ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στις δυνατότητες αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων για την «πράσινη» μετάβαση των λιμανιών και των πλοίων, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο υπουργός χαρακτήρισε ορόσημο την πρόσφατη συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και πρόσθεσε ότι τελευταίο διάστημα υπάρχει μια κοινή αγωνία πως θα πάμε στο επόμενο βήμα, αλλά και την ίδια στιγμή πως θα κρατηθούμε ανταγωνιστικοί προκειμένου η ελληνική ναυτιλία να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο.
Τόνισε ότι «αν όλη αυτή η προσπάθεια της παγκόσμιας κοινότητας με τα διαφορετικά συμφέροντα και τις επιστημονικές απόψεις αγνοήσει τα σκληρά ρεαλιστικά δεδομένα της κοινωνίας και της αγοράς κατά την εκτίμησή του θα αποτύχει».
Επεσήμανε επίσης ότι η χώρα μας ήταν και θα είναι πάντοτε σταθερός υποστηρικτής των υιοθετημένων παγκοσμίων κανόνων για τη ναυτιλία αλλά θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα και συνδιαμορφωτής. Αναφερόμενος στο θέμα της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας είπε ότι είναι πεποίθησή του ότι αυτή πάσχει και βρίσκεται σιγά σιγά σε μειονεκτική θέση απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό στα θέματα ναυτιλίας και ειδικά της Ασίας.
Πρόσθεσε ότι αν αυτό αφεθεί στο έλεος του και στη δίνη των καιρών θα δημιουργήσει προβλήματα και στην Ευρωπαϊκή οικονομία ως σύνολο αλλά και στην ελληνική οικονομία και τη ναυτιλία.
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά πως θα εξασφαλίσουμε αυτό τον κρίσιμο ανταγωνιστικό ρόλο της ευρωπαϊκής οικονομίας και τη ναυτιλίας ώστε να κερδηθεί το στοίχημα.
Για το θέμα της ακτοπλοΐας, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια σε επίπεδο Βρυξελλών και ότι η χώρα έχει καταφέρει να αξιοποιήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Για τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμανιών και την ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων τόνισε ότι υπάρχει ήδη πολύ καλή συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και θα μπορέσει να ληφθεί ένα μεγάλο ποσό από το ταμείο της ΕΕ για την απανθρακοποίηση.
Διαβάστε επίσης:
Ινδία και Ουκρανία επαναφέρουν τις εμπορικές σχέσεις τους στα επίπεδα πριν τη ρωσική εισβολή
ΓΣΕΒΕΕ: Αναγκαία και η λήψη μέτρων μείωσης του κόστους λειτουργίας των ΜμΕ
ΟΛΠ: Στα €66,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023 – Μέρισμα €1,34/μετοχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν