ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η ιστορική σημασία της συνάντησης ήταν ότι για πρώτη φορά, με πρωτοβουλία και στήριξη από τον ίδιο τον κ. Πλακιωτάκη, ο ΣΙΤΕΣΑΠ είχε ήδη κάνει συναντήσεις συνεργασίας με την Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ και με την Πανελλήνια Ένωση Ημερόπλοων Σκαφών – ΠΕΝΕΤΗΣ, ώστε να έχουν βρει τις κοινές θέσεις σχετικά με τις διατάξεις του Νομοσχεδίου. Μέρος της συνάντησης με τον Υπουργό πραγματοποιήθηκε με από κοινού παρουσία των εκπροσώπων του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ και του ΔΣ της ΠΕΝΕΤΗΣ, που παρουσίασαν στον Υπουργό τις κοινά συμφωνημένες προτάσεις.
Είχε προηγηθεί μία ακόμη συνάντηση στις 17 Ιανουαρίου 2022, του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ με τον Υπουργό Ναυτιλίας και τους συνεργάτες του, στο ίδιο θετικό και παραγωγικό κλίμα όπου οι εκπρόσωποι του ΣΙΤΕΣΑΠ είχαν παρουσιάσει τους προβληματισμούς των επαγγελματιών και επισημάνει τα σημεία όπου είχαν συγκεκριμένα αιτήματα προς ρύθμιση. Και τότε ο Υπουργός εξέπληξε τα μέλη του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ με την προσοχή και την αντίληψή του για τα θέματα του κλάδου, αλλά με την θετική του ανταπόκριση και παρότρυνση να καταφέρουν όλοι οι φορείς να υποβάλλουν συμφωνημένες προτάσεις, που τελικά επιτεύχθηκε, για πρώτη ίσως φορά, επί Υπουργίας Πλακιωτάκη.
Στην Συνεδρίαση συμμετείχαν: Υποπλοίαρχος του Λ.Σ. κα. Νικολέτα Σερεμετάκη, Ανθυπασπιστής Λ.Σ. κ. Γιάννης Ζαρκαδούλας, Νομικός Σύμβουλος Υπουργού κ. Νίκος Συμβουλάκης, κα Φωτεινή Κιταμρτζιάν Γεν.Γραμματέας ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Άγγελος Σφαέλλος Οικονομικός Σύμβουλος ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Πάρις Λουτριώτης Πρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ, Υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, Γεν. Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, κ. Κώστας Χιώτης Αντιπρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου Πρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ, κ. Νικόλαος Βουλουμάνος Αντιπρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ, κ. Περικλής Χηνόπουλος Αντιπρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ, κ. Αντώνης Βιδάλης, Αντιναύαρχος ε.α
Ο Πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Λουτριώτης είχε τότε εξηγήσει στον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη ότι ο κλάδος του γιώτινγκ είχε ίσως πληγεί περισσότερο, γιατί στην περίοδο της πανδημίας όχι μόνο δεν υπήρξαν κρατήσεις και περιορίστηκαν πολύ οι περίοδοι που τα σκάφη μπορούσαν να αποπλεύσουν και να διακινηθούν, αλλά και δεν ήρθαν πελάτες από σημαντικές αγορές του εξωτερικού, όπως από την Βόρεια Αμερική, την Μεγάλη Βρετανία, την Ρωσία και την Ανατολική Ασία, μεταξύ άλλων.
Στην συνάντηση, ο ΣΙΤΕΣΑΠ και η ΠΕΝΕΤΗΣ υπέβαλαν στον Υπουργό σειρά προτάσεων διαμόρφωσης αρκετών άρθρων του Νομοσχεδίου που αφορούν στην βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, στην απλούστευση ή και ψηφιοποίηση πολλών από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, και προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου με την ένταξη διατάξεων για τις νέες μορφές εκμετάλλευσης των σκαφών, για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ανταγωνισμού, και για την εξισορρόπηση της Ελληνικής νομοθεσίας με Ευρωπαϊκά πρότυπα.
Από πλευράς Υπουργείου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ., Γιάννης Πλακιωτάκης, πλαισιωνόταν από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Αντιναύαρχο ε.α. κ. Αντώνη Βιδάλη, την Υποπλοίαρχο του Λ.Σ. κα. Νικολέτα Σερεμετάκη, τον Ανθυπασπιστή Λ.Σ. κ. Γιάννη Ζαρκαδούλα, τον Νομικό Σύμβουλο Υπουργού κ. Νίκο Συμβουλάκη.
Από πλευράς ΣΙΤΕΣΑΠ στις δύο συναντήσεις συμμετείχαν οι: κ. Πάρις Λουτριώτης Πρόεδρος, κ. Κώστας Χιώτης Αντιπρόεδρος, κα.Φωτεινή Κιταμρτζιάν Γεν.Γραμματέας, κ.Δημήτριος Δεληκάρης Έφορος Δημοσίων Σχέσεων και κ. Άγγελος Σφαέλλος Οικονομικός Σύμβουλος.
Τόσο ο ίδιος ο κ. Πλακιωτάκης όσο και οι συνεργάτες του και τα στελέχη του Υπουργείου, επιβεβαίωσαν την κατανόησή τους την θετική τους διάθεση να προσαρμοστούν όσο είναι δυνατόν καλύτερα οι διατάξεις του Νομοσχεδίου, για να διευκολυνθεί η επιχειρηματική λειτουργία και η ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Σήμερα, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η Ελλάδα εκμεταλλεύεται και συμμετέχει και εισπράττει λιγότερο από 3% στο σύνολο του οικονομικού αντικειμένου της δραστηριότητας του γιώτινγκ στην Μεσογειακή λεκάνη, ενώ με την γεωμορφολογία της χώρας σαφώς δικαιούται ένα σημαντικά πολύ μεγαλύτερο μερίδιο.