ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η αδύναμη ζήτηση που παρατηρείται στην αγορά ξηρού φορτίου βραχυπρόθεσμα αναμένεται να επηρεάσει ανάλογα τα κέρδη των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, σε σχέση με την εικόνα που εμφάνισαν στο τέλος του 2017. Μάλιστα, ο προβληματισμός είναι πιο έντονος στον τομέα των capesize, επισημαίνουν οι ειδικοί της εταιρίας συμβούλων Maritime Strategies International.
Σε πρόσφατο report της MSI αναφέρεται ότι οι προοπτικές για τη ζήτηση βραχυπρόθεσμα είναι αρνητικές, λόγω της εποχικής μείωσης της βιομηχανικής παραγωγής στην Κίνα το Φεβρουάριο, εν όψει του Νέου Κινέζικου Έτους και λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν σε καθοριστικές, για τον εφοδιασμό αγαθών, περιοχές.
Αν και οι εμπορικές ροές αναμένεται να αρχίσουν να ανακάμπτουν τον Μάρτιο, τα υψηλά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος και οι προσδοκίες για βραδύτερη αύξηση της παραγωγής χάλυβα φέτος θα “υπονομεύσουν την αναζωπύρωση της ζήτησης”.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και το Lloydslist.maritimeintelligence, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου capesize θα διαμορφωθούν το Μάρτιο στα 17.100 δολ. ημερησίως και τον Ιούνιο στα 15.300 δολ., αρκετά χαμηλότερα από τα επίπεδα του περασμένου Δεκεμβρίου, που ανέρχονταν στα 25.600 δολ. ημερησίως.
H μέση σταθμισμένη χρονοναύλωση στα capesize στο Baltic Exchange υποχώρησε κατά 19%, στα 16.664 δολ. ημερησίως, κατά το κλείσιμο της Δευτέρας σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Στα panamax τα ναύλα αναμένεται να διαμορφωθούν κατά μέσο όρο στα 12.400 δολ. ημερησίως τον Μάρτιο και στα 12.100 δολ. τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Maritime Strategies International. H εκτίμηση αυτή στηρίζεται στη συγκρατημένη προοπτική για την αγορά σιτηρών, η οποία αντισταθμίζεται μερικώς από το ισχυρό εμπόριο άνθρακα.
Οι εκτιμήσεις για τις μικρότερες κατηγορίες φορτηγών πλοίων είναι ελαφρώς αρνητικές για το επόμενο εξάμηνο, κυρίως λόγω της προβλεπόμενης μείωσης κατά 5,6% των εξαγωγών καλαμποκιού από τη Βραζιλία την επόμενη σεζόν, στα 34 εκατ. τόνους, όπως έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ.
Στα supramax, οι μέσες τιμές των ναύλων αναμένεται να διαμορφωθούν στα 10.400 δολ. ημερησίως το Μάρτιο και τον Ιούνιο, παραμένοντας στα επίπεδα του περασμένου Νοεμβρίοτ, ενώ στα handysize εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν τα 8.500 δολ. ημερησίως, και ακόμη χαμηλότερα κατά 100 δολ. την ημέρα τον Ιούνιο, έναντι 9.000 δολ. που ήταν τους δύο τελευταίους μήνες του 2017.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιος Έλληνας εφοπλιστής απέκτησε τα δύο τάνκερ της Mercator Navigation;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Μυλωνάς: «Colpo grosso» από την Transmed Shipping
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ντίνος Καρούσης: Μεγάλο comeback μετά από 6 χρόνια για τη Chios Navigation
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας