Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO, Costamare Inc.
Συνεχίζει το ράλι των επενδύσεων στο χύδην ξηρό φορτίο, η Costamare οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία επιβεβαιώνοντας τη στήλη Wiseman του mononews βρίσκεται πολύ κοντά να ξεπεράσει τα 40 bulk carriers.
Ειδικότερα η εταιρεία με αφορμή την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το εξάμηνο του 2021, ανακοίνωσε ότι το άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά, αφού η Costamare είναι η μεγαλύτερη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία στο τομέα των containerships, που έγινε πριν από δύο μήνες, έχει ήδη μετουσιωθεί σε 37 bulk carriers. Επίσης η εταιρεία διαθέτει ένα στόλο από 81 containerships, με συνολική μεταφορική ικανότητα 581.000 teu.
Μάλιστα η εταιρεία είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει τις επενδύσεις τόσο στα containerships όσο και στα bulk carriers αφού διαθέτει ρευστότητα 353,8 εκατομμυρίων δολαρίων από το τέλος του 2ου τριμήνου του 2021. Συνδυαστικά με τα 210,8 εκατομμύρια δολ. αχρησιμοποίητα κεφάλαια από τραπεζικό δανεισμό, τα διαθέσιμα για επενδύσεις κεφάλαια ανέρχονται σε 564,6 εκατομμύρια δολάρια.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γρηγόρης Ζήκος:
«Η ανάκαμψη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους συνεχίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2021, αντλώντας δύναμη από την ευνοϊκή δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης. Η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση, τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων και οι περιορισμοί στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν συμβάλει στην δημιουργία υψηλών στους ναύλους αλλά και σε μεγαλύτερης διάρκειας ναυλοσύμφωνα. Όλα τα containerships του στόλου μας που ναυλώθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, έχουν ιδιαίτερα αυξημένους ναύλους».
Όσον αφορά τα bulk carrier η εταιρεία στο διάστημα αυτό απέκτησε 21 επιπλέον bulker φτάνοντας το στόλο στα 37, με χωρητικότητες που ξεκινούν από τα 32.000 dwt και φτάνουν μέχρι και τα 85.000 dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 10 έτη. Μέχρι στιγμής, η Costamare έχει παραλάβει τα 14 από τα πλοία, και τα υπόλοιπα αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι το τέλος του έτους.
«Η απόφασή μας να επενδύσουμε στο χύδην ξηρό φορτίο, προέρχεται από το γεγονός ότι η προσφορά χωρητικότητας είναι περιορισμένη, αφού το βιβλίο παραγγελιών είναι σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η ζήτηση καθοδηγείται από την αύξηση των δαπανών για υποδομές και την κατανάλωση εμπορευμάτων».
Τέλος ο κ. Ζήκος τονίζει ότι η εταιρεία έχει συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η μέση διάρκεια των ναυλοσυμφώνων είναι άνω των τεσσάρων ετών. «Έχουμε 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεκινούν τη ναύλωση τους επόμενους 18 μήνες και 37 πλοία ξηρού φορτίου χύδην που λειτουργούν στην αγορά spot, ευνοϊκά τοποθετημένα από την εταιρεία μας, εφόσον συνεχιστούν οι τρέχουσες ισχυρές συνθήκες στην αγορά».
Διαβάστε ακόμη:
Στα ύψη οι τιμές των containerships με τη ναυλαγορά να καλπάζει
Τη χρυσή εποχή του 18ου αιώνα μπορεί να ζήσουν τα bulk carriers
Costamare: Απέκτησε το containership Michigan έναντι 9,8 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση