ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τελευταίο παράδειγμα δύο παλιά containerships, ναυπήγησης 2005 και χωρητικότητας 8.411 teu, τα οποία αγόρασε η Mediterranean Shipping Company (MSC) έναντι 170 εκατ δολαρίων συνολικά. Η τιμή είναι πέντε φορές πάνω από την τιμή απόκτησή τους, το 2018, αλλά και περίπου 20 εκατ. υψηλότερα από την τελευταία φετινή ανάλογη συναλλαγή.
Αν και η πρώτη εντύπωση είναι ότι τα deals στον κλάδο έχουν ξεφύγει, ναυλομεσίτες με ειδίκευση στις αγοραπωλησίες πλοίων με τους οποίους μίλησε το mononews.gr, αναφέρουν ότι οι αξίες των πλοίων παραμένουν συμφέρουσες για τους αγοραστές. Και αυτό διότι οι τιμές τους έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2020, αλλά οι ναύλοι έχουν ανέβει περισσότερο από έξι φορές πάνω σε σχέση με πέρυσι, ενώ και η ρευστότητα που έχουν σήμερα οι εταιρείες που διαχειρίζονται containerships είναι τεράστια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και τα δύο πλοία που αγόρασε η MSC, αφού τα αντίστοιχα πλοία ναυλώνονται στην αγορά για 100.000 δολάρια την ημέρα και για περίοδο δύο ετών.
Συνολικά η αγορά μεταχειρισμένων containerships είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τις αγοραπωλησίες να έχουν ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια μόνο τις τελευταίες 30 ημέρες.
Τι κάνουν οι Έλληνες
Διαφορετική στρατηγική ακολουθούν οι δύο μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με containerships, οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Costamare και Danaos.
Η Costamare της οικογένειας Κωντασταντακόπουλου επέλεξε να χρησιμοποιήσει την τεράστια ρευστότητα που διαθέτει από την αγορά των containerships για να πραγματοποιήσει άνοιγμα στην αγορά των bulk carriers, η οποία βρίσκεται σε ρότα υψηλής κερδοφορίας με θετικό outlook για την επόμενη διετία. Σημειώνεται ότι σήμερα ακόμα και τα πιο μικρά bulkers κερδίζουν ποσά άνω των 30.000 δολαρίων την ημέρα.
Η Costamare πρόσφατα ανακοίνωσε την απόκτηση 28 bulk carriers, ενώ σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της Xclusiv Shipbrokers η εταιρεία απέκτησε και το φορτηγό πλοίο «Charm» μεταφορικής ικανότητας 32.449 dwt και έτους ναυπήγησης 2010 αντί 12,5 εκατ. δολ το οποίο είναι ναυλωμένο μέχρι τον Φεβρουάριο/Μάιο του 2022 με TC ΑΤ 90% BHSI.
Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου της εταιρείας, χωρίς τη τελευταία προσθήκη, έχει φτάσει τα 28 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.496.000 dwt ενώ ο στόλος των containerships περιλαμβάνει 81 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 581.000 TEU
Από την άλλη πλευρά η Danaos του Γιάννη Κούστα συνεχίζει τις επενδύσεις σε containerships. Τελευταία απέκτησε έξι οικολογικού τύπου containerships. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι απέκτησε έξι containerships, χωρητικότητας 5.466 teu το καθένα, στη συνολική τιμή των 260 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay και έχουν μέση ηλικία 6,8 έτη. Βρίσκονται σε χρονοναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, με μέση διάρκεια περίπου δύο ετών.
Η συγκεκριμένα συμφωνία αναμένεται να ενισχύσει τα έσοδα της ναυτιλιακής κατά περίπου 71 εκατ. δολάρια και τα EBITDA κατά περίπου 39 εκατ. δολάρια. Η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί με μετρητά, ωστόσο η εταιρεία αξιολογεί εναλλακτικές λύσεις δανεισμού προκειμένου να χρηματοδοτήσει μέρος της συναλλαγής.
Ο CEO της Danaos, Δρ Γιάννης Κούστας, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την εξαγορά ενός σύγχρονου στόλου σε πολύ συμφέρουσα τιμή σε σχέση με το κόστος ναυπήγησης. Η τιμή αγοράς και τα έσοδα από τις συμβάσεις που έχουν συνάψει τα πλοία μειώνουν σημαντικά το ρίσκο αυτής της συναλλαγής».
Ο στόλος της Danaos αποτελείται από 65 containerships συνολικής χωρητικότητας 403,793 teu.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Πολάκης: Από Δευτέρα ο ΣΥΡΙΖΑ θα ξεκινήσει την αντεπίθεση
- Απόστολος Γκλέτσος: Ελπίζουμε ο ΣΥΡΙΖΑ να βγει ενωμένος και μεγαλύτερος
- Πάνος Λασκαρίδης: Ναυπηγεί δέκα πλοία και ο στόλος του προσεγγίζει πλέον τα 100
- Κοντογεώργης: Αρχές Δεκεμβρίου οι ανακοινώσεις για την παρέμβαση στις τιμές του ρεύματος