ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Μιλώντας για το έλλειμμα ναυτικών ο Χρήστος Στυλιανίδης, επισήμανε:
«Είναι παγκόσμιο το πρόβλημα. Υπολογίζεται από εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων ότι η διεθνής ναυτιλία θα χρειαστεί περίπου 800.000 προσωπικό για τα επόμενα χρόνια. Η πρωταγωνίστρια Ελλάδα με τέτοιο κύκλο εργασιών και αριθμό πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας, αντιλαμβάνεστε πόσο πολλούς χρειάζεται. Άσχετα από το αν προχωρήσουμε και σε (Ημι)Αυτόνομα Πλοία κάποια στιγμή. Πρέπει πάση θυσία να κάνουμε ξανά ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα στην Ελλάδα.
Χρειάζονται νέα κίνητρα. Ορίσαμε το 2024 ως έτος ναυτικής εκπαίδευσης. Πάνω απ’ όλα θέλουμε να ενισχυθεί η ελληνική σημαία ώστε παράλληλα να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας για Έλληνες ναυτικούς. Οι νέοι ναυτικοί που φοιτούν στις Ναυτικές Ακαδημίες προέρχονται πλέον από τη Μακεδονία και την Ήπειρο και όχι τα νησιά. Δείχνει ότι στα νησιά οι νέοι έχουν επαγγελματικές λύσεις. Είναι προσωπικός στόχος για εμένα η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης».
Αναφερόμενος στην πράσινη ναυτιλία, ο υπουργός Ναυτιλίας, είπε:
«Η Ελλάδα έχει ένα υπερόπλο: τη ναυτιλία της και τους ανθρώπους της ναυτοσύνης. Πρόκειται για μια τεράστια τεχνογνωσία. Θέλω να καταθέσω κάτι προσωπικό επ’ αυτού. Έχω εμπειρία σε διάφορες θέσεις στη Κύπρο, μετά στην Ε.Ε., ως Επίτροπος. Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα τόσο ισχυρός στη διαπραγμάτευση ήταν ως Υπουργός Ναυτιλίας της Ελλάδας. Η Ελλάδα μετρά παντού, σε όλα τα fora που έχουν σχέση με τη Ναυτιλία. Γι’ αυτό και πετύχαμε να εκλεγεί η Ελλάδα στην πρώτη θέση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), παρά τις δύσκολες γεωπολιτικές συνθήκες και τις διαφορετικές τάσεις που υπήρχαν.
Εξαιτίας του ρόλου μας έγινε αντιληπτό και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι πρέπει η Ε.Ε. να συνεργαστεί συστηματικά με τον ΙΜΟ για τα θέματα πράσινης μετάβασης, διαφορετικά κινδυνεύει η ευρωπαϊκή ναυτιλία να βρεθεί στο περιθώριο. Εμείς ως πρωταγωνίστρια ναυτιλία της Ε.Ε. κρατάμε την ευρωπαϊκή σημαία ψηλά. Και μπορούμε να γίνουμε η “γέφυρα” μεταξύ της Ε.Ε. και του ΙΜΟ. Βρισκόμαστε σε καλή φάση στη διαπραγμάτευση με την Ε.Ε., προκειμένου να προκύψουν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, για να υποστηριχθεί η ευρωπαϊκή και η ελληνική ακτοπλοΐα στην πορεία προς την πράσινη μετάβαση.
Δίχως ευρωπαϊκή στήριξη τα πράγματα είναι δύσκολα. Υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία με τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, το Νίκο Παπαθανάση που διαχειρίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης. Τις επόμενες μέρες αναμένεται η επιβεβαίωση αυτής της πολύ θετικής εξέλιξης. Γίνεται αποδεκτή η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια ναυπήγησης νέων πράσινων και υβριδικών πλοίων για την ακτοπλοΐα.
Ο Πρωθυπουργός είχε προβεί σε μια σοφή διατύπωση. Είπε ότι πρέπει να είμαστε ριζοσπάστες ως προς τους πράσινους στόχους αλλά και ρεαλιστές. Διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να εκτεθούμε όλοι και, κυρίως, να αυτοτραυματιστούμε ως ευρωπαϊκή ναυτιλία. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε γίνονται σοβαρές έρευνες και επιστημονική μελέτες για τα καύσιμα της πράσινης μετάβασης. Δεν έχουν διευκρινιστεί κρίσιμες παράμετροι, γι’ αυτό και δεν είναι ακόμα έτοιμες οι υποδομές.
Ξεκινήσαμε μια πρωτοβουλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το πως θα κρατήσουμε στην πρωτοκαθεδρία την Ευρωπαϊκή Ναυτιλία. Να σταματήσουμε το διαχωρισμό Βορρά-Νότου στη Ναυτιλία. Εκεί θα επιδιώξουμε αναβάθμιση της Ναυτιλίας εντός των ευρωπαϊκών θεσμών. Έχω ξεκινήσει μια περιοδεία στην Ευρώπη γι’ αυτό το λόγο».
Όσον αφορά στις λιμενικές υποδομές, ο Χρήστος Στυλιανίδης, τόνισε η δεκαετία της κρίσης άφησε πολλά πράγματα πίσω και πρόσθεσε: «Τρέχουμε τώρα. Έχουμε βρει ικανοποιητική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ξεκινάμε σε μικρά λιμάνια, σε νησιά. Χρειάζεται χρόνος και πολλά λεφτά, ώστε να πάμε σε νέες λιμενικές υποδομές που θα εξυπηρετούν την ακτοπλοΐα και το yachting.
Δεν δίνω υποσχέσεις για θαύματα. Αλλά ήδη ξεκινήσαμε και αυτό είναι θετικό. Πιστεύω ότι πρέπει να σκεφτούμε σε κάποια λιμάνια τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Υπάρχει και μια σκέψη να μεταφέρουμε το πρότυπο των αεροδρομίων με τα slots και στα λιμάνια. Δεν είναι εύκολος στόχος, αλλά θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της ασφάλειας».
Τέλος, για τις επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία για την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, ο υπουργός Ναυτιλίας, σχολίασε:
«Πρόκειται για ένα θέμα παγκόσμιο. Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα επιδεινώνει τις ήδη υφιστάμενες πληθωριστικές πιέσεις. Η Ελλάδα είναι πρωταγωνίστρια χώρα στη ναυτιλία, πρώτη στην Ευρώπη.
Οπότε καλώς ο Πρωθυπουργός αποφάσισε να συμμετέχει η Ελλάδα στην επιχείρηση “Prosperity Guardian” και στις “ΑΣΠΙΔΕΣ” της Ε.Ε. Θα το ονόμαζα “Βενιζελική αξιοπιστία”. Ο μεγάλος ηγέτης του ελληνισμού ήξερε ότι για να έχεις ρόλο στο διεθνές παιχνίδι πρέπει να είσαι αξιόπιστος τη στιγμή της κρίσης. Αν είσαι απών, είσαι απών απ’ όλα. Και από τα ωφελήματα».
Διαβάστε επίσης:
Diana Shipping ( Σεμίραμις Παληού): Πούλησε πλοίο με 23,3 εκατ. δολάρια
Προειδοποίηση για την εισηγμένη C3is Inc του Χάρη Βαφειά για διαγραφή από το Nasdaq
Νικόλας και Ειρήνη Νοτιά: Άλλη μία οικογένεια από τη Χίο που κοσμεί την ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα