ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε απλά μαθηματικά ένα mega containership με δυνατότητα μεταφοράς περίπου 10.000 feu, όπως λέγονται στη διεθνή ναυτιλιακή ορολογία τα container των 40 ποδών, μπορεί να έχει έσοδα από τους ναύλους ενός ταξιδιού από Far East, τουλάχιστον 130 εκατ. δολάρια. Και αυτό όπως σημειώνουν στο mononews άνθρωποι της αγοράς, χωρίς να υπολογιστεί ο αριθμός των containers που ξεφορτώνουν και φορτώνουν σε άλλες ασιατικές χώρες κατά τη διάρκεια της διαδρομής, προσθέτοντας ακόμα περίπου 20 με 30 εκατ. δολάρια στα έσοδα του πλοίου, στη διάρκεια ενός ταξιδιού, που διαρκεί κατά μέσο όρο 70 μέρες.
Όπως αναφέρει η Drewry η έκρηξη των ναύλων στα containerships διασφαλίζουν ότι οι εισηγμένες εταιρείες liners θα διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τις μετοχές τους, αν και πολλοί επενδυτές έχουν το δίλλημα αν θα πρέπει να πουλήσουν τώρα με κέρδη, ή να διατηρήσουν τις μετοχές στα χαρτοφυλάκιά τους. Ωστόσο η πρόσφατες καθυστερήσεις στο λιμάνι στο Yantian λόγω COVID – 19 αλλά και η συμφόρηση που καταγράφεται στα λιμάνια, σύμφωνα με την Drewry μπορεί να διατηρήσει την υψηλή κερδοφορία στα containerships τουλάχιστον μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Από την έκρηξη της ζήτησης στα containerships, κερδίζουν και οι παγκόσμιοι διαχειριστές λιμένων. Ο σχετικός δείκτης της Drewry συνεχίζει να ανεβαίνει. Για το β΄ τρίμηνο του έτους αυξήθηκε κατά 9,6% σε σχέση με πέρσι. Ωστόσο παρά το αισιόδοξο κλίμα που έχει δημιουργηθεί, υφίσταται ένας υψηλός βαθμός αβεβαιότητας που συνδέεται με την τυχόν εξάπλωση νέων μεταλλάξεων του κορονιού (Delta και Lambda) συνδυαστικά με το ενδεχόμενο μιας αύξησης των επιτοκίων.