Tον καθοριστικό ρόλο των προσωπικών σχέσεων στην ανταγωνιστική αγορά των αγοραπωλησιών πλοίων για την επίτευξη ελκυστικών συμφωνιών, αναδεικνύει ο Σταμάτης Τσαντάνης, CEO των ναυτιλιακών Seanergy Maritime και United Maritime.

Ο έμπειρος εφοπλιστής αποκαλύπτει, σε πρόσφατη συνέντευξη του, ότι η διαρκής παρουσία και η άμεση επαφή με ιδιοκτήτες, ναυλωτές και χρηματοδότες, μέσω συχνών διεθνών ταξιδιών, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής του για την απόκτηση πλοίων σε ευνοϊκές τιμές, αποφέροντας σημαντικές αποδόσεις για την εταιρεία και τους επενδυτές της.

1

Παράλληλα, εκφράζει την ικανοποίησή του για το τρέχον μέγεθος του στόλου της Seanergy, το οποίο θεωρεί ιδανικό για την αποτελεσματική εκμετάλλευση των ευκαιριών της αγοράς.

Συνεπής στην επιχειρηματική του φιλοσοφία που συνοψίζεται στο «αγόρασε φθηνά, πούλησε ακριβά, ή αγόρασε φθηνά και κράτα», ο κ. Τσαντάνης, τονίζει ότι όταν παρουσιάζεται μία ευκαιρία πρέπει να την εκμεταλλεύεσαι χωρίς δεύτερες σκέψεις.

Εμφανίζεται ιδιαίτερα προσεκτικός στη διαχείριση των κεφαλαίων των εταιρειών του, ενώ δηλώνει ότι τα σχέδια της Seanergy για την έκδοση ομολόγου στο Όσλο αναμένεται να καθυστερήσουν μέχρι να επέλθει ηρεμία στις παγκόσμιες αγορές.

Οι προσωπικές σχέσεις παραμένουν το κλειδί

Ο διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime και της United Maritime δήλωσε στο TradeWinds ότι δεν υπάρχει κάποιο μεγάλο μυστικό για την εξασφάλιση πλοίων σε ελκυστικές τιμές, αλλά οι προσωπικές σχέσεις παραμένουν το κλειδί.

Παράλληλα εμφανίστηκε ικανοποιημένος με το σημερινό μέγεθος του στόλου της Seanergy, επισημαίνοντας: «Μέχρι στιγμής, οι συμφωνίες που καταφέραμε να κλείσουμε έχουν αποδειχθεί πολύ καλές για την εταιρεία και τους επενδυτές μας. Η απόκτηση πλοίων σε πολύ χαμηλές τιμές σε σύγκριση με την αγορά αποφέρει πολύ καλές αποδόσεις. Και αυτό είναι εμφανές στις οικονομικές μας καταστάσεις».

Το μέγεθος του στόλου βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε βέλτιστη θέση, τόνισε

«Μπορεί να πουλήσουμε δυο-τρία πλοία. Μπορεί να αγοράσουμε δυο-τρία πλοία. Αλλά λίγο πολύ, θα παραμείνουμε στο εύρος των 20 έως 25 πλοίων το 2025».

«Δεν υπάρχει μυστικό. Η σύναψη συμφωνιών απαιτεί δύο πράγματα».

Το πρώτο είναι οι σχέσεις που ο ίδιος και τα βασικά στελέχη του έχουν αναπτύξει με άλλες εταιρείες.

«Είμαστε συνεχώς σε ένα αεροπλάνο, ταξιδεύοντας για να συναντήσουμε ανθρώπους, είτε ιδιοκτήτες από τους οποίους αγοράζουμε πλοία, είτε ναυλωτές, είτε χρηματοδότες. Δεν στέλνουμε εκπροσώπους. Πηγαίνουμε οι ίδιοι. Πραγματοποιούμε τουλάχιστον επτά ή οκτώ διηπειρωτικές πτήσεις το χρόνο, είτε στις ΗΠΑ είτε στην Ασία. Αυτό είναι πολύ, και δεν περιλαμβάνει την Ευρώπη».

Η δεύτερη προϋπόθεση είναι να είναι κανείς «σοβαρός όταν υπάρχει μία ευκαιρία και να προχωρήσει, ό,τι κι αν γίνει», εξήγησε ο εφοπλιστής που δραστηριοποιείται στον κλάδο ξηρού φορτίου.

«Απαιτείται βεβαιότητα και πεποίθηση, όταν βρίσκεις την ευκαιρία, να είσαι έτοιμος και να μην έχεις δεύτερες σκέψεις», δήλωσε στο TradeWinds.

«Ακολουθήστε τη στρατηγική. Αγόρασε φθηνά, πούλησε ακριβά, ή αγόρασε φθηνά και κράτα. Αυτό είναι όλο», πρόσθεσε.

Ο κ. Τσαντάνης αναγνωρίζει ότι ο στόλος φορτηγών πλοίων του δεν είναι ο νεότερος, αλλά πιστεύει στη στρατηγική του.

«Έχουμε ακριβώς το ιδανικό σημείο όπου πρέπει να βρίσκεται το εμπόριο ξηρού χύδην φορτίου. Επομένως, είμαι πολύ σίγουρος ότι έχουμε κάνει τη σωστή επιλογή πλοίων, πελατών και ναυλώσεων».

«Και βρισκόμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει την αγορά, και αυτό είναι αρκετά προφανές. Θέλω να πω, πέρυσι είχαμε, αν θυμάμαι καλά, το υψηλότερο ισοδύναμο χρονοναύλωσης από όλες τις εισηγμένες εταιρείες όσον αφορά αυτό το θέμα».

Σωστή επιλογή τα capesize

«Έτσι, η σύνθεση του στόλου άλλων εταιρειών δεν ήταν ευνοϊκή επειδή επεκτάθηκαν σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας, τα οποία ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στο μέλλον λόγω υπερπροσφοράς. Αλλά η διατήρηση ενός στόλου που αποτελείται αποκλειστικά από πλοία Capesize έχει αποδειχθεί μια καλή συνταγή, τουλάχιστον για το 2024. Και πιστεύω και στο μέλλον».

«Δεν έχει σημασία αν έχεις 20 πλοία ή 100 ή 200 ή ακόμη και 300 πλοία. Η αγορά είναι όπως είναι. Θα κλείσεις απλώς τα ναύλα που είναι διαθέσιμα για το πλοίο σου.

Γι’ αυτό μας αρέσει να είμαστε μια εταιρεία “μπουτίκ” όσον αφορά το μέγεθος του στόλου. Μπορεί να επιβαρυνθούμε λίγο στα λειτουργικά έξοδα, έχοντας κατά καιρούς ελαφρώς υψηλότερα λειτουργικά έξοδα.

Αλλά όταν έχουμε εξοικονομήσει εκατομμύρια δολάρια αγοράζοντας τα πλοία μας σε χαμηλότερη τιμή, αυτό αντισταθμίζει αυτό και ακόμη περισσότερο. Επομένως, είμαστε πολύ σίγουροι για τον τρόπο που λειτουργούμε», υποστήριξε.

Η έκδοση ομολόγου στο Όσλο

Τον Μάρτιο, η Seanergy διερευνούσε μια πιθανή έκδοση ομολόγου ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων στο Όσλο, την πρώτη της τέτοια έκδοση.

Τα έσοδα από τα τετραετή ομόλογα προορίζονταν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, οι οποίοι μπορεί να περιλαμβάνουν αναχρηματοδότηση χρέους ή αγορές πλοίων, ανέφερε η εταιρεία τότε.

Τώρα ο πλοιοκτήτης περιμένει να ηρεμήσουν οι αγορές.

«Το ομόλογο ήταν μια έκδοση του λεγόμενου “πολυτελούς” κεφαλαίου. Θέλω να πω, δεν έχουμε άμεσες ανάγκες ρευστότητας. Έχουμε πολύ καλή ταμειακή θέση. Έχουμε πολύ καλή ρευστότητα. Αυτό, για εμάς, προοριζόταν κυρίως για τη σχέση μας με τις σκανδιναβικές αγορές και για ευκαιριακό κεφάλαιο.

Επομένως, δεν το χρειαζόμαστε. Απλώς θα πάρουμε τον χρόνο μας και θα περιμένουμε μέχρι να σταθεροποιηθεί η αγορά. Και τότε θα το κάνουμε ξανά ή δεν θα το κάνουμε καθόλου.

Δεν βιαζόμαστε να κάνουμε τίποτα. Απλώς θα καθίσουμε αναπαυτικά και θα παρακολουθήσουμε την αγορά. Και είμαι αρκετά σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα επέλθει κανονικότητα στις παγκόσμιες αγορές», δήλωσε ο κ. Τσαντάνης.

Διαβάστε επίσης 

Νικόλας Πατέρας (Contships): Άλλο ένα κερδοφόρο deal του εφοπλιστή

Η MSC Cruises με έξι κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα και στην Μεσόγειο

Βόλος: Καταγγελία σκοπιμότητας καθυστέρησε απόπλου πλοίου και ταλαιπώρησε 227 επιβάτες