Την αισιοδοξία της για την αγορά των capesizes διατηρεί η ναυτιλιακή Seanergy Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Σταμάτη Τσαντάνη, παρά το αρνητικό κλίμα που έχει προκαλέσει η καταστροφή ενός φράγματος της Vale στη Βραζιλία, που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, ενώ «εξαφάνισε» από την αγορά 40 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος.

Πριν σημειωθεί η τραγωδία στη Βραζιλία, οι τιμές ναύλωσης capesizes κυμαίνονταν στα 13.288 δολάρια ημερησίως. Στις 11 Μαρτίου κατρακύλησαν στο χαμηλότερο σημείο τους, στα 4.325 δολάρια, πριν καταγράψουν άνοδο την περασμένη Παρασκευή στα 6.387 δολάρια. Έκτοτε έχουν υποχωρήσει εκ νέου στα 5.684 δολάρια.

Εν μέσω αυτού του κλίματος, η Seanergy εξασφάλισε ένα δάνειο ύψους 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την προπληρωμή μίας επένδυσης σε scrubbers, ύψους 12,5 εκατ. δολαρίων, για την οποία εν τέλει θα αποζημιωθεί από τους ναυλωτές.

«Στο πρώτο τρίμηνο του 2019, η κύρια στόχευσή μας ήταν η διατήρηση της ρευστότητας προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την προσωρινή επιβράδυνση της αγοράς», δήλωσε ο Σταμάτης Τσαντάνης, εκτιμώντας πως οι τιμές ναύλωσης θα ανακάμψουν έως το 2020, εν μέσω λιγότερων παραδόσεων νεότευκτων πλοίων, λόγω της ενεργοποίησης των περιορισμών στις εκπομπές θείου, και χάρη στη βελτίωση των σχέσεων των ΗΠΑ με την Κίνα και την αποκατάσταση της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Vale.

«Παραμένουμε αισιόδοξοι για την αγορά των capesizes το 2019 και το 2020», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Seanergy, σύμφωνα με το TradeWinds.

Πάντως, στο πρώτο τρίμηνο του 2019 η εταιρεία εμφάνισε ζημίες ύψους 3,19 εκατομμυρίων δολαρίων, σημαντικά αυξημένες από τις ζημίες 116.000 δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ τα έσοδα της Seanergy αυξήθηκαν σε ετήσια βάση από τα 24,3 εκατ. δολάρια στα 27 εκατ. δολάρια, όμως παράλληλα αυξήθηκαν και οι δαπάνες, από τα 4,94 εκατ. δολάρια στα 6,4 εκατ. δολάρια.

Seanergy Σταμάτης Τσαντάνης ναυτιλία
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ντ. Οικονόμου: Νέο πλοίο για το στόλο της Omicron Ship Management

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Petrofin: Πόσο μεγάλωσε ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών – Τι γίνεται με τις μικρές ναυτιλιακές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Α. Χατζηγιάννης: Η νέα κίνηση στην αγορά των containerships