Οι δέκα κορυφαίες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να καταγράψουν για τον τρέχον έτος, κέρδη που θα ανέλθουν στα 115 έως 120 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εκτίμηση και ανάλυση της Alphaliner. Επίσης, τα στοιχεία για τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια που υπογράφονται προβλέπεται ότι το 2022 θα είναι άλλη μια χρονιά κερδών ρεκόρ για τα ναυτιλιακές εταιρείες.

Εξάλλου, και τα στοιχεία της Xeneta δείχνουν ότι οι περισσότερες από τις συμβάσεις του 2022 θα κυμανθούν σε επίπεδα ρεκόρ. Στις θαλάσσιες γραμμές μεταξύ Κίνας – Βόρειας Ευρώπης, ο μέσος όρος των ναύλων που έχουν καταγραφεί είναι 11.900 δολάρια ανά teu. Συγκριτικά, η μέση τιμή που καταβάλλεται για ένα μακροπρόθεσμο συμβατικό εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρθηκε από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2021 ανέρχεται σε 3.807 δολάρια και ήταν πέρυσι ήταν μόλις 1.775 δολάρια.

«Καθώς η μεταποίηση στην Κίνα αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια των διακοπών στις αρχές Φεβρουαρίου αναμένεται οι ναύλοι να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες», σχολίασε ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας στη Freightos.

Εξάλλου, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής στις ΗΠΑ εκτιμά ότι οι ετήσιες εισαγωγές στις ΗΠΑ θα σημειώσουν νέο ρεκόρ το 2021, πάνω από 20% σε σύγκριση με το 2019.

Κορυφαίες στην κατάταξη του 2021 είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ταϊβάν, με κέρδη μεταξύ 200 και 300% από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο, αν και υπήρξε επιβράδυνση τις τελευταίες εβδομάδες

Οι αριθμοί, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, μιλούν από μόνοι τους. Από την αρχή του έτους, η αξία των μετοχών των κύριων ναυτιλιακών εταιρειών αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 140% και επανήλθαν σε άνοδο μετά την ξαφνική πτώση του Οκτωβρίου. Και τα ενοποιημένα κέρδη μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν περαιτέρω από την εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον.

Οι αξίες των μετοχών των μεγάλων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών αυξήθηκαν μεταξύ 11% και 33% μετά τις 26 Νοεμβρίου, όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όρισε την Όμικρον ως «ανησυχητική παραλλαγή», σε σύγκριση με τις δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου.

Αυτό οδηγεί τους επενδυτές να πιστεύουν ότι ο COVID-19 θα μπορούσε να αυξήσει και πάλι τα κέρδη των πλοιοκτητών.

Κορυφαίες στην κατάταξη του 2021 είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ταϊβάν, που είχαν κέρδη μεταξύ 200 και 300% από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο, αν και υπήρξε επιβράδυνση τις τελευταίες εβδομάδες.

Οι μετοχές της Hapag – L- Lloyd έχουν σημειώσει άνοδο 150% μέχρι στιγμής εφέτος, ενώ οι Matson, COSCO και Maersk έχουν σημειώσει αύξηση 46%, 47% και 56% αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης:

Ο Βαλέντιος Βαλέντης, η Pyxis Tankers και ο στόχος του ενός δολαρίου

Ναύλοι: Σταθερότητα, αλλά αυξημένοι κατά 169% από πέρσι

Ελληνικές ναυτιλιακές: Οι ισχυροί ισολογισμοί έφεραν γενναία μερίσματα