Γάλλοι πολιτικοί ζητούν να φορολογηθούν τα κέρδη ρεκόρ των ναυτιλιακών εταιρειών  που είχαν τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο Rodolphe Saade, πρόεδρος της CMA CGM, έσπασε τη σιωπή του: «η ιδέα της επιβολής φόρου στα επιπλέον κέρδη είναι παράλογη», υπενθυμίζοντας ότι «όταν οι ναύλοι ήταν κάτω από 350 δολάρια δεν μπορούσαμε να επιβιώσουμε».

Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και η μεγαλύτερη στη Γαλλία.

1

Η ιστορία ξεκίνησε όταν ο υπουργός Λεμέρ δήλωσε, σε τηλεοπτική συνέντευξη: «Υπάρχει ένας μικρός όμιλος εταιρειών που έχουν κάνει μια περιουσία χάρη σε αυτή την κρίση: ελπίζω ότι θα δεσμευτούν να επιστρέψουν μέρος των κερδών τους στον γαλλικό λαό. Αν επιλέξουν να μην το κάνουν, θα αναλάβουμε την ευθύνη».

Ο Λεμέρ είχε κουνήσει το δάχτυλο στη ναυτιλιακή CMA CGM και στην ενεργειακή εταιρεία Total, προτρέποντάς τους να «επιστρέφουν μέρος των κερδών τους στους πολίτες».

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών δήλωσε δημόσια ότι θέλει η CMA CGM να προσφέρει στους πελάτες της εκπτώσεις στο κόστος μεταφοράς, ενώ η Total αναμένεται να μειώσει τις τιμές στα πρατήρια καυσίμων σε όλη τη χώρα.

Η CMA CGM ανακοίνωσε ότι θα παρέχει εκπτώσεις μεταξύ 10% και 20% σε μεγάλους Γάλλους λιανοπωλητές.

Ειδικότερα, από την 1η Αυγούστου του τρέχοντος έτους, κάθε τυπικό κοντέινερ 40 ποδιών θα μπορεί να έχει έκπτωση 500 ευρώ, που ισοδυναμεί περίπου με έκπτωση 10%. Επίσης για όλα τα κοντέινερ που προορίζονται για τα γαλλικά υπερπόντια εδάφη, μπορεί να επιτευχθεί έκπτωση 500 ευρώ, με έκπτωση περίπου 10% -20%.

Επιπλέον, αρκετοί Γάλλοι πολιτικοί και όχι μόνο ο Le Maire έχουν δηλώσει ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να επιβάλουν έναν «φόρο» παρόμοιο με τον φορολογικό συντελεστή 25% του Ηνωμένου Βασιλείου σε εταιρείες που πραγματοποίησαν υπερβολικά κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων και του πετρελαίου και βιομηχανίες αερίου, για την ανακούφιση του ήδη σοβαρού πληθωρισμού.

Ο Γαλλολιβανέζος Rodolphe Saadé, πρόεδρος της CMA CGM, επιτέθηκε στην πρόταση σε ακρόαση στη γαλλική Γερουσία στο Παρίσι και προέτρεψε την κυβέρνηση να μην αυξήσει τη φορολογική επιβάρυνση.

Σύμφωνα με γαλλικά μέσα ενημέρωσης, ο Saadé είχε συζητήσει το θέμα αυτοπροσώπως αυτή την εβδομάδα με γερουσιαστές από το Γαλλικό Συμβούλιο Οικονομικών Υποθέσεων και το Συμβούλιο Περιφερειακού Σχεδιασμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Όταν ρωτήθηκε γιατί ένας ναυτιλιακός όμιλος με καθαρά κέρδη άνω των 17 δισεκατομμυρίων ευρώ πλήρωσε μόνο περίπου 370 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους, απάντησε: «Από το 2003, οι ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνταν πάντα από τη φορολογία με βάση την χωρητικότητα, που υιοθετήθηκε για την καταπολέμηση του ανταγωνισμού από την Ασία, ομόλογοί».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Πρέπει να είστε σίγουροι, γιατί θα επανεπενδύσουμε το 90% των κερδών μας».

Ο Saadé υπενθύμισε ότι ο όμιλος έχει χορηγήσει ένα μπόνους 4.500 ευρώ σε Γάλλους υπαλλήλους για να τους βοηθήσει να μετριάσουν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού.

«Είμαστε η μόνη ναυτιλιακή εταιρεία που πάγωσε τις τιμές spot πέρυσι και φέτος λάβαμε μέτρα μείωσης των τιμών ειδικά για τη γαλλική αγορά. Δεν θέλω να είμαι σε μειονεκτική θέση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές μας σε άλλα μέρη της Ευρώπης, όπως η Ελβετία και η Δανία. Η μεταφορά αντιπροσωπεύει το πολύ 4% του κόστους των εμπορευμάτων».

Όταν ένας γερουσιαστής του υπενθύμισε ότι οι ναύλοι σε ορισμένα δρομολόγια έχουν εξαπλασιαστεί, ο Saadé απάντησε ότι οι ναύλοι «έχουν πέσει στην πραγματικότητα 40% τις τελευταίες εβδομάδες. Όταν η αποστολή ενός κοντέινερ κόστιζε 350 ευρώ, πού ήταν η πολιτική; Ποιος μας φρόντισε;».

Ο Saadé πρόσθεσε ότι αναμένει σταδιακή επιβράδυνση και «ομαλοποίηση» του παγκόσμιου εμπορίου και ότι είχε παρατηρήσει πτώση της ζήτησης τις τελευταίες εβδομάδες. «Κάποιοι μιλούν για ύφεση, αλλά εγώ θα προτιμούσα μια ήπια προσγείωση», είπε. «Αυτό θα ομαλοποιήσει το εμπόριο και θα υπάρξει αναπόφευκτα μείωση των τιμών των μεταφορών».

Η CMA CGM σημείωσε καθαρά έσοδα 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τοποθετώντας τον Saadé στην 31η θέση της λίστας του Forbes με τους δισεκατομμυριούχους στον κόσμο με καθαρή περιουσία 41,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Neptun Lines: Η ελληνική σημαία κυματίζει στο Neptun Tharros

Άρθρο παρέμβαση: Τελικά, ποιός θα μας πει πόσα χρήματα πληρώνουν οι Έλληνες εφοπλιστές σε φόρους, δωρεές και επενδύσεις;