ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε διόρθωση των προϋποθέσεων παραμονής στην Ελλάδα για τα σκάφη αναψυχής με βρετανική σημαία προχώρησε τελικά, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τις βρετανικές αρχές, η ΑΑΔΕ.
Η Ένωση Κρουαζιέρας του Ηνωμένου Βασιλείου βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με την ΑΑΔΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να καθοριστεί το πλαίσιο παραμονής των σκαφών αυτών στην χώρα μας.
Μόνο που τα δύο μέρη δεν αποκωδικοποιούσαν με τον ίδιο τρόπο τις οδηγίες της Κομισιόν για την μετά Brexit εποχή. Μάλιστα, πριν από δύο μήνες, η ΑΑΔΕ επανήλθε με νέα εγκύκλιο με την οποία θεωρούσε το θέμα λήξαν.
Στην εγκύκλιο αυτή ανέφερε χαρακτηριστικά ότι παρέχεται:
-Δελτίο Κίνησης (transit log) ισχύος 18 μηνών, με δυνατότητα περαιτέρω ανανέωσης, για τα λοιπά σκάφη με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου που βρίσκονταν σε ελληνικά λιμάνια ή χωρικά ύδατα την 31/12/2020, εξήλθαν των χωρικών υδάτων της ΕΕ μετά την ημερομηνία αυτή και επανεισέρχονται σε αυτά και για τα οποία ο ΦΠΑ έχει καταβληθεί πριν από την 1.1.2021 στο Ηνωμένο Βασίλειο, δηλαδή όχι στην ΕΕ των 27.
-Έχει παράσχει την δυνατότητα να υψώσουν ελληνική σημαία σκάφη με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου, χωρίς περαιτέρω τελωνειακές διατυπώσεις και επιβαρύνσεις, εφόσον βρίσκονταν πριν την 31/12/2020 ελλιμενισμένα σε ελληνικά λιμάνια ή έπλεαν σε ελληνικά χωρικά ύδατα και συνεχίζουν και μετά την ημερομηνία αυτή να πλέουν σε ελληνικά χωρικά ύδατα, και τα οποία είχαν καταβάλει πριν την 31.12.2020 ΦΠΑ στην ΕΕ28 (δηλαδή και στο ΗΒ)».
Οι δύο θέσεις
Ωστόσο οι Βρετανοί επανήλθαν και τόνισαν ότι η ΑΑΔΕ ότι δεν εφαρμόζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις σχέσεις ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου. Η Ένωση Κρουαζιέρας του Ηνωμένου Βασιλείου κάνει λόγο για εσφαλμένη ερμηνεία των οδηγιών της ΕΕ για το Brexit από πλευράς ΑΑΔΕ και τονίζει ότι με αυτό τον τρόπο τα βρετανική σκάφη οδηγούνται σε «φυγή» στερώντας από την ελληνική οικονομία περίπου 50 με 75 εκατ. ευρώ.
Τονίζει επίσης ότι, σύμφωνα με την Κομισιόν, οποιοδήποτε (βρετανικό σκάφος) με σημαία Βρετανίας βρισκόταν στα ύδατα της «ΕΕ των 27» τα μεσάνυχτα της 31ης Δεκεμβρίου 2020, διατηρούσε αυτόματα το καθεστώς καταβολής ΦΠΑ EU 27, ενώ επισημαίνει ότι περίπου 5.000 βρετανοί skippers έχουν τα σκάφη τους στη χώρα μας (η συζήτηση γίνεται για μικρά σκάφη).
Ωστόσο, κύκλοι της ΑΑΔΕ τόνιζαν ότι έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες που έλαβαν από την Κομισιόν.
Τι άλλαξαν
Τελικά η ΑΑΔΕ, με τρίτη στη σειρά εγκύκλιο, υιοθετεί ουσιαστικά τις βρετανικές θέσεις και αποδέχεται ότι μπορεί να παραμείνει στην Ελλάδα σκάφος με βρετανική σημαία, που ήταν στην Ελλάδα πριν το BREXIT και που έχει πληρώσει το ΦΠΑ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ειδικότερα, στη νέα εγκύκλιο αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Κατόπιν ερωτημάτων αναφορικά με τη μεταχείριση, κατά την διακίνηση στα Ελληνικά θαλάσσια ύδατα, ιδιωτικών πλοίων αναψυχής που φέρουν σημαία Ηνωμένου Βασιλείου και έχουν καταβάλει ΦΠΑ στο Η.Β., και οδηγιών που ζητήθηκαν από την ΑΑΔΕ θέτοντας εκ νέου το θέμα στα αρμόδια ενωσιακά όργανα, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού και διευκόλυνσης των χρηστών ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, καθώς και απλούστευσης των σχετικών τελωνειακών διαδικασιών, με βάση επικαιροποιημένη απάντηση που λάβαμε από τα εν λόγω ενωσιακά όργανα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
-Ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου για τα οποία έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ στο Ηνωμένο Βασίλειο και πριν τις 1.1.2021 ήταν ελλιμενισμένα στα ύδατα της ΕΕ των 27, τα οποία εξέρχονται μετά την ημερομηνία αυτή και επανέρχονται στα ύδατα της Ε.Ε.27, δύναται να υπαχθούν στις διατάξεις της παραγράφου 5 της Ε.2050/2021 εγκυκλίου ώστε να εξετάζεται από τις τελωνειακές αρχές η συνδρομή των όρων εφαρμογής των διατάξεων περί επανεισαγωγής και να εκδίδεται Δελτίο Κίνησης (Transit Log) Αορίστου Ισχύος, εφόσον στην αίτηση που υποβάλλεται στην αρμόδια Τελωνειακή αρχή, επισυνάπτονται όλα τα δικαιολογητικά στοιχεία που αποδεικνύουν:
α) την ολοκλήρωση της φορολογικής υποχρέωσης για τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας των εν λόγω σκαφών στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν τη 1.1.2021 και
β) τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα εν λόγω σκάφη βρίσκονταν ελλιμενισμένα σε ενωσιακά θαλάσσια ύδατα κατά την 31.12.2020.
Διαβάστε ακόμη:
«Μετωπική» Βρετανών-ΑΑΔΕ για τα σκάφη αναψυχής
Πλακιωτάκης: Παρουσίασε το νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής – Τι προβλέπει
Διαθέσιμη η ηλεκτρονική Δήλωση Υγείας στο επιβατηγό κοινό της ακτοπλοΐας
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike