ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ενθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα της Έρευνας Πλοιοδιαχειριστριών Εταιρειών, η οποία διενεργήθηκε από το τμήμα στατιστικής της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου και κάλυψε την περίοδο 1 Ιανουαρίου 2021 – 30 Ιουνίου 2021.
Σύμφωνα με την έρευνα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση στην Κύπρο διαμορφώθηκαν στα 447 εκατομμύρια ευρώ και αποτελούν το 4,1% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της Κύπρου που είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό που καταγράφηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 (4,0%).
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι η Κυπριακή Ναυτιλία έδειξε σημάδια ανθεκτικότητας σε στιγμές κρίσης και είναι θεμελιώδης ανάγκη η διασφάλιση της βιωσιμότητας του ναυτιλιακού τομέα, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ουσιαστική συνεισφορά του στην Κυπριακή Οικονομία.
Δεύτερη η Ελλάδα
Σύμφωνα με τα έσοδα, η Γερμανία παραμένει σταθερά η μεγαλύτερη αγορά της ναυτιλιακής βιομηχανίας με ποσοστό 45% των συνολικών πληρωμών (42% το προηγούμενο εξάμηνο) με δεύτερη την Ελλάδα με 13% των συνολικών πληρωμών σε σχέση με 12% το προηγούμενο εξάμηνο. Αντίθετα, μείωση παρουσίασαν η Σιγκαπούρη (7% από 9%), η Μάλτα (3% από 7%) και οι Νήσοι Μάρσαλ (3% από 4%).
Τα στοιχεία της έκθεσης, σε σύγκριση με τα έσοδα του κλάδου ανά σημαία νηολόγησης καταδεικνύουν την διεθνοποιημένη φύση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αφού το 59% των εσόδων από την πλοιοδιαχείριση προήλθαν από πλοία υπό ξένη σημαία και το 41% από τη διαχείριση πλοίων υπό κυπριακή σημαία.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες πλοιoδιαχείρισης, το μερίδιο των υπηρεσιών πλήρους διαχείρισης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, μειώθηκε ελαφρώς στο 47% του συνολικού ποσού των εισοδημάτων, οι υπηρεσίες διαχείρισης πληρώματος αυξήθηκαν στο 49%, ενώ το μερίδιο της τεχνικής διαχείρισης διατηρήθηκε στο 3%.
Μικρή αύξηση παρουσίασαν οι δαπάνες του κλάδου, οι οποίες το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 425 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 416 εκατ. ευρώ που ήταν το προηγούμενο εξάμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο και μόλις 0,5% σε ετήσια βάση.
Η πλειοψηφία των δαπανών, δηλαδή, το 60%, αφορούσαν πληρωμές πληρωμάτων, από τις οποίες το 44% καταβάλλεται σε ναυτικούς εκτός ΕΕ και το 16% σε πληρώματα από χώρες της ΕΕ. Τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης, όπως ανταλλακτικά, λιπαντικά, δεξαμενισμός πλοίων, αντιστοιχούσαν στο 27%, ενώ τα διοικητικά έξοδα αποτελούσαν το 13% των συνολικών δαπανών της βιομηχανίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Διαβάστε ακόμη:
EuroDry: Αύξησε στο 3ο τρίμηνο κατά 186,4% τα έσοδα – Στα 12,1 εκατ. δολάρια τα κέρδη
ΤΕΝ: Έσοδα 110 εκατ. δολάρια από την ναύλωση δύο δεξαμενοπλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έρευνα ProRata: Οι καταναλωτές λένε «ναι» στις κλασσικές εκπτώσεις και γυρίζουν πλάτη στην Black Friday – Περίμεναν τα Χριστούγεννα
- Tράπεζα Πειραιώς: Τα κέρδη στις αγορές φέρνει άνοδο στις τιμές των αγροτικών προϊόντων
- Κρεμλίνο μετά τις συνομιλίες Πούτιν-Φίτσο: Οι πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη είναι ένα περίπλοκο θέμα
- Επιθεώρηση Εργασίας: Πρόστιμα καθ΄οδόν, ύψους 635.950 ευρώ στις οδικές μεταφορές