Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατατέθηκε απο το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας το σχέδιο νόμου που αφορά στην παράταση για πέντε έτη των έργων που υποχρεούται ο ΟΛΠ –και επί της ουσίας η κινεζική εταιρεία Cosco– για την ολοκλήρωση των έργων που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Το σχέδιο νόμου επιγράφεται «Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται ‘Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς’ μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ‘Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.’».

Εξάλλου, στην έκθεσή του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρεται ότι με το σχέδιο νόμου, κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η ανωτέρω Συμφωνία με το Παράρτημά της, που υπεγράφη στις 22.9.2021 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Ανώνυμη Εταιρεία» (ΟΛΠ ΑΕ).

Οι κυριότερες τροποποιήσεις της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης (v.4404/2016) αναφέρονται:

α) στην επιμήκυνση της διάρκειας της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου (επιπλέον πέντε έτη, με δυνατότητα παράτασης για ισόχρονο διάστημα εφόσον συντρέχουν λόγοι αναγόμενοι στα οριζόμενα Γεγονότα Αναστολής),

β) στον χρόνο έναρξης της Δεύτερης Επενδυτικής Περιόδου,

γ) στους όρους υλοποίησης των Υποχρεωτικών και μη Υποχρεωτικών Επενδύσεων και

δ) στην απαλλαγή της ΟΛΠ ΑΕ από την καταβολή Ποινικών Ρητρών προς το Ελληνικό Δημόσιο, για τη μη ολοκλήρωση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων, στις ειδικά αναφερόμενες περιπτώσεις.

Από τις προτεινόμενες διατάξεις, σύμφωνα με τους επισπεύδοντες, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, καταλήγει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Διαβάστε επίσης:

Σητεία: Λιμενικά έργα €11,6 εκατ.

Τα ναυάγια και οι ανθρώπινες τραγωδίες στην ελληνική ακτοπλοΐα: Πώς βυθίστηκαν τα έξυπνα οράματα της ελληνικής ναυτιλίας

Έργα και μελέτες ύψους 2,9 εκατ. ευρώ για λιμενικές υποδομές στο Δήμο Ιεράπετρας