«Μπλόκο» στην επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά και στο επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Με τρεις αποφάσεις του κρίνει ότι είναι μη νόμιμες οι πράξεις έγκρισης του έργου, καθώς δεν είχε προηγηθεί η στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση που προβλέπεται.

1

Έτσι η Ολομέλεια του ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ),  για τις υποχρεωτικές επενδύσεις,  που προέκυπταν από τη  σύμβαση  παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco Group (Hong Kong) Limited,  που υπογράφηκε και κυρώθηκε το 2016, προβλέποντας, μεταξύ των άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό κλπ..

Στο σκεπτικό των αποφάσεων αναφέρεται ότι:

1) Οι πράξεις έγκρισης είναι  μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά σύμβουλοι Επικρατείας)

2) Άκυρη είναι  η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.