ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κρίσιμος ρόλος που διαδραματίζει ο ελληνόκτητος στόλος για τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της Ε.Ε. αλλά και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της ναυτιλίας, απετέλεσαν τον βασικό άξονα της ομιλίας του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την διάρκεια του Φόρουμ που οργάνωσε η Capital Link.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, συμμετείχε σήμερα, ως ένας εκ των βασικών ομιλητών μεταξύ λοιπών σημαντικών προσωπικοτήτων από την ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα, στο ετήσιο Φόρουμ της Ελληνικής Ναυτιλίας, που φιλοξένησε για 13η χρονιά η Capital Link, στο Divani Caravel στην Αθήνα.
Το εν λόγω Φόρουμ, το οποίο διαπραγματεύτηκε το θέμα «Βέλτιστες πρακτικές – Δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας μέσω της αειφορίας», επιδεικνύει την επιχειρησιακή αριστεία στον ναυτιλιακό τομέα και διερευνά τις καλύτερες πρακτικές του κλάδου σε όλους τους σημαντικούς τομείς όπως στην διαχείριση στόλου, την τεχνολογική καινοτομία, την ενεργειακή απόδοση πληρώματος, το περιβάλλον και την ασφάλεια.
Στην ομιλία του, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε τον σημαντικό ρόλο που κατέχει ο τομέας των μεταφορών ως προς την διασφάλιση των ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού και τη δημιουργία αξιόπιστων και στιβαρών μηχανισμών για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των πλοίων σε όλο τον κόσμο. Επεσήμανε επίσης ότι, η Ελλάδα είναι μια χώρα της οποίας η ιστορία και η σύγχρονη οικονομία είναι πλήρως συνδεδεμένη με τη θάλασσα και τη ναυτιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για να συνεχίσει η παγκόσμια οικονομία να κινείται.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Υπουργός «τέσσερα είναι τα βασικά θέματα που πρέπει να εστιάσουμε για να αντιμετωπιστούν σημαντικές προκλήσεις: η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, η διακυβέρνηση, η χρηματοδότηση και οι γεωπολιτικές εξελίξεις». Και συνέχισε, υπογραμμίζοντας πως «η Ελλάδα είναι υπέρμαχος της υιοθέτησης και εφαρμογής παγκόσμιων ενιαίων κανόνων μέσω του ΙΜΟ. Για την Ελλάδα, η ενεργειακή μετάβαση του κλάδου έχει έναν θεμελιώδη πυλώνα, την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών και προσιτών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Πρέπει να προωθήσουμε επενδύσεις σε πιο πράσινες και πιο ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες, να βρεθούν οι καλύτεροι δυνατοί τρόποι για τον πιο ριζικό μετασχηματισμό που έγινε ποτέ στη ναυτιλία: τη σταδιακή μετάβαση σε μια ναυτιλία που δεν βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα και στην οικονομία γενικότερα. Στην “πράσινη” ναυτιλία και στην “πράσινη” οικονομία».
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι απαιτούνται ουσιαστικές επενδύσεις, καινοτόμες λύσεις και νέοι μηχανισμοί χρηματοδότησης που εισάγουν μια νέα δυναμική στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς είναι ζωτικής σημασίας να υποστηρίζονται σταθερά οι καθιερωμένες αρχές της θαλάσσιας πολιτικής της Ε.Ε. σε σχέση με την απελευθέρωση της διεθνούς ναυτιλίας και την ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά.
Διαβάστε επίσης
Ναυτιλιακές Εταιρείες: Αναθεωρείται το πλαίσιο αξιολόγησης και αναφοράς για τη χρηματοδότηση
Τζέρι Καλογηράτος: Στα $7 δισ. η επένδυση για τον «πράσινο στόλο» της Capital
Αδαμάντιος Πολέμης: Πλοίο 21 ετών έφερε στα ταμεία της New Shipping κέρδη 14 εκατ. δολ.
──────────────────
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πανελλαδικές: Λήγει την Παρασκευή η προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα
- Στο στόχαστρο Βουρλιώτη τα funds και οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων
- Credit Agricole: Νέος CEO ο τραπεζικός βετεράνος Olivier Gavalda