ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Αλλάζει το γενικότερο κλίμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά στα ζητήματα της ναυτιλίας και αρχίζουν να αποδέχονται τις θέσεις της Ελλάδας για την πράσινη ναυτιλία, τη χρηματοδότηση των πλοίων, των λιμένων και άλλων θεμάτων.
Όπως ανέφερε πριν από λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, “το τελευταίο διάστημα έχουμε αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες και έχουμε συναντήσει αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες για θέματα ναυτιλίας, στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι, στο Βερολίνο και φαίνεται ότι πλέον έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα με την στάση τους”.
Αναλυτικότερα, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε με έμφαση ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μεταβαση με εξωστρέφεια ακολουθώντας την πολιτική της ελληνικής ναυτιλιας η οποία είναι πρωταγωνίστρια στην παγκόσμια ναυτιλία.
Το ζητούμενο, όπως τόνισε, είναι σε αυτή την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε, όπου αλλάζουν τα πάντα, να διατηρήσουμε τα πρωτεία μας στη ναυτιλία, δεδομένου ότι τώρα κρίνονται ποιοι θα μείνουν και ποιοί θα φύγουν από τις θαλάσσιες μεταφορές.
“Εμείς, τόνισε, έχουμε και την ιδιαιτερότητα των νησιών και θα πρέπει να ενισχύσουμε ως κράτος την ελληνική ακτοπλοΐα για να έχουμε καθημερινή σύνδεση με τα νησιά”
Όπως, αποκάλυψε ο υπουργός, η προσπάθεια του υπουργείου και του ίδιου κινείται σε τρεις άξονες:
Ο πρώτος άξονας: Η Ελλάδα να καταστεί η γέφυρα μεταξύ ΙΜΟ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο να εναρμονιστούν οι πρακτικές στη ναυτιλία. Σε αυτή την κατεύθυνση έγιναν οι συναντήσεις μου με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Valdis Dombrovskis, τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά, την Επίτροπο Μεταφορών Adina Vălean και την Γενική Διευθύντρια της DG REGIO Θέμη Χριστοφίδου.
Στο επίκεντρο των συναντησεων μου, που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα και συζητήθηκαν επίσης οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα θέματα που επηρεάζουν τον κλάδο της ναυτιλίας στους τομείς της «πράσινης» μετάβασης, της ναυτικής εκπαίδευσης. Παρουσίασε, τόνισε τις ελληνικές θέσεις και τους τρόπους ενίσχυσης του διαδικαστικού πλαισίου των Κρατών Μελών της ΕΕ εντός του ΙΜΟ. Στις συναντήσεις μου εξετάστηκαν και τρόποι για να βοηθηθεί η ελληνική ναυτιλία στο σύνολό της να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις ανάγκες της «πράσινης» μετάβασης.
Ο δεύτερος άξονας: Στόχος μου είναι η προώθηση της πράσινης ναυτιλίας με ανταγωνιστικοτητα και αφού θα προηγουμένως θα λάβουμε υπόψη τις γεωπολιτικές παραμέτρους. Προωθούμε την λογική της γαλάζιας και βιώσιμης οικονομίας στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Η Ευρώπη, υποστήριξε ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, δεν πρέπει να αυτοτραυματιστεί με την υιοθέτηση μη ρεαλιστικών χρονοδιαγραμμάτων και υπέρμετρων οικονομικών επιβαρύνσεων στα πλοία που καταφθάνουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες. Γι αυτό και έγιναν δεκτές οι ελληνικές απόψεις ότι θα πρέπει σταδιακά η Ευρωπαϊκή Ένωση να υιοθετήσει τα standards και να εναρμονιστεί με τα μέτρα και την νομοθεσία του ΙΜΟ.
Ήδη για το EU- ETS θα υπάρξει αναθεώρηση το 2027 στα allowances δηλαδή δικαιώματα των ρύπων που καταβάλλουν τα πλοία προκειμένου να δια διατηρηθούν ανταγωνιστικά τα ευρωπαϊκά λιμάνια και να μην επωφεληθούν άλλα μη ευρωπαϊκά γειτονικά λιμάνια που δεν επιβάλλουν ανάλογες χρεώσεις. Πάντως και ο ΙΜΟ προτίθεται στο άμεσο μέλλον να ανακοινώσει κάποια κεντρικά market based measures ή την επιβολή ενος φόρου levy για την χρηματοδότηση της έρευνας στα νέα καύσιμα.
Τρίτος άξονας: Στην ακτοπλοΐα χρειάζεται η παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων μέσω ΕΣΠΑ, RRF, Ταμείου Ανάκαμψης, Τραπεζών και άλλων ταμείων, για την ανανέωση του στόλου ώστε να επιτευχθεί η πράσινη μεταβαση μέσα στα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ συμφωνα με την οδηγία Fit for 55.
Επίσης, σχεδιάζουμε ένα πρότζεκτ με την συμμετοχή Ελληνικών Ναυπηγείων και για τις λιμενικές υποδομές και εκτιμάται ότι θα διατεθούν 180 εκατ. ευρώ και άλλα 180 εκατ. για 25 λιμάνια. Η ΕΕ αποδέχθηκε τις ελληνικες προτασεις, προκειμένου τα ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία να έχουν ένα ευρύτερο back και όχι 5% που σημαίνει ότι θα δύνανται λόγω των μεγάλων αποστάσεων και του μεγάλου αριθμού δρομολογίων να καίνε κατά 10-12% ορυκτά καύσιμα. Για την ακτοπλοία έχουν εξασφαλιστεί 80 εκατ. ευρώ τα οποία προσδοκούμε να αυξηθούν.
Αναφερόμενος στα δρομολόγια των αγόνων γραμμών, είπε ότι έως τις 15 Απριλίου, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών και θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Απαντώντας σε ερώτηση του Mononews για τα ζητήματα που έχουν προκύψει για τα αποθεματικά του ΕΛΟΕΝ, την ψηφιακή εργασιακή κάρτα και τους συντελεστές για τη συνταξιοδότηση των συνταξιούχων, είπε ότι τα χειρίζονται τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, αλλά και εμείς ως υπουργείο Ναυτιλίας, συμβάλουμε στην καλύτερη εξέλιξη.
Διαβάστε επίσης:
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
Γιώργιος Αλεξανδράκης: Παρατάθηκε η θητεία του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος
Howden Agents: Ο Φίλιππος Μυτιληναίος αναλαμβάνει CEO της νέας εταιρείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Μαρινάκης: Προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση δυο σημαντικών στεγαστικών προγραμμάτων
- Eυρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ετοιμάζουν εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα – Οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση πωλήσεων
- Τεχνητή νοημοσύνη: Πάνω από 7 στους 10 εργαζόμενους παγκοσμίως χρησιμοποιούν GenAI
- Εταιρικός στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων