Η βράβευση του Σταμάτη Τσαντάνη, πριν απο τρία χρόνια, με το τίτλο του καλύτερου manager στο χώρο της ναυτιλίας, δεν ήταν συγκυριακή.

Τον τίτλο αυτό, ο Σταμάτης Τσαντάνης τον υπερασπίζεται συνεχώς και οι δεξιότητες του απεικονίζονται κάθε χρόνο στα οικονομικά αποτελέσματα και στις μερισματικές αποδόσεις των δύο εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών που διευθύνει.

1

Η μετοχή της Seanergy Maritime έκλεισε χθες στα 7,11 δολάρια και της United Maritime στο 1,55 δολάρια. Η κεφαλαιοποίηση της πρώτης διαμορφώθηκε στα 145,68 εκατ. δολάρια και της δεύτερης στα 13,67 εκατ. δολάρια.

Κατά το έτος 2024 η μερισματική απόδοση της Seanergy Maritime διαμορφώθηκε στο 5,63% και της United Maritime στο 2,58%.

Η πρώτη εταιρεία διαχειρίζεται είκοσι ένα πλοία και η δεύτερη οκτώ πλοία.

Τα καθαρά έσοδα της Seanergy Maritime ανήλθαν στα 43,5 εκατ. δολάρια το 2024, από 2,3 εκατ. δολάρια το 2023, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 50% σε ετήσια βάση στα 167,5 εκατ. δολάρια.

Ο στόλος επεκτάθηκε σε 21 πλοία, αυξάνοντας τη χωρητικότητα σε 3,8 εκατ. τόνους νεκρού βάρους· ξεπέρασε τον Baltic Capesize Index κατά 27,11%.

Εξασφάλισε το 22% των ημερών λειτουργίας του 2025 σε ευνοϊκές τιμές· προβλέπει EBITDA 78-100 εκατ. δολάρια για το 2025.

Πρόβλεψη Ισοδύναμου Χρονοναύλωσης για το Q1 2025 στα 13.400 δολάρια την ημέρα και αναμένει ισχυρότερη αγορά στο δεύτερο μισό του 2025.

Πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η ισχυρή ζήτηση για πρώτες ύλες το γεγονός ότι η εταιρεία βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση με ελάχιστα πλοία κινεζικής κατασκευής

Επίσης, τα κέρδη ανά μετοχή της United Maritime για το τέταρτο τρίμηνο 2024 ήταν 0,41 δολάρια και τα έσοδα ήταν στα 9,5 εκατ. δολάρια.

Τα καθαρά έσοδα για το σύνολο του 2024 αυξήθηκαν στα 45,4 εκατ. δολάρια, αλλά η εταιρεία κατέγραψε καθαρή ζημία 3,4 εκατ. δολάρια, έναντι κέρδους 200.000 δολάρια το 2023.

Το προσαρμοσμένο EBITDA του τέταρτο τριμήνου 2024 αυξήθηκε κατά 11% στα 5,1 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία διατηρεί περιθώρια μικτού κέρδους 51,27% παρά το χρέος των 101,11 εκατ. δολαρίων.

Η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη για τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου, προβλέποντας υψηλότερους ναύλους TCE για τα επόμενα τρίμηνα του 2025.

Επίσης, η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση μέσω δανεισμού και ολοκλήρωσε συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης για την ενίσχυση της οικονομικής της θέσης εν μέσω προκλήσεων της αγοράς.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Seanergy, επισήμανε:

“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα ακόμη κερδοφόρο τρίμηνο για τη Seanergy, χάρη στη στρατηγική μας τοποθέτηση αποκλειστικά στον τομέα των Capesize. Παρά τις πτωτικές τάσεις της ναυλαγοράς στο τέλος του έτους, ο στόλος μας σημείωσε ημερήσιο TCE ύψους 23.179 δολαρίων, ξεπερνώντας κατά 27% τον μέσο όρο του δείκτη BCI που διαμορφώθηκε στα 18.300 δολάρια, πετυχαίνοντας καθαρά κέρδη 6,6 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Έτσι, ολοκληρώνουμε μια χρονιά-ρεκόρ, σημειώνοντας συνολικά καθαρά κέρδη 43,5 εκατ. δολάρια, ενώ η απόδοση του στόλου μας ξεπέρασε τον δείκτη κατά 11%, καταγράφοντας ημερήσιο TCE 25.063 δολάρια, έναντι του μέσου όρου του δείκτη BCI, που διαμορφώθηκε στα 22.593 δολάρια ημερησίως”.

Στη συνέχεια, ο Σταμάτης Τσαντάνης, αναφερόμενος στους μετόχους της εταιρείας, είπε:

“Η ισχυρή απόδοση στους μετόχους μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 επιβεβαιώνει την επιλογή μας να επικεντρωθούμε στον κλάδο των Capesize. Ενώ οι παραγγελίες για νεότευκτα φορτηγά πλοία μικρότερου μεγέθους έχουν αυξηθεί σημαντικά, στον τομέα των Capesize παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, κάτι που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων εταιρειών.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αναμένουμε το ημερήσιο TCE να κυμανθεί περίπου στα 13.400 δολάρια, λόγω της εποχικής αδυναμίας της Capesize αγοράς. Παρόλα αυτά, παραμένουμε περίπου 44% υψηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του BCI που έχει κυμανθεί περίπου στα 9.300 δολάρια ανά ημέρα. Παράλληλα, μέρος του στόλου μας είναι δεσμευμένο σε ναυλώσεις σταθερού ναύλου στα 22.100 δολάρια την ημέρα, ενώ οι τιμές των FFAs υποδεικνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Το 2024, παραμένοντας πιστοί στο αναπτυξιακό μας πλάνο, ενισχύσαμε τον στόλο μας μέσω στοχευμένων αγορών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, διατηρώντας παράλληλα έναν υγιή ισολογισμό ενώ μεγιστοποιήσαμε την μερισματική απόδοση των μετόχων μας. Ανακοινώσαμε συνολικά μερίσματα ύψους 0,76 δολαρίων ανά μετοχή, που ισοδυναμούν με μια ετήσια μερισματική απόδοση ύψους περίπου 11%[1]. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε επαναγορά 226.826 μετοχών κατά το τέταρτο τρίμηνο, με μέση τιμή 9,44 δολάρια ανά μετοχή, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την αξία για τους μετόχους μας”.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις επενδύσεις της εταιρείας και τόνισε:

“Το 2024 και 2025 μέχρι στιγμής, έχουμε ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 138,0 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων υψηλής ποιότητας, επεκτείνοντας τον στόλο μας σε 21 φορτηγά πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα πάνω από 3,8 εκατ. τόνους.

Επιπλέον, η χρηματοοικονομική μας θέση παραμένει ισχυρή, με το ποσοστό δανεισμού να κυμαίνεται περίπου στο 45% σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου μας, ενισχύοντας τη σταθερότητά μας μακροπρόθεσμα στο δυναμικό περιβάλλον της ναυλαγοράς.

Για το υπόλοιπο του 2025, προβλέπεται περαιτέρω μείωση του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου στόλου Capesize στο 1,4% ετησίως, ευνοώντας περαιτέρω την ναυλαγορά. Παρά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, παρατηρούμε σημαντική άνοδο στις τιμές της spot αγοράς και των FFAs τις τελευταίες εβδομάδες, υποδεικνύοντας θετική πορεία για τους επόμενους μήνες. Οι αξίες των πλοίων παρέμειναν σταθερές, γεγονός που αποδεικνύει τα ευνοϊκά θεμελιώδη της Capesize αγοράς”.

Αναλύοντας τις προοπτικές της αγοράς, ο Σταμάτης Τσαντάνης, υπογράμμισε τα εξής:

“Μακροπρόθεσμα, ο συνδυασμός των αυξημένων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη από τον Ατλαντικό, του ιστορικά χαμηλού αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα πλοία και των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών, εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει ένα σταθερό περιβάλλον στην αγορά. Ένας σημαντικός παράγοντας που αναμένουμε να ενισχύσει σημαντικά τη μεταφορική ζήτηση είναι η έναρξη, εντός του 2025, του πολυαναμενόμενου έργου εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στο Simandou στη Γουινέα.

Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη απαιτούν σταθερές ενεργειακές πηγές. Παρά τη στροφή προς άλλες μορφές ενέργειας, ο άνθρακας παραμένει κρίσιμος σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ζήτηση για Capesize πλοία, με την Ασία να αυξάνει τις εισαγωγές της.

Η Seanergy βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να επωφεληθεί από αυτές τις ευνοϊκές δυναμικές μακροπρόθεσμα, εστιάζοντας στην υλοποίηση των στρατηγικών της στόχων, ενώ παράλληλα συνεχίζει να ανταμείβει σημαντικά τους μετόχους της”.

Όσον αφορά την ναυτιλιακή εταιρεία United Maritime Corporation, ο Σταμάτης Τσαντάνης, είπε ότι “η United σημείωσε σημαντική πρόοδο το 2024, εφαρμόζοντας με επιτυχία το στρατηγικό της πλάνο για την ανάπτυξη και τη λειτουργία μιας υψηλής ποιότητας στόλου, εκμεταλλευόμενη πλήρως τις θετικές προοπτικές του κλάδου” και πρόσθεσε: “Σε συνέχεια της επιτυχούς ολοκλήρωσης μιας σειράς αγορών το 2023, μέσω συμφωνιών bareboat-in με ευνοϊκά δικαιώματα αγοράς και βραχυπρόθεσμης “ bridge ” χρηματοδότησης, το 2024 επικεντρωθήκαμε στην εξασφάλιση μακροπρόθεσμων χρηματοδοτήσεων με καλύτερους όρους, ώστε να βελτιστοποιήσουμε την Εταιρεία της κεφαλαιακής δομής”.

Για το 2024, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 45,4 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 36,1 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το 2024 ήταν 3,4 εκατ. δολάρια και 1,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 2,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το 2024 ανήλθε σε 20,3 εκατ. δολάρια έναντι επιδόσεων 18,9 εκατ. δολαρίων για το 2023. Το TCE του στόλου για το έτος ήταν 15.719 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 15.380 δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 31 Δεκεμβρίου του 2024, ανήλθαν στα 6,8 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια στα 60,1 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές δαπάνες στα 97,7 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 153,0 εκατ. δολάρια.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, είπε ότι στο πλαίσιο της δέσμευσής της εταιρείας για υψηλές κεφαλαιακές αποδόσεις, το 2024, ανακοίνωσε συνολικά μερίσματα ύψους 0,235 δολαρίων ανά μετοχή και πρόσθεσε: “Επίσης, πραγματοποιήσαμε επαναγορές μετοχών αξίας περίπου 0,5 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια του έτους. Λόγω της χαμηλής τιμής της μετοχής μας, αποφασίσαμε να παρατείνουμε το πρόγραμμα επαναγορών για επιπλέον 12 μήνες, με υπόλοιπο 1,9 εκατ. δολαρίων από το αρχικό ποσό των 3,0 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά την πρόσφατη επένδυσή μας, στον κλάδο του offshore, για την κατασκευή ενός Energy Construction Vessel, το έργο εξελίσσεται σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα, η ζήτηση για αυτά τα τεχνολογικά προηγούμενα πλοία αυξάνεται να ισχυροποιηθεί περαιτέρω, δεδομένης της περιορισμένης προσφοράς που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο κλάδο και της αυξανόμενης ανάγκης για νέες υποδομές ενέργειας.

Αναφορικά με τη σύνθεση του στόλου μας, συνεχίζουμε τις ενέργειες αναβάθμισης τόσο ως προς τον μέσο όρο ηλικίας όσο και ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Πρόσφατα, αποκτήσαμε ένα Kamsarmax, κατασκευή του 2016 στην Ιαπωνία, ενώ πουλήσαμε δύο παλαιότερα πλοία: το M / V Oasea, ένα Kamsarmax κατασκευή του 2010 στην Κίνα, και το M / V Gloriuship, ένα Capesize κατασκευή του 2004. στις αγορές της και των ναυλωτών. Επίσης, η προσθήκη δύο επιπλέον πλοίων τύπου Panamax στη λειτουργική μας πλατφόρμα, που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, βελτιώνει γενικότερα την παρακολούθηση της απόδοσης του στόλου. Μετά την πώληση του M / V Gloriuship, ο στόλος μας θα περιλαμβάνει επτά πλοία: δύο Capesize και πέντε Panamax/Kamsarmax”.

Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση της εταιρείας, τόνισε:

“Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, το 2024 χρησιμοποιήσαμε δύο συμφωνίες sale-and-leaseback και μια νέα δανειακή χρηματοδότηση ύψους 48,3 εκατ. δολαρίων. Τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων και για την άσκηση δικαιωμάτων αγοράς δύο πλοίων Panamax. Ως αποτέλεσμα, καταφέραμε να αποπληρώσουμε όλες τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, διασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές οφειλές μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026, ενώ παράλληλα απλοποιούμε την κεφαλαία μας δομή, ενισχύοντας την ευελιξία μας.

Οι συζητήσεις για την επιβολή δασμών στο διεθνές εμπόριο ενδέχεται να προκαλέσουν την αναδιάταξη των εμπορικών ροών, αυξάνοντας τις αποστάσεις. Αυτό θα ενισχύσει σημαντικά την ζήτηση πλοίων, ενώ η επίλυση γεωπολιτικών συγκρούσεων θα μπορούσε να αποκαταστήσει σημαντικά θαλάσσια εμπορικά δίκτυα, διευκολύνοντας την ανοικοδόμηση περιοχών που επλήγησαν από τον πόλεμο και αυξάνοντας τη ζήτηση για πρώτες ύλες, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τη ναυλαγορά.

Με βάση τη σύνθεση του στόλου μας και τη στρατηγική τοποθέτηση της United, βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση για να επωφεληθούμε από τις τρέχουσες δυναμικές του θαλάσσιου εμπορίου. Δεδομένων αυτών των θετικών μακροοικονομικών και γεωπολιτικών εξελίξεων, αναμένουμε ότι οι μέτοχοι μας θα ωφεληθούν από τις βελτιωμένες συνθήκες στην αγορά, την αυξανόμενη ζήτηση για τον στόλο μας καθώς και την ισχυρή χρηματοοικονομική μας θέση και την επιχειρησιακή και εμπορική μας υπεροχή”.

 

Διαβάστε επίσης 

Ευρείες συσκέψεις υπό τον Βασίλη Κικίλια, για θέματα λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος, επιχειρησιακής ετοιμότητας και ασφάλειας

Μαρίνα Χατζημανώλη: Η ναυτιλία θα πρέπει να καταστεί πιο συμπεριληπτικός και προσιτός στις γυναίκες

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Συμμετοχή σε κοινοπραξία για ναυπήγηση LPG