ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την στρατηγική για την Νησιωτικότητα, την διασφάλιση της Ανθεκτικότητας και την Βιωσιμότητα των νησιών, επεσήμανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, στην Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Υποεπιτροπής Νησιωτικών Περιοχών της Βουλής.
Ειδικότερα, ο κ. Γκίκας, αποδεχόμενος την πρόσκληση του Προέδρου της Επιτροπής κ. Μάνου Κόνσολα, ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής, επισημαίνοντας την σημασία του σχεδιασμού και της εφαρμογής των συγκεκριμένων πολιτικών, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θεσμοθετήσει και κατοχυρώσει, με τον Ν.4832/2021 την ολοκληρωμένη Θαλάσσια Στρατηγική για τον Νησιωτικό Χώρο, δημιουργώντας το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο, για την επιτάχυνση των αναγκαίων πρωτοβουλιών όσον αφορά στη Νησιωτικότητα, στη Θαλάσσια Οικονομία και στη Γαλάζια Ανάπτυξη.
Με οδηγό το πλαίσιο που ορίσθηκε το 2021, τόνισε ότι έκτοτε: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης των προκλήσεων που παρουσιάζονται στον νησιωτικό χώρο, πάντα σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις τοπικές κοινωνίες και τα Νησιωτικά Επιμελητήρια».
Αναφερόμενος στις άγονες γραμμές τόνισε ότι: «Τα επόμενα χρόνια, η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί κατά πολύ, επειδή θα υλοποιηθεί η εμβληματική δράση για την προσβασιμότητα των νησιών, με την ανάπτυξη του συστήματος των θαλασσίων μεταφορών σε συνδυασμό με την προώθηση πράσινων τεχνολογιών για την ακτοπλοΐα. Το έργο θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ και θα έχει προϋπολογισμό περίπου 1 δις ευρώ, από τα οποία τα μισά θα είναι δημόσια δαπάνη».
Τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι οι συμβάσεις στα «πράσινα» αυτά πλοία, να είναι 12ετούς διάρκειας, ενώ η ναυπήγηση των “πράσινων” πλοίων θα υλοποιηθεί μέσω συνεργατικών σχημάτων που αφορούν την παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού και τις υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής.
Αναφερόμενος στις λιμενικές υποδομές της Χώρας, ο κ. Γκίκας τόνισε ότι από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια ύψους 440 εκ. ευρώ όπου προβλέπονται σημαντικές παρεμβάσεις σε 40 λιμένες της χώρας.
«Με την αναβάθμιση των λιμένων θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητά τους και η τοπική οικονομία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιχειρήσεων σημείωσε ότι αυτό θα εξορθολογιστεί πάνω σε 4 άξονες:
– Την κλαδική και χωρική εξειδίκευση του μέτρου ώστε να στηριχθούν συγκεκριμένοι κλάδοι που πλήττονται περισσότερο,
– Την άμεση εκκίνηση του προγράμματος της νησιωτικής επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα στις νησιωτικές επιχειρήσεις,
– Στην δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών κόστους πρώτων υλών και υπηρεσιών, ώστε να υπάρχει συστηματικότητα στην παρατήρηση και ανάλυση του κόστους του Νησιωτικού Επιχειρείν και
– Στην διάκριση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα μικρά νησιά, με θέσπιση ειδικού μέτρου για πάγια ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με 12μηνη λειτουργία.
Όσον αφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιβατών ο κ. Γκίκας ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου να είναι άμεσα καταβλητέο, με έκπτωση στο εισιτήριο.
Τέλος, αναφέρθηκε στην διεκδίκηση ενός Ειδικού Τομεακού Προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη Νησιωτικότητα.
«Η πολιτική συνοχής της Ευρώπης οφείλει να ενσωματώσει τη Νησιωτικότητα ως διακριτό στόχο» τόνισε και εξέφρασε την πεποίθηση, ότι «στην επόμενη προγραμματική περίοδο, το Τομεακό Πρόγραμμα για την Νησιωτικότητα, θα γίνει πράξη».
Διαβάστε επίσης
Χρήστος Στυλιανίδης: Απολογισμός του έργου του – Επένδυση 1,7 δισ ευρώ από το 2023 μέσω ΕΣΠΑ
Μαρία Αγγελικούση (Μaran Dry): Πούλησε τα δύο παλαιότερα πλοία του στόλου της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παπαστεργίου: Παρουσίασε στις Βρυξέλλες την Εθνική Στρατηγική για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο
- Χρυσοχοΐδης: Εκσυγχρονίζουμε την Ελληνική Αστυνομία για να την φέρουμε στον 21ο αιώνα
- Καστανίδης κατά Ανδρουλάκη: Αν δεν κερδίσει τις επόμενες εκλογές, να παραιτηθεί
- Μπουένος Άιρες: Βίαιες συγκρούσεις διαδηλωτών με αστυνομικούς έξω από το κοινοβούλιο
