“Το πλοίο μας βρίσκεται ήδη στην Κάλυμνο και είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε και σε νομικό επίπεδο, διότι παραβιάστηκαν κατάφορα οι νομικοί κανόνες που διέπουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες του Δημοσίου. Το σύνολο των μεθοδεύσεων καταδεικνύει προειλημμένη απόφαση απομάκρυνσης του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ από τις γραμμές που εκτελούσε για δεκαετίες. Γιατί άραγε;” αναρωτιέται η Ανώνυμος Ναυτική Εταιρεία Καλύμνου και με επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και επισημαίνει:

“Αν σήμερα και στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα δεν υπάρξει πλοίο για να συνδέσει τα νησιά μας αυτό θα είναι στην άμεση ευθύνη του Υπουργείου. Εμείς θα παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς τη νομιμοποίηση του όποιου πλοίου μπει ( και αν μπει) στη γραμμή , από την οποία σημειωτέον αφαιρέθηκε η Αστυπάλαια. Γιατί άραγε;

Επίσης τονίζουμε ότι το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ είναι έτοιμο με όλα τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας να ξεκινήσει άμεσα- σήμερα κι όλας- τα δρομολόγιά του. Επαφίεται στην απόφαση του Υπουργού”.

Η ΑΝΕ Καλύμνου αναλυτικότερα τονίζει κα τα παρακάτω:

1. Μετά το ατύχημα το πλοίο μας ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ πήγε στον Πειραιά και αποκατέστησε όλες τις ζημιές που είχαν προκληθεί. Ταυτόχρονα εκτέλεσε και όλες τις επισκευές που αφορούσαν τον ετήσιο δεξαμενισμό.

2. Μετά το πέρας των επισκευών ξεκίνησαν οι επιθεωρήσεις . Οι αυστηρότατες επιθεωρήσεις, που εντατικοποιήθηκαν μετά τις οδηγίες του Πρωθυπουργού, συμπεριέλαβαν και εκτέλεση νέου πειράματος ευστάθειας και την εκπόνηση και έλεγχο όλων των σχετικών μελετών. Μάλιστα έγιναν δύο πειράματα ευστάθειας, προκειμένου να διαπιστωθεί η απόλυτη αξιοπλοΐα του πλοίου μας.

3. Συγχρόνως είχαμε άρση της αναγνώρισης του Ρωσικού Νηογνώμονα από την Ε.Ε. Ο Πολωνικός στον οποίο ζητήσαμε να ενταχθεί (και τελικά εντάχθηκε) το πλοίο μας καθώς και η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων απαίτησαν ένα σύνολο μελετών συνοδευτικών των δύο πειραμάτων ευστάθειας. Τις μελέτες αυτές , καθώς και πρόσθετα σχέδια που δεν διέθετε το πλοίο, εκπόνησε το γραφείο του συμπατριώτη μας ναυπηγού κ. Βασιλείου Ψαρομπά εργαζόμενο αδιάλειπτα καθημερινές και αργίες ακολουθώντας σχετικές οδηγίες από τον τεχνικό σύμβουλο της εταιρείας κ. Θωμά Σκριβάνο , ο οποίος είχε την ευθύνη του συντονισμού των επιθεωρήσεων και των τάχιστων αποκαταστάσεων των παρατηρήσεων που προέκυπταν. .

4. Μετά το πέρας όλων των επιθεωρήσεων, το πλοίο μας πήρε όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ασφάλειας και έγινε το μοναδικό πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας που αυτήν την περίοδο έχει περάσει από πειράματα ευστάθειας και εξαντλητικούς ελέγχους που το αναδεικνύουν σε ένα από τα ασφαλέστερα πλοία της ακτοπλοΐας.

5. Δυστυχώς, μετά την πρόσκληση που απηύθυνε το Υπουργείο την προηγούμενη Πέμπτη 9 Μαρτίου στην οποία ήμασταν οι μοναδικοί που συμμετείχαμε και στην οποία καταθέσαμε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, εκτός από το πιστοποιητικό ασφαλείας το οποίο με υπεύθυνη δήλωση δηλώναμε ότι θα κατατεθεί την Πέμπτη 16 Μαρτίου όπως προβλέπεται από το νόμο για τους δημόσιους διαγωνισμούς, ο Γενικός Γραμματέας κ. Κυριαζόπουλος παραδόξως την ίδια ημέρα, δηλαδή την ημέρα λήξης της προθεσμίας κατάθεσης των δικαιολογητικών ( Δευτέρα 12 Μαρτίου και ώρα 12η μεσημβρινή), καθόρισε συνεδρίαση του ΣΑΣ για την 16η Μαρτίου με θέμα τη δική μας γραμμή, χωρίς να μας γνωρίσει το όποιο αποτέλεσμα της πρόσκλησης. Τελικά είχε αποφασιστεί η απομάκρυνση του πλοίου της Καλύμνου; Από ποιον;

6. Το ΣΑΣ της 16ης Μαρτίου κατά πλειοψηφία και όχι ομόφωνα όπως συνήθως γίνεται, πρότεινε στον Υπουργό νέα προκήρυξη για μεγαλύτερο πλοίο κατά 8,50 μέτρα(!) απ’όσο είναι το πλοίο μας και με 200 τετρ. μέτρα μεγαλύτερο γκαράζ από αυτό του πλοίου μας , και ενώ το μέγεθος και η χωρητικότητα του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ είναι υπεραρκετά για την κάλυψη των αναγκών των νησιών που εξυπηρετεί.

Η απόφαση αυτή του ΣΑΣ ελήφθη παρόλο που στη συνεδρίαση αυτή παρουσιάσαμε όλα τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας τα οποία είχαμε εν τω μεταξύ λάβει και άρα το πλοίο μας θα μπορούσε να ξεκινήσει άμεσα τα δρομολόγιά του. Τη συνεδρίαση αυτή του ΣΑΣ, εκτός από τον Πρόεδρο της εταιρείας που συμμετείχε δια ζώσης, παρακολούθησαν και οι Δήμαρχοι Λέρου, Αγαθονησίου και Λειψών οι οποίοι ζήτησαν το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ να παραμείνει στη γραμμή αφού έχει πλέον όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης:

Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις στην ανακαίνιση της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στον Πειραιά