Στην έναρξη του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών το οποίο έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας.

Ο κ. Γκίκας επεσήμανε την πληθώρα λιμενικών έργων που υλοποιούνται ή βρίσκονται υπό προγραμματισμό τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική χώρα.

Όπως είπε ο Υφυπουργός, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει ως όραμα την αλλαγή της εικόνας της νησιωτικής χώρας επί τα βελτίω και ήδη από το 2019, κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, βάσει μιας ολιστικής στρατηγικής, με άξονες την καλύτερη διασυνδεσιμότητα των νησιών, την εδαφική συνοχή μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, την ουσιαστική βελτίωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και με σημαντικές επενδύσεις σε λιμάνια.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, με ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχουν εξασφαλιστεί μέσω του Τομεακού Προγράμματος «Μεταφορές» ΕΣΠΑ 2021-2027, πόροι άνω των 600 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των νησιωτικών λιμενικών υποδομών και όχι μόνο.

Ο Υφυπουργός συνέχισε λέγοντας, πως 200 εκ. ευρώ προβλέπονται για παρεμβάσεις σε 30 νησιωτικούς λιμένες με στόχο την ουσιαστική βελτίωση των λιμενικών υποδομών και 110 εκατ. ευρώ για λιμενικά έργα που εγκρίθηκαν από την Κυβερνητική Επιτροπή σε 17 μικρά νησιά και θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.

Επιπλέον, 47 εκ. ευρώ προορίζονται για παρεμβάσεις, αφενός προσαρμογής των λιμένων που εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών στο διεθνή κώδικα ISPS (International Ship and Port Facility) και αφετέρου, υλοποίησης του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου σε 19 λιμένες/θαλάσσια Συνοριακά Σημεία Διέλευσης (Schengen).

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υφυπουργός στους πόρους για τις επιδοτούμενες γραμμές, που ανέρχονται σήμερα στα 150 εκ. ευρώ περίπου, ενώ το 2019 ήταν μόλις 90 εκ. ευρώ.

Κλείνοντας, ο κ. Γκίκας είπε πως βασική μέριμνα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τις κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι η νησιωτική χώρα να καταστεί εξίσου ανταγωνιστική με την ηπειρωτική και σε λίγα χρόνια, ακόμα και με χρονικό ορίζοντα το 2030, να ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης και να μην υστερεί σε υποδομές.

Διαβάστε επίσης:

Γερμανία: Απέλαση 40 μεταναστών και επιστροφή τους σε Βελιγράδι και Σκόπια

Ξενοδόχοι Σαντορίνης: Σοβαροί κίνδυνοι για τον τουρισμό του νησιού από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν

Νέα Αριστερά: Αναφορά στον ΥΠΠΑΙ για τις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για εργασιακές παρανομίες σε ιδιωτικά σχολεία