ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Αγόραζε φθηνά πλοία όταν η ναυλαγορά είναι στα κάτω της και πούλα ακριβά, όταν είναι στα επάνω της». Με αυτό το δόγμα πορεύονται εδώ και αιώνες οι Έλληνες εφοπλιστές και σε συνδυασμό με το δόγμα που διδάσκει στους φοιτητές της, η καθηγήτρια Ελένη Θανοπούλου: «Έχε πληρώματα καλά, τα δάνεια πληρωμένα, στην άκρη να ‘χεις μετρητά, μη φοβηθείς κανέναν», συμπληρώνεται η ναυτική μας γνώση και δεξιότητα.
«Είναι τα μυστικά μας και η ευφυΐα μας που μας κρατούν στην πρωτιά στην παγκόσμια ναυτιλία», εξομολογείται συχνά ένας επιτυχημένος εφοπλιστής που ξεκίνησε με ματσακόνι στα «Λίμπερτυ».
Ο Σταμάτης Τσαντάνης, παρά το γεγονός ότι δεν ακολούθησε το ναυτικό επάγγελμα του πατέρα του, για να έχει αυτές τις «ναυτικές εμπειρίες», όμως σπούδασε οικονομικά της ναυτιλίας και τώρα αποδεικνύει καθημερινά στο «θαλασσινό πεδίο» ότι η «θάλασσα κυλάει στο αίμα των Ελλήνων», όπως σοφά έχει επισημάνει η Αθηνά – Νουνού Μαρτίνου.
Πριν λίγες ημέρες, ο Σταμάτης Τσαντάνης, που είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, Seanergy και United, αποκάλυψε ότι μέσα σε ένα δωδεκάμηνο, κατάφερε να πουλήσει πλοία των εταιρειών που διευθύνει και αποκόμισε καθαρά κέρδη 50 εκατομμυρίων δολαρίων, από υπεραξίες.
Η αποκαλυπτική του δήλωση έχει ως εξής: «Από την εισαγωγή μας στο Nasdaq και την αύξηση κεφαλαίου της εταιρείας πριν περίπου ένα χρόνο, πραγματοποιήσαμε επιτυχώς μια σειρά κερδοφόρων συναλλαγών, με συνολικά κέρδη ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ παράλληλα αυξήσαμε την μεταφορική μας ικανότητα σχεδόν στο ένα εκατομμύριο DWT. Επιπλέον, έχουμε διανείμει συνολικά 1,15 δολάρια μέρισμα ανά μετοχή, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 45% μερισματική απόδοση βάσει της πρόσφατης τιμής της μετοχής μας. Οι εξαιρετικά κερδοφόρες αγοραπωλησίες τεκμηριώνουν την ικανότητά μας να δημιουργούμε σημαντικές αποδόσεις και παραμένουμε προσηλωμένοι στην περαιτέρω ανάπτυξη της United μέσω στρατηγικών αγοραπωλησιών με στόχο την ενίσχυση της αξίας των μετόχων».
Οι δηλώσεις του, έγιναν με αφορμή την πώληση από την United Maritime Corporation του δεξαμενόπλοιου LR2, κατασκευής 2008, M/T Epanastasea, το οποίο πουλήθηκε στα 37,5 εκατ. δολάρια, με κέρδος 14,2 εκατ. δολάρια.
Επίσης, στις αρχές Γενάρη πούλησε δύο πλοία, τα M/V Goodship και M/V Tradership, που ήταν τα παλαιότερα του στόλου, με κέρδος πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια.
Ποιος είναι ο Σταμάτης Τσαντάνης
Ο Σταμάτης Τσαντάνης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών Seanergy Maritime και της United Maritime Corporation.
Γεννήθηκε το 1972 στα Χανιά της Κρήτης, αλλά έχει καταγωγή και από την Πάρο. Είναι παιδί καπετάνιου και αυτός είναι ο λόγος που αγάπησε τη θάλασσα. Όμως, δεν ακολούθησε το θαλασσινό επάγγελμα του πατέρα του. Σπούδασε και αποφοίτησε στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ενώ ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Shipping Trade and Finance από το Bayes, το πρώην Cass, Business School της Βρετανικής πρωτεύουσας.
Από τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα, ασχολήθηκε τη ναυτιλία και ειδικότερα εργάστηκε στον επενδυτικό τομέα της Alpha Finance, στον τομέα των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.
Το έτος 2004, πήρε την απόφαση να αφήσει τις Τράπεζες και να εργαστεί στον ναυτιλιακό τομέα, ως στέλεχος και οικονομικός διευθυντής σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο.
Το 2012, ανέλαβε την διεύθυνση της Seanergy Maritime, την οποία κατόρθωσε να την ανατάξει οικονομικά.
Ο Σταμάτης Τσαντάνης, βραβεύτηκε ως καλύτερος manager της ναυτιλίας, από τα «Βραβεία Ευκράντη» των «Ναυτικών Χρονικών» και αξίζει να διαβάσουμε το σκεπτικό της επιλογής του:
«Η κριτική επιτροπή των Βραβείων Ευκράντη αποφάσισε να τιμήσει τον Σταμάτη Τσαντάνη με το Βραβείο του Καλύτερου Manager, αναγνωρίζοντας την αξιοπρόσεκτη και καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του στην ηγεσία της Seanergy Maritime. O ζήλος, η ψυχραιμία κατά τη διαχείριση κρίσεων, ο επαγγελματισμός αλλά και οι ηγετικές ικανότητες είναι στοιχεία που έχει επιδείξει σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας και τον έχουν καθιερώσει ως ένα άξιο μέλος της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας».
Όταν ανέλαβε ο Σταμάτης Τσαντάνης την Seanergy Maritime, «η εταιρεία βρίσκονταν σε εξαιρετικά αμφίρροπο σημείο σχετικά με το μέλλον της στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες του ίδιου βεληνεκούς επικαλέστηκαν πτωχευτική προστασία ή εν τέλει πτώχευσαν, ωστόσο η Seanergy, υπό την ηγεσία του Σταμάτη Τσαντάνη, κατόρθωσε εντός μόλις δύο ετών να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Πλέον η εταιρεία διαχειρίζεται 17 πλοία Capesize, η χωρητικότητα των οποίων ξεπερνά τους 3.000.000 dwt τόνους. Ταυτόχρονα, η Seanergy Maritime διατηρεί άριστες σχέσεις με τραπεζικούς οίκους και πιστωτές, ενώ έχει δημιουργήσει και διατηρεί στενές και μακροχρόνιες συνεργασίες με διεθνούς φήμης ναυλωτές στην αγορά των Capesizes».
Ο Σταμάτης Τσαντάνης ξεκίνησε την καριέρα του στην επενδυτική τράπεζα Alpha Finance, με καθοριστικό ρόλο στην άντληση κεφαλαίων από τις διεθνείς χρηματαγορές και ιδιαίτερα των αγορών της Νέας Υόρκης. Το 2004, ανέλαβε τη θέση του Chief Financial Officer της ναυτιλιακής εταιρείας Top Ships Inc, του Ευάγγελου Πιστιόλη, επιτυγχάνοντας την ίδια χρονιά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο NASDAQ.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, επέτυχε την ανάπτυξη του στόλου δεξαμενοπλοίων της Top Ships Inc στα 2,5 εκατομμύρια dwt.
Για το μυστικό της επιτυχίας του, ο Σταμάτης Τσαντάνης, έχει παραδεχτεί: «H μεγαλύτερή μου προσφορά είναι η επιλογή των συνεργατών μου που με στήριξαν και θεωρώ τον εαυτό μου πρώτο μεταξύ ίσων. Γιατί μόνο όταν σε στηρίζει η εταιρία με ισότητα, αξιοκρατία και την επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων τους οποίους κάνεις συμμέτοχους σε όλο αυτό το έργο που συντελείται, όλοι γίνονται μέρος του συνόλου και καταλήγουμε η εταιρία να βραβεύεται ως καλύτερη dry bulk».
Διαβάστε επίσης:
Σε υψηλά επίπεδα κινείται η κρουαζιέρα στα Χανιά
Μιχάλης Φούντογλου: Η επιτυχημένη πορεία και το επόμενο στοίχημα της Advanced Shipping and Trading
Σε «ελληνικό κλοιό» η Eagle Bulk – Κούστας και Παναγιωτίδης ελέγχουν πάνω από το 30% των μετοχών