ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προσέγγισαν τα 2,5 δισ. δολάρια τα κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών
Ένα χρόνο μετά τη φιλόδοξη εξαγορά της Eagle Bulk από την Star Bulk του Πέτρου Παππά, και παρά τις προκλήσεις της αγοράς που έχουν επηρεάσει την τιμή της μετοχής της ενιαίας πλέον εταιρείας, η κίνηση αυτή αποδεικνύεται ως ένα καθοριστικό βήμα που ενίσχυσε σημαντικά το μέγεθος και την παγκόσμια παρουσία της.
Άρθρο του Streetwise που δημοσιεύει το tradewinds, εξετάζει την πορεία της ενοποίησης των δύο ναυτιλιακών κολοσσών και πώς αυτή διαμορφώθηκε μέσα στις μεταβολές του ναυτιλιακού κλάδου κατά τον τελευταίο χρόνο.
Όταν ανακοινώθηκε το super deal ύψους 836 εκατ. δολ. τον Δεκέμβριο του 2023, προβλεπόταν να δημιουργηθεί ένας γίγαντας 169 πλοίων με κεφαλαιοποίηση αγοράς 2,1 δισ. δολαρίων, βάσει της συνδυασμένης αξίας των μετοχών των δύο ναυτιλιακών.
Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να ενισχύεται και η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk έφτασε τα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια δύο εβδομάδες μετά το κλείσιμο της συμφωνίας τον Απρίλιο του 2024.
Ένα χρόνο μετά, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην.
Η μετοχή της Star Bulk έκλεισε στη συνεδρίαση της Πέμπτης στα 13,17 δολάρια, από 23,85 δολάρια που ήταν όταν κλείστηκε η συμφωνία. Και η κεφαλαιοποίηση της από τα 2,7 δισ. δολάρια έχει μειωθεί σε 1,5 δισ. δολάρια.
Βέβαια, για την εξέλιξη αυτή βασικό ρόλο έπαιξε η γενικότερη πορεία της αγοράς.
Σε γενικές γραμμές, όπως αναφέρει το Streetwise, τα ναύλα άρχισαν να υποχωρούν το περασμένο καλοκαίρι και οι επενδυτές άρχισαν να αποχωρούν από τις μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών, ιδίως ξηρού φορτίου.
Παράλληλα, η Star Bulk επέκτεινε σε μεγάλο βαθμό τον στόλο της με πλοία supramax-ultramax μετά την εξαγορά της Eagle, καθιστώντας την, την δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία σε αυτόν τον τομέα.
Ωστόσο, η χρονική συγκυρία δεν ήταν η ιδανική.
Για ένα μεγάλο διάστημα, μετά μείωση της ζήτησης λόγω της Covid-19, τα πλοία supramax-ultramax, είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα μεγαλύτερα capesize, τα οποία αποτελούν βασικό στοιχείο του στόλου της Star Bulk.
Αυτό έχει αλλάξει. Από το κλείσιμο της συμφωνίας, ο δείκτης Baltic Capesize έχει μειωθεί κατά περίπου 13%, αλλά ο δείκτης Baltic Supramax υποχωρεί περισσότερο από το διπλάσιο, κατά 28%.
Όλες οι μετοχές ξηρού φορτίου έχουν υποστεί σημαντικές πιέσεις. Η Star Bulk διαπραγματεύεται περίπου στο 53% της τιμής της μετοχής της πριν από ένα χρόνο.
Επίσης, η μετοχή διαπραγματεύεται στο 52% της καθαρής της αξίας ενεργητικού, σύμφωνα με την Fearnley Securities του Όσλο. Κάτι ανάλογο βέβαια, ισχύει και για την Genco, η οποία αποτιμάται σε λιγότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια, και την Pangaea Logistics Solutions, η οποία διαπραγματεύεται κάτω από 300 εκατομμύρια δολάρια.
Η ασυμφωνία μεταξύ της ηγετικής θέσης της Star Bulk και της υστέρησης της απόδοσης της μετοχής επισημάνθηκε τον περασμένο Αύγουστο από αναλυτές της Clarksons Securities, οι οποίοι την χαρακτήρισαν «αινιγματική» και διαφήμισαν την «λαμπρή αξία» της ελληνικής ναυτιλιακής.
Οι εκτιμήσεις της Star Bulk
Aπαντώντας σε σχετικά ερωτήματα που έθεσε το Streetwise στην εταιρεία, ο πρόεδρος της Hamish Norton και η επικεφαλής στρατηγικής Χάρις Πλακαντωνάκη, επισήμαναν, μεταξύ άλλων:
«Από τότε που ολοκληρώθηκε η συγχώνευση, τα πλοία capesize είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα μικρότερα πλοία. Καθώς η Eagle συνεισέφερε μικρότερα πλοία στον στόλο, ο αντίκτυπος στα αποτελέσματα και στην τιμή της μετοχής ήταν πιθανώς αρνητικός μέχρι πρόσφατα».
Η μετοχή της εταιρείας συνέχισε να διαπραγματεύεται σε επίπεδα που πιστεύουμε ότι είναι χαμηλότερα από την καθαρή αξία ρευστοποίησης των ενσώματων περιουσιακών μας στοιχείων, επισήμαναν τα στελέχη της Star Bulk. Τονίζοντας, ωστόσο, ότι το ίδιο ισχύει και για τις περισσότερες ή όλες τις άλλες εισηγμένες του κλάδου ξηρού φορτίου.
Αναδιάρθρωση της σύνθεσης του στόλου
Κατά τα άλλα, η Star Bulk εξηγεί ότι συνεχίζει να αναζητά συμφωνίες που θα της επιτρέψουν να χρησιμοποιήσει τις μετοχές της στην καθαρή αξία ενεργητικού ή υψηλότερα, αλλά επικεντρώνεται τώρα στην προσπάθεια να προσθέσει μεγαλύτερα πλοία στον στόλο της προκειμένου να αναδιαρθρώσει τη σύνθεση του.
Τα θετικά νέα είναι ότι η ναυτιλιακή κατάφερε να επιτύχει τις σχεδιαζόμενες συνέργειες κόστους. Σε αυτό το πλαίσιο αποχώρησαν κάποια στελέχη της Eagle, ενώ παράλληλα παρέμειναν βασικά πρόσωπα στους τομείς ναύλωσης/λειτουργιών στη Σιγκαπούρη και το Στάμφορντ του Κονέκτικατ.
«Όταν ανακοινώσαμε την προτεινόμενη συγχώνευση, εκτιμήσαμε ότι θα επιτυγχάναμε συνέργειες τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025. Στην πραγματικότητα, έχουμε ήδη επιτύχει ετήσιες συνέργειες 50 εκατομμυρίων δολαρίων έως το τέταρτο τρίμηνο του 2024», επισήμανε η εταιρεία στο Streetwise.
«Είναι πολύ δύσκολο να ποσοτικοποιήσουμε τα επιπλέον έσοδα που επιτυγχάνουμε ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης, καθώς είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι θα κάναμε στην ίδια αγορά πριν εντάξουμε την πρώην ομάδα της Eagle», ανέφερε η ναυτιλιακή.
Η Star Bulk χαρακτήρισε την αγορά των supramax και ultramax ως «πολύ δύσκολη», αλλά δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένη από την απόδοση του συνδυασμού των εμπορικών ομάδων Star/Eagle.
«Πιστεύουμε ότι έχουμε δημιουργήσει μια άκρως ανταγωνιστική πλατφόρμα — με ενισχυμένη παγκόσμια παρουσία, ένα ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο και κορυφαία συστήματα — η οποία είναι σε καλή θέση για να υπεραποδώσει της αγοράς ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες», ανέφερε.
Πολύτιμη εμπειρία
Η ελληνική ναυτιλιακή εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα διδάγματα που άντλησε από την εξαγορά ολόκληρης εταιρείας, σε αντίθεση με τους στόλους που είχε αποκτήσει σε προηγούμενες συμφωνίες, θα την καταστήσουν ισχυρότερη.
«Πιστεύουμε ότι έχουμε εξελιχθεί σε έναν ισχυρότερο οργανισμό με ευρύτερο παγκόσμιο αποτύπωμα», ανέφερε η Star.
«Έχουμε επίσης αναπτύξει πολύτιμη τεχνογνωσία στην ενοποίηση γραφείων σε διαφορετικές ηπείρους και κουλτούρες – μια σημαντική ικανότητα που θα μας χρησιμεύσει σε περίπτωση που προκύψουν νέες ευκαιρίες συγχώνευσης στο μέλλον».
Διαβάστε επίσης:
Καλές θάλασσες με υγεία και ασφάλεια: Η ναυτιλία του αύριο χρειάζεται ανθρώπινο πρόσωπο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καμπουρίδου στο mononews: Ευρωπαϊκή αυτονομία στις συναλλαγές απέναντι σε Visa και MasterCard
- Η ΕΡΤ ξαναβρίσκει τον εαυτό της – Οι κινήσεις του Γιάννη Παπαδόπουλου κι ένα ταξίδι στο Κάιρο
- Πέντε Χρόνια Προσφοράς από την Πόπη Καλαϊτζή, Μια έκθεση από μαθητές του Κολλεγίου, Η Χρυσή Βαρδινογιάννη στο Σύνταγμα
- Beosound Balance «Natura»: Η τέχνη του ήχου, σκαλισμένη στην πέτρα
