Το υγραέριο αποτελεί μια πολύ εναλλακτική «πράσινη» λύση, για τα ναυτιλιακά καύσιμα, αλλά η μετατροπή ενός εν ενεργεία LPG πλοίου σε «duel fuel», είναι μια πολύ ακριβή υπόθεση. Για την ακρίβεια το κόστος είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από την τοποθέτηση ενός scrubber στο πλοίο, το οποίο «καθαρίζει»  τις εκπομπές διοξειδίου του θείου.

Αυτό αποκάλυψε ο οικονομικός διευθυντής της Dorian LPG, Ted Young, ο οποίος επεσήμανε ότι μελέτες που έκανε η εταιρεία για να προχωρήσει στην αναβάθμιση των κύριων μηχανών σε έως και 10 από τα VLGC της,  σε τεχνολογία διπλού καυσίμου έδειξαν «σημαντικά υψηλότερες» δαπάνες από αυτές που κρίθηκαν απαραίτητες για να δικαιολογήσουν την επένδυση.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, εταιρεία συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα δήλωσε ότι δεν πραγματοποιεί επί του παρόντος μετατροπές σε τεχνολογία διπλού καυσίμου.

«Δέκα από τα πλοία μας είναι εξοπλισμένα με scruber και έχουμε συμφωνίες για άλλα δύο, τα οποία αναμένουμε να εγκαταστήσουμε τους επόμενους μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η μελέτη της εταιρείας, που δείχνει ότι τις πολύ υψηλές δαπάνες που χρειάζονται προκειμένου να γίνει retrofit σε ένα πλοίο, επιβεβαιώνει την κουβέντα που άνοιξε πρόσφατα σε ναυτιλιακό συνέδριο, για το ποιος πληρώνει τελικά το κόστος της μετάβασης στη «πράσινη» ναυτιλία. Το στοίχημα είναι ο στόχος να επιτευχθεί εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη βιωσιμότητα ενός κλάδου που μεταφέρει το 90% των εμπορευμάτων σε όλο το κόσμο, εξασφαλίζοντας ενεργειακή επάρκεια, τρόφιμα και πρώτες ύλες για τον ανθρώπινο πληθυσμό.

Ωστόσο η εταιρεία αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά για το κοντινό μέλλον αφού η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται και και το κόστος να μειώνεται. Σημειώνεται ότι ο κλάδος αναμένει το πρώτο νεότευκτο διπλού καυσίμου να «πέσει» στη θάλασσα μέσα στο 2021.

Η Dorian είναι σε διαρκή επικοινωνία με ναυπηγεία και κατασκευαστές και ενημερώνεται για κάθε εξέλιξη στο τομέα αυτό, προκειμένου να κάθε περίπτωση να είναι μπροστά από τις εξελίξεις. Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του κ. Χατζηπατέρα στο πρόσφατο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, που έχει δώσει βήμα στην ελληνόκτητη ναυτιλία προκειμένου να ακουστεί δυνατά η φωνή της και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.  «Η συζήτηση για την κλιματική αλλαγή και οι κινήσεις για τη μετάβαση σε ένα περιβάλλον χωρίς άνθρακα είναι αναπόφευκτη. Το θέμα είναι πως θα το δρομολογήσουμε αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», εξήγησε.

«Ως Έλληνες δεν πρέπει να αφήσουμε άλλους κλάδους και χώρες να πάρουν την πρωτοβουλία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα και να δεχθούμε τις αλλαγές που έρχονται«.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι και το LPG αποτελεί μία καλή λύση. Επίσης χαρακτήρισε ενθαρρυντικό το γεγονός ότι και οι ναυλωτές παίρνουν πρωτοβουλίες για να περιορίσουν τις εκπομπές και της δικής τους δραστηριότητας αναφορικά με τη ναυτιλία, και είναι σημαντικό να συμμετέχουν καθώς για πρώτη φορά θα συμβάλουν σε κάτι τέτοιο.

«Λύσεις δεν έχουν βρεθεί ακόμη. Πολλοί κάνουν λόγο για το υδρογόνο το οποίο είναι τέλεια λύση, αλλά ο τρόπος παραγωγής του δεν είναι «καθαρός» προς το παρόν. Πρέπει να εξελιχθεί η τεχνολογία και εκτιμά ότι στο μέλλον η βιώσιμη κοινωνία θα έρθει μαζί με την ανάπτυξη», κατέληξε.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση