“Η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ στο νέο Μώλο Δραπετσώνας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης επισκευαστικών εργασιών, δημιουργεί έντονη ανησυχία και μεγάλα ερωτηματικά ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των εργαζομένων στην περίπτωση επικίνδυνων καταστάσεων”, τονίζει με ανακοίνωση του το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια αναφέρει τα εξής:

“Ειδικότερα, σύμφωνα με καταγγελία του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής, όταν ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο υπήρχε όχι μόνο ελλιπής παρουσία πληρώματος αλλά και απουσία προσωπικού πυρασφάλειας. Ο κίνδυνος δυστυχήματος, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες ήταν μεγάλος, καθώς χρειάστηκε να εκκενωθεί το πλοίο αλλά και διπλανά πλοία για τον φόβο πιθανής έκρηξης. Το Συνδικάτο Μετάλλου επίσης αναφέρει ότι η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Κερατσινίου – Δραπετσώνας είχε διαπιστώσει το προηγούμενο διάστημα σωρεία παραβάσεων στο ίδιο πλοίο χωρίς ωστόσο να υπάρξει συμμόρφωση με τις υποδείξεις.

1

Οι καταγγελίες που διατυπώνονται είναι πολύ σοβαρές και χρήζουν άμεσης και βαθιάς διερεύνησης από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές τόσο για τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την εκδήλωση της πυρκαγιάς όσο και για τη μη συμμόρφωση του πλοίου, στις υποδείξεις για την τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας.

Τα αιτήματα που διατυπώνονται από τους εργαζόμενους για επαναλειτουργία των πυροσβεστικών σταθμών σε νέο Μώλο Δραπετσώνας και στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος καθώς και για την ενίσχυση του προσωπικού πυρασφάλειας πρέπει να αξιολογηθούν άμεσα. Άμεσα επίσης πρέπει να επανεξεταστεί το πλαίσιο που ρυθμίζει τις αρμοδιότητες των Επιτροπών Υγείας και Ασφάλειας ως προς την υποχρεωτικότητα και την αμεσότητα της εφαρμογής των υποδείξεων τους.

Είναι βέβαια γνωστό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο έχει υποβαθμίσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς αλλά με διάταξη Νόμου, επέτρεψε στον ΟΛΠ, να μην πραγματοποιήσει στον προβλεπόμενο χρόνο επενδύσεις 55 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη Ναυπηγοεπισκεαστική Ζώνη.

Επενδύσεις οι οποίες μεταξύ άλλων θα βελτίωναν τις συνθήκες εργασίας και θα ενίσχυαν την ασφάλεια των εργαζομένων. Η με κυβερνητική ευθύνη ελλιπής λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και η μη τήρηση των κανόνων που αφορούν στην ασφάλεια στη Ναυηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά, παραπέμπουν σε εικόνα τριτοκοσμικού λιμανιού και όχι σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό λιμάνι. Σε έναν εργασιακό χώρο με βεβαρημένο ιστορικό συνεχών και πολλαπλών ατυχημάτων, η προστασία της ανθρώπινης ζωής πρέπει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα”.

Διαβάστε επίσης:

ΗΠΑ: Σε υψηλό 26 μηνών ο σύνθετος δείκτης PMI τον Ιούνιο

Πυρκαγιά στο Αλποχώρι Ηλείας: Εντοπίστηκε τραυματισμένος, μεταφέρεται στο νοσοκομείο

ΕΕ: Η ομάδα Μελόνι αναμένεται να ξεπεράσει εκείνην του Γάλλου προέδρου Μακρόν στο Ευρωκοινοβούλιο