Την ημέρα των… ερωτευμένων, στις 14 Φεβρουαρίου, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης μια απόφαση η οποία απειλεί να βάλει ταφόπλακα στον τουρισμό υψηλών προδιαγραφών στις Σπέτσες και συνολικά στην οικονομική δραστηριότητα του κοσμοπολίτικου νησιού.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του λιμενάρχη Σπετσών, Παναγιώτη Μαριδάκη που ελήφθη στις 20 Ιανουαρίου, και προφανώς εν γνώσει της δημοτικής αρχής, με επικεφαλής την δήμαρχο, Ευγενία Φραγγιά, απαγορεύεται πλέον η πρόσδεση των σκαφών σε 77 ρεμέτζα που βρίσκονταν στο Παλιό Λιμάνι των Σπετσών.

1

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η απαγόρευση αφορά σε κάθε είδους σκάφος, ανεξαρτήτως σημαίας και τεχνικών χαρακτηριστικών, ωστόσο, «ο περιορισμός δεν επηρεάζει τη διέλευση Ε/Γ-Τ/Ρ πλοίων, Ε/Γ-Τ/Ρ-Θαλάσσιων Ταξί και Σκαφών Αναψυχής. Οι κυβερνήτες των ως άνω σκαφών υποχρεούνται να τηρούν τις ισχύουσες διατάξεις περί ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος».

Τι προβλέπει δηλαδή το νέο καθεστώς, έπειτα από την ακατανόητη αυτή απόφαση που βάζει «λουκέτο» στο Παλιό Λιμάνι;

H απόφαση για την απαγόρευση στο ΦΕΚ

Ότι καταργούνται τα 77 ρεμέτζα (ναυτοδέτες) που υπήρχαν στο Παλιό Λιμάνι και πλέον δεν μπορεί κανένα σκάφος να βρίσκεται σε εκείνο το σημείο.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμη και τα θέματα ασφαλείας που επικαλούνται οι λιμενικές αρχές καταρρίπτονται από το γεγονός ότι τα σκάφη των VIP δεν είχαν κανένα λόγο να «δένουν» στα πλαστικά ρεμέτζα που είχαν τοποθετηθεί. Μια μεγάλη θαλαμηγός ή ένα γιοτ χρησιμοποιεί τεράστιες άγκυρες για να «δέσει».

Στη συνέχεια με μικρά σκαφάκια, τα γνωστά tender, οι επιβαίνοντες, τουρίστες από όλον τον κόσμο, κατεβαίνουν στις Σπέτσες με αποτέλεσμα το νησί να είναι τα τελευταία χρόνια από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Εξοβελίζονται τα σκάφη

Η απόφαση που καταργεί τα σημεία που έδεναν τα πλοία, ουσιαστικά εξαναγκάζει εκατοντάδες πλοία που έρχονται κάθε καλοκαίρι στο νησί να «δέσουν» μακριά από το Παλιό Λιμάνι, αλλά και σε σημεία με περιορισμένες θέσεις, επομένως είναι δεδομένο ότι θα δημιουργηθεί «συνωστισμός» και πολλοί θα αποχωρήσουν οριστικά από νησί.

Οι περιορισμοί πρόσβασης των πλοίων αφορά τόσο τα 77 ρεμέτζα όσο και έξι ξύλινους διαδρόμους που έχουν τοποθετηθεί στο Παλιό Λιμάνι. Φτάνουν δε μέχρι το σημείο που «δένουν» τα πλοία μεταφοράς της κοινοπραξίας που ανήκει στον εφοπλιστή, Αλέξανδρο Μπούφη, συγγενή της δημάρχου, κ. Φραγγιά.

Δηλαδή εκδιώκονται εκατοντάδες μικρά και μεγάλα σκάφη ενώ ο «νερουλάς» θείος της δημάρχου συνεχίζει να δένει απρόσκοπτα στο λιμάνι χωρίς να τον ενοχλεί η απόφαση – απαγόρευση.

Ανθρωποι που γνωρίζουν καλά τα όσα συμβαίνουν στις Σπέτσες, μιλώντας στο mononews, εξέφραζαν την αγωνία τους για τις σοβαρές επιπτώσεις στον VIP τουρισμό που αφήνει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στο νησί.

Όχι μόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, αλλά κι επενδύοντας εκατομμύρια ευρώ στο real estate του νησιού.

Εκφράζουν φόβους ότι με πρόσχημα την ασφάλεια του Παλιού Λιμανιού και την απρόσκοπτη διέλευση των θαλάσσιων ταξί, επί της ουσίας εκδιώκεται το yachting, με ανυπολόγιστες συνέπειες που θα φανούν ακόμη και από το φετινό καλοκαίρι.

Ο χάρτης του Παλιού Λιμανιού. Στον χάρτη αριστερά, βλέπετε δεξιά πού τελειώνει η μαύρη γραμμή απαγόρευσης. Ακριβώς εκεί που δένει ο εφοπλιστής Μπούφης τα «νερουλάδικα»

Πηγές που γνωρίζουν τα όσα συμβαίνουν στο νησί λένε ότι το Λιμεναρχείο ήθελε να «καθαρίσει» το θαλάσσιο μέτωπο μπροστά από το Παλιό Λιμάνι καταργώντας τα ρεμέτζα. Ομως, έτσι εκδιώκει και τα πολυτελή σκάφη που προσέγγιζαν την περιοχή και τώρα θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού αγκυροβόλιο.

Τα πρώτα crash test θα γίνουν στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας αλλά και το Πάσχα, όπου εκατοντάδες σκάφη προσεγγίζουν τις Σπέτσες.

Κι εκεί θα φανεί πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτή η ακατανόητη απόφαση του Λιμεναρχείου ή θα οδηγήσει σε τεράστια οικονομική ζημία τους επαγγελματίες των Σπετσών.

Το ενδιαφέρον της απόφασης είναι ότι δεν αιτιολογεί με ακρίβεια τους λόγους που οδήγησαν στον διωγμό των σκαφών από το Παλιό Λιμάνι, αλλά και δεν ενημερώνει για τη χρονική διάρκεια της απαγόρευσης. Αν δηλαδή αφορά μερικούς μήνες ή δια παντός…

Από την άλλη, πέραν της οικονομικής καταστροφής για το νησί, τίθενται και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας για τα σκάφη, εφόσον εξαναγκαστούν να πάνε στο Νέο Λιμάνι.

Δεν έχουν δοθεί λύσεις κι επιλογές

Αντιδρώντας στην απόφαση αυτή, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ), Γιώργος Βαλλής, θέτει πολλά θέματα που προκύπτουν.

Και το βασικότερο: Που θα φιλοξενηθούν τα σκάφη που θα έρθουν. Ποιες επίσης είναι οι λύσεις για τη διασφάλιση της ασφάλειας των ανθρώπων και των σκαφών.

«Θεωρείτε σωστή την επιλογή το Νέο Λιμάνι; Όλα τα πλωτά πορεύονται με μεγάλες ταχύτητες και είναι εκτεθειμένα στα απόνερα με υψηλούς κυματισμούς που δημιουργούν απίστευτα προβλήματα στα σκάφη και από τις δύο προβλήτες καθώς επίσης είναι εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες με κίνδυνο κάποιου ατυχήματος – δυστυχήματος», τονίζει και συνεχίζει: «Με την απαγόρευση αυτή θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα αν αγκυροβολήσουν έξω από το νέο λιμάνι τα νέα σκάφη ειδικά και με τις συνθήκες που επικρατούν τώρα στο στενό του διαύλου και στην επερχόμενη σεζόν τι προβλήματα θα δημιουργηθούν και τι έχει να υποστεί ο κόσμος και τα ίδια τα σκάφη».

«Όταν ο VIP τουρισμός δε μπορεί να φιλοξενηθεί από τα νησιά και τις ακτές μας είναι σα να βάζουμε μια ‘’ταφόπλακα’’ στον Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό«, επισημαίνει ο κ. Βαλλής ο οποίος θέτει επίσης θέματα ελλιπών υποδομών.

«Με μπίντες (σ.σ. δέστρες) που είναι έτοιμες να ξεκολλήσουν και να φύγουν, με κρίκους που είναι ανοιγμένοι με αποτέλεσμα να σπάσουν, με το ανοιχτό λιμάνι που δε μπορεί να προστατέψει λόγω υποδομών, ούτε λουόμενους ούτε περιουσίες, ‘’διώχνουμε’’ τον VIP κόσμο, εφόσον δεν έχει που να φιλοξενηθεί», καταλήγει.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει γνωστό οι αρμόδιες αρχές, και ειδικά το υπουργείο Ναυτιλίας, είχαν ενημερωθεί για την απόφαση του Λιμεναρχείου Σπετσών κι αν συμφωνούν με τον διωγμό των πολυτελών σκαφών από το λιμάνι του νησιού.

Διαβάστε επίσης:

Νέο σκάνδαλο στις Σπέτσες με τη μεταφορά του νερού και τις αυξήσεις 50% στα δημοτικά τέλη

Σπέτσες: Σκάνδαλο με βυτία που αδειάζουν λύματα σε παράνομη χωματερή – Αποκαλυπτικά βίντεο

Γιατί η κυβέρνηση πήρε το λιμάνι του Βόλου από τον Ιβάν Σαββίδη – Όλο το παρασκήνιο