ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημειώνεται ότι πλέον εφαρμόζεται η επικαιροποιημένη εγκύκλιος του υπουργείο Ναυτιλίας για τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα με τα πλοία της ακτοπλοΐας, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ γι’ αυτά που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50%.
Ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι θα πρέπει να τηρηθούν τα υψηλά στάνταρ για την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, αναφέροντας ότι αυτό αποτελεί και την πεμπτουσία όλων των ελέγχων που πραγματοποιεί το λιμενικό σώμα.
Αναφερόμενος στην επικαιροποίηση της εγκυκλίου για τη μεταφορά οχημάτων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων AFVS με τα πλοία της ακτοπλοΐας που θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για επιβάτες και πληρώματα είπε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και συστάσεις από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (emsa) και όλοι θα πρέπει να είναι πειθαρχημένοι και να τις τηρούν καθώς όπως υπογράμμισε «δεν θα πρέπει να ρισκάρουμε τίποτα».
Ενόψει της εξόδου του Πάσχα, ο υπουργός τόνισε ότι ομάδες από το λιμενικό σώμα θα επιβλέπουν αυστηρά την τήρηση του μέτρου μεταφοράς των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά το βασικότερο είναι να γνωρίζουν το θέμα και οι επιβάτες που θα έρθουν στο λιμάνι, προκειμένου να αναχωρήσουν κανονικά και να μην υπάρχει κάποιο συμβάν από το οποίο θα στεναχωρηθεί κόσμος.
Από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά η κίνηση είναι αυξημένη, καθώς σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των εταιρειών για σήμερα Μ.Πέμπτη 02/05 από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 22 δρομολόγια πλοίων με 25.574 αναχωρήσεις επιβατών, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας 10 απόπλοι με 10.870 επιβάτες.
Χθες Μ.Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα, λόγω της απεργίας της ΠΝΟ για την Πρωτομαγιά, 11 απόπλοι πλοίων με 11.305 αναχωρήσεις επιβατών.
Οι οδηγίες της εγκυκλίου για τη μεταφορά οχημάτων AFVS
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.
Οι επιβάτες οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ θα πρέπει να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, επισημαίνεται ότι το επίπεδο φόρτισης των οχημάτων κατά την είσοδό τους στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.
Σημειώνει εξάλλου ότι στο πλήρωμα θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη εκτίμηση για το πού και πώς θα τοποθετούνται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο γκαράζ του πλοίου, καθώς είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, ενώ στον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να υπάρχει πάντα κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης και τεχνητός εξαερισμός του χώρου φόρτωσης, εφόσον αυτός είναι κλειστός.
Για ορισμένα πλοία που έχουν ανοιχτούς χώρους προτείνεται η φόρτωση των συγκεκριμένων οχημάτων σε αυτόν.
Επίσης, για τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δύνανται να το εξασφαλίσουν αυτό με όποιο τρόπο το ορίσουν οι ίδιες.
Το πλήρωμα που εκτελεί περιπολίες επί του πλοίου πρέπει να εξοικειωθεί με τον χειρισμό και την ορθή χρήση συσκευών θερμικής απεικόνισης και ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων.
Θα πρέπει εξάλλου να υπάρξει μέριμνα για την ύπαρξη δύο επιπρόσθετων πυροσβεστήρων τουλάχιστον 9 lt κατάλληλων προδιαγραφών για κατασβέσεις πυρκαγιών συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων στα ήδη υπάρχοντα σημεία των χώρων οχημάτων του πλοίου, αλλά και εφοδιασμός με τουλάχιστον δύο ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων για κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων.
Στο πλοίο θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο εξαρτύσεις πυροσβέστη, που να πληρούν τις ειδικότερες απαιτήσεις, αλλά και εφοδιασμός αυτόνομων αναπνευστικών συσκευών (breathing apparatus) με χειραγωγό διάσωσης (lifeline), που θα αποτελούν μέρος των εξαρτύσεων πυροσβέστη.
Διαβάστε επίσης:
Seafarers Happiness Index: Θετικά τα ευρήματα ευτυχίας για τους ναυτικούς κατά το τρέχον έτος
Ακτοπλοΐα: Πώς θα μεταφέρονται τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος