«Το ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε τις δύο προσφορές (από τους εννιά αρχικούς ενδιαφερόμενους) που είχαν κατατεθεί για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ). Ο Όμιλος Grimaldi κατέθεσε προσφορά 80 εκ. ευρώ όταν πρόσφατα πλειοδότησε και για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) προσφέροντας 84,17 εκ. ευρώ αν και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι διαφορετικής δυναμικής χωρίς εμπορική δραστηριότητα», τονίζει με ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στη συνέχεια επισημαίνει: «Επισημαίνουμε, επιπλέον, ότι η κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου είναι υπερδιπλάσια αυτής του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Από ό,τι φαίνεται οι πανηγυρισμοί κυβέρνησης, ΝΔ και ΤΑΙΠΕΔ για το υποτιθέμενο υψηλό τίμημα της Ηγουμενίτσας οδήγησε τον Όμιλο Grimaldi στην υποβολή μικρότερης προσφοράς για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Αν προχωρήσουν και υλοποιηθούν οι δύο παραχωρήσεις μπορούμε να μιλάμε για την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου σε δύο υψηλής στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας. Επιπλέον ο ίδιος όμιλος κυριαρχεί στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας και ελέγχει ένα σημαντικό τμήμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο Αιγαίο και στην Κρήτη.

Το Λιμάνι του Ηρακλείου με την γεωστρατηγική του θέση στο κέντρο της ΝΑ Μεσογείου, έχει τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός μικρού διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης τα τελευταία χρόνια μετά από τις προσπάθειες των προηγούμενων διοικήσεων έχει καθιερωθεί σαν ένα από τα λιμάνια εκκίνησης (home port) για την κρουαζιέρα.

Η είδηση της επιτάχυνσης των διαδικασιών πώλησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου αποτελεί μια κακή είδηση για τους πολίτες του Ηρακλείου, για τους πολίτες της Κρήτης, για το σύνολο της χώρας. Η Νέα Δημοκρατία και το ΤΑΙΠΕΔ επιμένουν στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, η οποία έχει κριθεί αποτυχημένη διεθνώς, ακόμα και από τις συντηρητικές κυβερνήσεις. Θυμίζουμε ότι το σύνολο σχεδόν των λιμένων στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και αλλού παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Η θεσμοθέτηση το 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ της διεθνούς πρακτικής των υποπαραχωρήσεων, στη βάση των διεθνών προτύπων αξιοποίησης των λιμανιών με τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους, αποτελεί το πλαίσιο που εξασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.

Η κυβερνητική πολιτική για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων μέσω της εγκατάστασης στο σύνολο της χώρας ιδιωτικών μονοπωλίων, θα έχει και για το λιμάνι του Ηρακλείου καταστροφικά αποτελέσματα. Η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων και των επιβατών, η υποβάθμιση των υποδομών, η αποκοπή της πόλης του Ηρακλείου από το λιμάνι και οι υπαρκτοί κίνδυνοι για τα εργασιακά δικαιώματα, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, θα είναι το αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης που επιχειρείται».

Διαβάστε επίσης:

Όμιλος Γκριμανλντι: Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη στα 222,2 εκατ. ευρώ

Έρχεται Super deal από τον Μάριο Ηλιόπουλο – Αλλάζουν όλα τα δεδομένα στην ελληνική ακτοπλοΐα

Γιώργος Προκοπίου (Dynacom): Ναυπηγεί 14 πλοία συνολικής αξίας 1,1 δισ. δολαρίων

──────────────────

Εκλογές 2023