Τις δυνατότητες της Μεσογείου για δυναμική ανάπτυξη και ανάδειξη καλών πρακτικών που θα συμβάλλουν στην προώθηση της “Γαλάζιας Οικονομίας” επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης κατά την ομιλία του στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη “Γαλάζια Οικονομία”.

Όπως τόνισε, προς τον σκοπό αυτό, μπορεί να δοθεί έμφαση σε τομείς όπως: η Θαλάσσια Διακυβέρνηση, η Βιώσιμη Αλιεία, τα Βιώσιμα και Ουδέτερα Κλιματικά Λιμάνια και Θαλάσσιες Μεταφορές, ο Θαλάσσιος και Παράκτιος Τουρισμός, αλλά και οι Θαλάσσιες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταξύ άλλων.

1

Και πρόσθεσε: «Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης συνολικά, σε συνδυασμό με τους κινδύνους που εγκυμονεί για τις οικονομίες μας, απαιτούν, οι πολιτικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε να είναι ρεαλιστικές και να λαμβάνουν υπόψη, με έντονο και εξειδικευμένο τρόπο, τον παράγοντα περιβάλλον».

Ο κ. Στυλιανίδης ανέδειξε στη συνέχεια δύο σημαντικές πτυχές που αποτελούν για το Υπουργείο «τις κρίσιμες και βασικές προκλήσεις, τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουμε μέσα από συνεργασίες: πρώτον, την ενσωμάτωση της “ανθεκτικότητας” και δεύτερον, τον ρόλο του “ανθρώπινου παράγοντα”.

Επίσης, τόνισε: «Ταυτόχρονα, η μετάβαση σε ένα καλύτερο και αποδοτικότερο φυσικό και οικονομικό περιβάλλον, επιβάλλει την ενσωμάτωση βιώσιμων πρακτικών στη “Γαλάζια Οικονομία”.

Αυτές σχετίζονται με την ενέργεια και την απανθρακοποίηση, με τη χρήση καθαρότερων τεχνολογιών, αλλά και με περισσότερες και ποιοτικότερες “πράσινες” θέσεις εργασίας σε “γαλάζια” επαγγέλματα».

Μιλώντας προς τους παρευρισκόμενους στο Συνέδριο, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη και πιστή στις δεσμεύσεις της.

«Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, το “πρασίνισμα” των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.

Τέλος επισήμανε ότι η αναβάθμιση της γνώσης για τη “Γαλάζια Οικονομία” αλλά και η θωράκιση του θαλασσίου περιβάλλοντος αποτελούν κοινό στόχο για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν οι κοινότητές μας, προάγοντας την πρόοδο και την ευημερία.

Διαβάστε επίσης: 

Γιάννης Κούστας (Danaos): Κέρδη 576,2 εκατ. δολαρίων και ναυπήγηση 12 πλοίων

Συνεργασία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Moore Greece για το «Guide to ESG Reporting»

Δεύτερο χτύπημα των Χούτι μέσα σε μια μέρα – Πλοίο με ελληνική σημαία δέχθηκε πυραυλική επίθεση