ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Από πλευράς Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δίνουμε μια μεγάλη μάχη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε διεθνές, για το πως θα μπορέσουμε να περάσουμε θέσεις για τα μεγάλα ζητήματα της «πράσινης μετάβασης», ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
«Η σημερινή υπογραφή αυτού του Μνημονίου και οι συνεργασίες, δεν είναι απλώς μία σημαντική εξέλιξη σε μια συλλογική προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός στόλος, αλλά είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Στη συνέχεια, ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε:
«Εμείς θα το παρουσιάσουμε και σε διάφορα διεθνή φόρα για το πώς, μέσα από αυτή την συνεργασία, θα περπατήσουμε όλοι μαζί ώστε να επιτύχουμε την «πράσινη» μετάβαση. Να υλοποιήσουμε τον κοινό στόχο μιας βιώσιμης ρεαλιστικής ναυτιλίας, για να ξέρει η αγορά που πάει, αλλά και μιας «πράσινης» ναυτιλίας.
Ο Πρωθυπουργός, το είχε θέσει και στο COP27, αλλά και φέτος στην ομιλία στο COP28 είπε ότι πρέπει να είμαστε όντως πρωτοποριακοί, αλλά την ίδια στιγμή και ρεαλιστές. Και ακριβώς αυτό το Μνημόνιο, αυτή η συνεργασία, έχει αυτά τα δύο στοιχεία. Με ισορροπημένο και ορθολογικό τρόπο, με αναπτυξιακό πρόσημο φέρει οικονομικά οφέλη για όλους μας, στο πλαίσιο της οικονομίας κλίματος. Η ναυτιλία μέσα από αυτή τη συμφωνία, η ελληνική ναυτιλία, ένα από τα μεγάλα μας «assets», ίσως το μεγαλύτερο, γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική. Αυτό το τόνισαν και οι δύο συνάδελφοι Υπουργοί και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να το περάσουμε και στον κόσμο.
Η σημερινή υπογραφή δεν είναι εσωτερική υπόθεση. Είναι υπόθεση ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, της ελληνικής οικονομίας και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Γιατί με τέτοιες ενέργειες θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε, όπως είπε κι ο Άδωνις Γεωργιάδης, νέες ιδιωτικές επενδύσεις, να φέρουμε και να χτίσουμε ελληνικά πλοία, γιατί μόνο έτσι αυτή η επένδυση θα αξίζει τον κόπο και θα έχει οφέλη.
Εξαιτίας όλων αυτών που συμβαίνουν στη χώρα – και θέλω να το τονίσω αυτό φαίνεται ότι η Ελλάδα πρωταγωνιστεί ως επενδυτικός προορισμός και ως μία χώρα που έχει αξιόπιστο γεωπολιτικό πρόσημο. Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα, σε μεγάλους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΙΜΟ, να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση. Κερδίσαμε σε μία δύσκολη μάχη, εξαιτίας των γεωπολιτικών εξελίξεων, την πρώτη θέση ξανά στον IΜΟ, στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας. Αυτό δείχνει ότι το ένα δένει με το άλλο και πως αυτή η κυβέρνηση συγκεντρώνει συλλογικές δυνάμεις που αποδίδουν σε όλα τα επίπεδα.
Αυτός ο στρατηγικός στόχος δημιουργεί τις δυνατότητες για να ανταποκριθούμε επαρκώς στις νέες προκλήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, το FuelEU Maritime και το EU Emissions Trading System (ETS). Μεγάλες προκλήσεις και στο Συμβούλιο Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου καταφέραμε για πρώτη φορά και περάσαμε την ελληνική θέση που συνδέει τις ευρωπαϊκές προκλήσεις με τους στόχους που έχει ο ΙΜΟ. Ήταν πάρα πολύ δύσκολος στόχος και επαναλαμβάνω ότι αυτό το Μνημόνιο Συνεργασίας μας δίνει ένα ακόμα εργαλείο, ένα ακόμα επιχείρημα για να συνεχίσουμε αυτήν την προσπάθεια.
Κλείνοντας, χαιρετίζω αυτή τη συνεργασία, αυτό το Μνημόνιο. Όλοι μαζί θα είμαστε δίπλα έτσι ώστε αυτή η συνεργασία να κρατηθεί και καθημερινά να πετυχαίνει συγκεκριμένα πρακτικά αποτελέσματα».
Διαβάστε επίσης:
Σταϊκούρας: Για πρώτη φορά σε βιώσιμη τροχιά ανάπτυξης η ελληνική οικονομία
Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα στους δείκτες – Οριακά κέρδη για τον Stoxx 600