ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εκτός από την ομιλία του προέδρου του σωματείου εργαζομένων στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, οι βουλευτές έθεσαν διάφορα ερωτήματα και τα οποία απαντήθηκαν.
Ωστόσο, κατατέθηκε και υπόμνημα το οποίο αναφέρει τα εξής:
“Προσερχόμαστε σήμερα στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων για να επισημάνουμε έστω και τώρα τον ενεργό ρόλο της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και ιδιαίτερα της ναυπηγικής βιομηχανίας στην ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας, και ιδιαίτερα του Πολεμικού Ναυτικού.
Αυτή η ενίσχυση, μέσω της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, όχι μόνο δεν πρέπει να ανακοπεί, αλλά επιβάλλεται να λάβει ευρύτερες διαστάσεις. Έτσι όχι μόνο θα έχουμε όσο το δυνατόν πιο άρτια μέσα για την προάσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας, αλλά παράλληλα θα επέλθουν πολλαπλά οφέλη στην εθνική οικονομία και γενικά στην ελληνική κοινωνία, μέσω της αύξησης των θέσεων εργασίας και τη βελτίωση των οικονομικών απολαβών των εργαζομένων, που θα είναι αντάξιες του προσφερόμενου έργου τους”.
Το υπόμνημα περιγράφει την κατάσταση στο Ναυπηγείο ως ακολούθως:
“Η κατάσταση σήμερα στα Ναυπηγεία δεν είναι η καλύτερη. Παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των πλοίων του ΠΝ έχουν ναυπηγηθεί σε Ελληνικά ναυπηγεία , από ελληνικά χέρια, δυστυχώς οι λανθασμένες επιλογές των τελευταίων χρόνων οδήγησαν τα Ελληνικά Ναυπηγεία σε μαρασμό. Κατά τη συζήτηση για την κύρωση της Γάλλο – ελληνικής Αμυντικής Συμφωνίας, σχετικά με τις δυνατότητες των Ναυπηγείων ο πρωθυπουργός ούτε λίγο ούτε πολύ, γιατί αυτήν την ενημέρωση είχε, δήλωσε ότι τα Ναυπηγεία λόγω, των προβλημάτων των προηγούμενων ετών, είναι αμφίβολο αν έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν με αξιοπιστία ένα τέτοιο πλοίο, όπως οι φρεγάτες BELHARA που σήμερα συζητούμε. Η πραγματικότητα δεν είναι έτσι. Οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγική Βιομηχανία στην Ελλάδα έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε και να επισκευάσουμε πλοία διαφόρων τύπων τόσο για το εμπορικό όσο και το Πολεμικό Ναυτικό. Έχουμε επισκευάσει και κατασκευάσει χιλιάδες τύπους πλοίων, μεταξύ άλλων φορτηγά πλοία και πλοία μεταφοράς πετρελαίου και των παραγώγων του, πλοία-ψυγεία, ακτοπλοϊκά, ρυμουλκά, πλωτές δεξαμενές για το εμπορικό ναυτικό. Έχουμε κατασκευάσει τροχαίο υλικό. Έχουμε κατασκευάσει φρεγάτες, κανονιοφόρους και υποβρύχια. Μπορούμε να εκτελέσουμε οποιαδήποτε βιομηχανική κατασκευή”.
Επίσης, το προεδρείο του σωματείου τόνισε: “Τα τελευταία χρόνια στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατασκευάστηκαν οι φρεγάτες ΜΕΚΟ και κανονιοφόροι. Κατασκευάστηκαν επίσης τρία (3) υποβρύχια τύπου 214, τα Ματρώζος, Κατσώνης, και Πιπίνος ενώ έγινε και η μετασκευή του υποβρυχίου Ωκεανός. Όλα τους παραδόθηκαν στις υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι αυτά που περιπολούν καθημερινά στο Αιγαίο. Είναι αυτά τα οποία αποτελούν το καμάρι του Στόλου. Είναι τα ίδια για τα οποία συχνά πυκνά από τα πιο αρμόδια χείλη ακούγονται τα καλύτερα σχόλια για την αρτιότητα κατασκευής τους.
Συγχρόνως επισκευάστηκαν και συντηρήθηκαν τα 5 τελευταία χρόνια 10 τουλάχιστον φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και ακόμη : κανονιοφόροι, πυραυλάκατοι, φορτηγίδες καταλοίπων και τα ταχύπλοα SAAP. Κατασκευάστηκαν ακόμη ένα νέο υπερσύγχρονο σκάφος ανορθόδοξου πολέμου για το ΠΝ, και ένας προσομοιωτής για την εκπαίδευση των στελεχών στο Π.Ν. Επισκευάστηκε και συντηρήθηκε το θωρηκτό πλοίο Αβέρωφ.
Την αλήθεια αυτή τη γνωρίζουν όλοι οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες. Γι’ αυτό και περιμέναμε από την πολιτική και την στρατιωτική ηγεσία να ανακοινώσει τουλάχιστον ότι στα πλαίσια της γενικότερης συμφωνίας κάποιες από τις φρεγάτες ή έστω τα πλοία “ενδιάμεσης” ή ενισχυτικής λύσης θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Για να μεταφερθεί και η νέα τεχνογνωσία στα Ελληνικά Ναυπηγεία και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης.
Θα περιμέναμε ότι θα έπρεπε ήδη να έχει δοθεί προς κάθε κατεύθυνση το μήνυμα, ότι αδιαπραγμάτευτη θέση της χώρας για την παραγωγή και προμήθεια πολεμικού υλικού, είναι ένα σημαντικό μέρος των έργων να κατασκευάζεται στον τόπο μας. Να δοθεί το μήνυμα ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι σε θέση να εκτελέσουν το οποιοδήποτε έργο. Πολεμικού ή εμπορικού χαρακτήρα. Η μη διασαφήνιση της θέσης αυτής εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας, πολύ φοβούμαστε ότι θα επηρεάσουν δραματικά την πορεία των Ναυπηγείων από εδώ και πέρα, αφού τα μέχρι τώρα αντιφατικά μηνύματα, που αναπαράγονται από διάφορους ανάλογα με τα συμφέροντα που εξυπηρετούν, δίνουν επιχειρήματα στους διεθνείς ανταγωνιστές και αποτρέπουν τους δυνητικούς πελάτες να απευθυνθούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία για νέες παραγγελίες ή επισκευές.
Εμείς ζητούμε από όλους σας να δεσμευτείτε ότι θα διατηρήσετε και θα αυξήσετε τη συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων στην κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού, σε έργα και εργασίες συντήρησης, επισκευής αλλά και νέων κατασκευών. Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων ειδικά του Σκαραμαγκά έχουμε αποδείξει ότι διαθέτουμε τη γνώση, την εμπειρία και την τεχνογνωσία και μπορούμε να συμβάλλουμε τα μέγιστα ώστε τα πολεμικά μας πλοία να είναι στην πρώτη γραμμή, αξιόπλοα και αξιόμαχα στην υπεράσπιση της πατρίδας μας, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε”.
Για τον νέο επενδυτή, εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, το προεδρείο του σωματείου εργαζομένων στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά αναφέρει:
“Σήμερα, το ενεργητικό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά πουλήθηκε σε ιδιώτη επενδυτή, όμως οι θέσεις εργασίας μας όχι μόνο δεν είναι διασφαλισμένες, αλλά περιμένουμε όλοι οι εργαζόμενοι με τη υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης στο νέο επενδυτή, να λάβουμε τις απολύσεις μας, σύμφωνα με τη θέση της κυβέρνησης . Και μάλιστα χωρίς να μας καταβληθούν ούτε οι αποζημιώσεις μας ούτε και τα δεδουλευμένα που αγγίζουν τα 200 εκ. , αφού τα μόλις 25 εκατομμύρια που πουλήθηκαν τα Ναυπηγεία, δεν φτάνουν. Δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιές είναι οι θέσεις του νέου επενδυτή σχετικά με το μέλλον των Ναυπηγείων και των εργαζομένων. Δεν τον έχουμε ακόμη συναντήσει.Προκειμένου λοιπόν να έχουμε υγιή ναυπηγεία που θα μπορούν να στηρίξουν την Εγχώρια Αμυντική Ναυπηγική Βιομηχανία θα πρέπει να πιεστεί ο επενδυτής να διασφαλίσει τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας και, αν υπάρχει ανάγκη για εκπαίδευσή τους σε νέα προγράμματα και τεχνολογίες, οι εργαζόμενοι έχουμε αποδείξει ότι έχουμε την ικανότητα , με ταχεία εκπαίδευση, να αναλάβουμε και να φέρουμε σε πέρας οποιοδήποτε έργο της σύγχρονης εποχής.
Έτσι μόνο θα σώσουμε Εγχώρια Αμυντική Ναυπηγική Βιομηχανία. Πολιτική βούληση χρειάζεται που προϋποθέτει όμως, Εθνική Στρατηγική, Εθνική συνεννόηση και Ενότητα”.Κλείνοντας την σύντομη παρέμβασή μου, θα ήθελα εκ μέρους όλων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να επαναλάβω για μια ακόμη φορά το αίτημά μας για καταβολή από το Δημόσιο των χρημάτων που έχει επιδικάσει το ICC, προκειμένου να υπάρξει έστω και μερική κάλυψη των οφειλομένων στους εργαζόμενους, που όπως προανέφερα υπερβαίνουν τα 200 εκατομμύρια για δεδουλευμένα και αποζημιώσεις..
Ζητάμε τη σαφή και συγκεκριμένη δέσμευσή των αρμοδίων Υπουργών ότι τα χρήματα που έχει επιβάλει σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, θα καταβληθούν στους εργαζόμενους χωρίς καθυστέρηση, με την έκδοση της αναμενόμενης απόφασης του Αρείου Πάγου σχετικά με το κύρος της Διαιτητικής απόφασης”.
Διαβάστε επίσης
Παναγιωτόπουλος: 12, 7 εκατ. ευρώ στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά και άλλα 6,15 στο Ναυπηγείο Ελευσίνας – Πράσινο φως για επίλυση της λειτουργίας τους στους προσεχείς 6 μήνες
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στα χέρια του πρωθυπουργού η απόφαση για την εξυγίανσή του
Τον “Παπαφλέσσα” του Σαββίδη προσέφερε η οικογένεια Πατέρα στην Συλλογή Έργων Τέχνης της Βουλής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν