Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Συρρικνώθηκε η ιταλική σημαία κατά 8% μέσα στο 2023

«Από το 2016 έως το 2022 παρατηρήθηκε μείωση των πλοίων με ιταλική σημαία, που κυμάνθηκε κάτω από 3% σε ετήσια βάση και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις για το 2023 σε σύγκριση με το 2022 σημειώθηκε μείωση 8%».

Αυτό επισήμανε ο Mario Zanetti, πρόεδρος της Confitarma, εκπρόσωπος του προέδρου της Confindustria για την οικονομία της θάλασσας και διευθύνων σύμβουλος της Costa Crociere, μιλώντας στο Costa Smeralda κατά τη διάρκεια της διάσκεψης που διοργάνωσε η Sole 24 Ore με θέμα «Sea Economy 2024».

«Η ανταγωνιστικότητα της ιταλικής σημαίας και του στόλου είναι ένα από τα θεμελιώδη θέματα, διευκρίνισε και εξήγησε, ότι πρέπει να κάνουμε τη χώρα μας ανταγωνιστική σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά την οικονομία της θάλασσας, και εδώ παρατηρούμε ένα φαινόμενο πως δεν πάει προς τη σωστή κατεύθυνση».

Η παρακμή σημαίνει ότι υπάρχουν «περιφερειακές ανισότητες στους κανόνες μεταξύ κρατών και περιοχών του κόσμου και καθιστούν το ιταλικό εμπόριο και τη ναυτιλία λιγότερο ανταγωνιστικές και ως εκ τούτου καθιστούν τον ιταλικό στόλο λιγότερο ανταγωνιστικό και λιγότερο σημαντικό σε παγκόσμιο επίπεδο», εξήγησε περαιτέρω ο Μ. Zanetti.

“Τι να κάνετε για να το διορθώσετε;”, αναρωτήθηκε και στη συνέχεια τόνισε: «Είναι σημαντικό να εργαστούμε έτσι ώστε η κεντρική θέση του ναυτιλιακού τομέα να διασφαλίζει ότι υπάρχει μια προσπάθεια να γίνει προτεραιότητα ό,τι θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του σε ιταλικό επίπεδο: τα ζητήματα αφορούν τους ανθρώπους, τις υποδομές και στόλους και σε μεταφορείς”.

Ακόμη και ο ομόλογός του από το Assarmatori, Stefano Messina, κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνεδρίασης της ένωσης της οποίας είναι πρόεδρος, είχε μιλήσει για μείωση της ναυτιλίας που φέρει την ιταλική σημαία, με αποτέλεσμα το λεγόμενο flagging out, δηλαδή τα πλοία των Ιταλικών ναυτιλιακών εταιρειών να επιλέγουν να εγγράψουν τους στόλους τους σε άλλες κοινοτικές σημαίες.

Διαβάστε επίσης:

ΙΜΟ: Υποχρεωτική αναφορά των πλοιάρχων για τα χαμένα κοντέινερ

Bal Container έχει κέρδη 48 εκατ. δολαρίων από την πώληση δύο υπό ναυπήγηση πλοίων στην MSC

Το 11% των θανάτων των ναυτικών παγκοσμίως οφείλονται σε αυτοκτονία