ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναχρηματοδότηση δανείων, νέα συμφωνία ναύλωσης με την Glencore, ενίσχυση της χρηματοοικονομική της θέσης μέσω αυξήσεων κεφαλαίου, περιλαμβάνονται στις κινήσεις που πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Seanergy Maritime Holdings κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Παράλληλα, η εταιρεία κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020, γνωστοποίησε ότι λόγω της σημαντικής πτώσης της τιμή της μετοχής της και προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του Nasdaq για ελάχιστη τιμή της μετοχής στο 1 δολάριο, θα προχωρήσει σε reverse split, στις 30 Ιουνίου 2020, σε αναλογία 1 προς 16 κοινές μετοχές.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 13,3 εκ. δολάρια, μειωμένος κατά 17% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 1,0 εκ. δολάρια έναντι 0,4 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Οι καθαρές ζημιές μειώθηκαν στα 8,3 εκ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι 8,6 εκ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο πέρυσι. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το πρώτο τρίμηνο του 2020 διαμορφώθηκε στα 8.481 δολάρια, έναντι 7.633 δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων (OPEX) ανήλθε σε 5.566 δολάρια, σε συνέχεια των 5.584 δολ. του τέταρτου τριμήνου του 2019.
Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 διαμορφώθηκαν σε 21,9 εκ. δολάρια έναντι 29,9 εκ. δολαρίων στις 31 Δεκεμβρίου 2019. Προσαρμοσμένα στις πρόσφατες αυξήσεις κεφαλαίου, τα ίδια κεφάλαια υπολογίζονται σήμερα σε 68,9 εκ. δολάρια.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης, “κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, η πανδημία του covid-19 προκάλεσε πρωτοφανείς αρνητικές συνέπειες παγκοσμίως. Υπό αυτές τις συνθήκες, η κύρια προτεραιότητά μας ήταν η ασφάλεια των ανθρώπων μας, τόσο στα πλοία όσο και στα γραφεία μας. Επιπλέον, διασφαλίσαμε την ομαλή και αδιάλειπτη εμπορική λειτουργία του στόλου μας και εκτελέσαμε επιτυχώς το σχέδιο ενίσχυσης του ισολογισμού και της ρευστότητάς μας.
Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για το πρώτο τρίμηνο ανήλθε στα 8.481 δολάρια, υψηλότερο κατά 11% σε σύγκριση με το TCE του πρώτου τριμήνου του 2019, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι ο μέσος όρος TCE του δείκτη Baltic Capesize (BCI) για το πρώτο τρίμηνο του 2020 διαμορφώθηκε στα 4.569 δολάρια την ημέρα, μειωμένος κατά 48% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019″.
Αναχρηματοδότηση δανείων
Σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη, η εταιρεία τον Μάρτιο του 2020, προχώρησε στην αναχρηματοδότηση των δανείων δύο capesize πλοίων της, του M/V Leadership και M/V Squireship, ύψους 30,6 εκ. δολαρίων, παρατείνοντας τη διάρκεια των δανείων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Επιπροσθέτως, οριστικοποίησε συζητήσεις με υφιστάμενους και νέους δανειστές σχετικά με τις επερχόμενες λήξεις δανείων, λεπτομέρειες για τις οποίες θα ανακοινώσει σύντομα.
Επιπλέον, ενίσχυσε περαιτέρω την σχέση μας με την Glencore με τη χρονοναύλωση ενός τρίτου πλοίου, η οποία περιλαμβάνει, και την επένδυση από τον ναυλωτή ύψους 3,5 εκ. δολαρίων για την εγκατάσταση scrubber. Το πλοίο παραδόθηκε τον Μάιο για περίοδο πέντε ετών. Το σημαντικότερο είναι, ότι μετά τη συμφωνία αυτή το 70% του στόλου της Seanergy θα τελεί υπό μακροχρόνιες ναυλώσεις με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI, εκμεταλλευόμενη πλήρως την απότομη αύξηση της αγοράς capesize.
Παρά τις δύσκολες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά, η Seanergy ολοκλήρωσε επιτυχώς αυξήσεις κεφαλαίων μέσω δημοσίων προσφορών μετοχών, και ενίσχυσε περαιτέρω τον ισολογισμό και την χρηματοοικονομική της θέση. Σε όλες τις δημόσιες προσφορές υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από θεσμικούς επενδυτές.
Όπως τόνισε ο κ. Τσαντάνης: “Παρά τις χαμηλές επιδόσεις της αγοράς τους πρώτους δύο μήνες του δεύτερου τριμήνου, τα μέσα ημερήσια έσοδα του δείκτη capesize τον Ιούνιο ξεπέρασαν τα 29.400 δολ. από τα 2.000 δολ. τον Μάιο. Η αγορά Capesize αναμένεται να ακολουθήσει το πολύ θετικό δεύτερο εξάμηνο του 2019, με σταθερές τις εξαγωγές κατά το υπόλοιπο 2020. Εν κατακλείδι, η Seanergy βρίσκεται στην βέλτιστη θέση, ώστε να επωφεληθεί από την σημαντική άνοδο των ναύλων, με όλα τα πλοία του στόλου να είναι ναυλωμένα spot ή σε χρονοναυλώσεις συνδεδεμένες με τον δείκτη BCI. Η παρούσα ισχυρή κεφαλαιοποίηση επιτρέπει επίσης την αξιοποίηση σημαντικών ευκαιριών σε ιστορικά χαμηλές αξίες”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κώστας Αγοραστός: Στο νοσοκομείο μετά από επίθεση που δέχτηκε από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών(Βίντεο)
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas