιασμό του πλοίου με καύσιμα. Με τον τρόπο αυτό ελέγχεις και την εισροή κεφαλαίων προς το fund που θα διαχειριστεί τα κεφάλαια.
Τώρα υπάρχουν και άλλες παραλλαγές σχεδίων που έχουν προταθεί από διάφορες χώρες. Είμαστε έτοιμοι να αξιολογήσουμε όλες τις προτάσεις, αρκεί να πληρούνται οι βασικές αρχές που έχουμε θέσει».
Διαβάστε επίσης:
Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος και υποψήφιοι ευρωβουλευτές στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά
Πειραιώς 252: H Noval Property δημιουργεί ένα πολύ – λειτουργικό πόλο στην οδό Πειραιώς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike