ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έτοιμοι να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές, τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές εταιρείες το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί αρκετές κινήσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, τόσο στον κλάδο των τάνκερ και του ξηρού φορτίου όσο και στα containerships.
Τάνκερ
Στην εξαγορά του πέμπτου τάνκερ aframax του στόλου της προχώρησε η ναυτιλιακή Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού. Συγκεκριμένα, απέκτησε το χωρητικότητας 105,400 dwt δεξαμενόπλοιου Kalamas, το οποίο κατασκευάστηκε το 2011 στο ναυπηγείο Sumitomo Heavy Industries Marine & Engineering Co. Ltd της Ιαπωνίας. Το κόστος της εξαγοράς ανήλθε στα 22 εκατ. δολάρια. Tο πλοίο ανήκε στο στόλο της Pleiades Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Περατικού.
Σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, εξαγόρασε από την της TRF Ship Management, το χωρητικότητας 297.600 dwt δεξαμενόπλοιο TRF Horten, που κατασκευάστηκε το 2017 στο ναυπηγείο Hanjin, στην τιμή μεταξύ 71-72 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 73,44 εκατ. δολάρια.
Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η ισπανική Marflet Marine εξαγόρασε από την Pleiades Shipping, της οικογένειας Περατικού το χωρητικότητας 50,000 dwt MR2 τάνκερ, Glafkos, που κατασκευάστηκε το 2013.
Bulkers
Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shiprobking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή DryShips του Γιώργου Οικονόμου πούλησε σε Κινέζους αγοραστές το χωρητικότητας 73,9000 dwt πλοίο τύπου panamax, Levanto, κατασκευής 2001. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 5,5 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 5 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Intermodal, η ναυτιλιακή, Olympic Shipping, του Ιδρύματος Ωνάση, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γ. Καραγεωργίου, πούλησε στην JP Morgan δύο ιαπωνικής κατασκευής και χωρητικότητας 183.000 dwt, capesize. Πρόκειται για τα Olympic Hope και του Olympic Harmonyα, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2016 και είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 38,4 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shiprobking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή Marmaras Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 55,600 dwt φορτηγού πλοίου τύπου supramax Lalis D κατασκευής 2011 στο ναυπηγείο Hyundai Vinashin. Το πλοίο πουλήθηκε σε άγνωστο αγοραστή στην τιμή των 9,4 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία του εκτιμάται στα 9,9 εκατ. δολάρια.
Containerships
Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shiprobking αναφέρει ότι η ελβετική Mediterranean Shipping Company (MSC) εξαγόρασε από την Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα το sub-panamax EM Athens, χωρητικότητας 2,506 teu, έναντι 5 εκατ. δολαρίων. Το containership κατασκευάστηκε το 2000 στο ναυπηγείο της Samsung και σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του εκτιμάται στα 4,55 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Intermodal, σε Έλληνα αγοραστή κατέληξαν τα χωρητικότητας 8,580 teu post panamax, CPO Bremen και CPO Hamburg που κατασκευάστηκαν το 2009 στη Νότιο Κορέα, στην τιμή των 31 εκατ. δολαρίων έκαστο. Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, τα δύο πλοία ανήκουν πλέον στο στόλο της Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα.
Στο στόλο της οικογένειας Τσάκου πέρασε το χωρητικότητας 3,398 teu πλοίο, Newark Panamax, που κατασκευάστηκε το 2006 και ανήκε στο στόλο της NSC Schifffahrtsgesellschaft, αναφέρει η Seasure Shiprobking. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 8,7 εκατ. δολάρια, με την VesselsValue να αποτιμά την αξία του στα 8,4 εκατ. δολάρια.
Πόλυς Χατζηιωάννου: Νέα παραγγελία πλοίου και πλάνο ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers
Έπεσε στη θάλασσα το πρώτο LNG Carrier του Βαγγέλη Μαρινάκη
Performance Shipping: Εξαγόρασε το πέμπτο τάνκερ του στόλου της από την Pleiades Shipping
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση