Οι αγοραπωλησίες πλοίων συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι.

Στο πλαίσιο των κινήσεων ανανέωσης των στόλων τους, δύο από τους κορυφαίους εγχώριους πλοιοκτήτες προχώρησαν σε πωλήσεις παλαιότερης κατασκευής πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η εισηγημένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή Navios Holdings, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, σύμφωνα με πληροφορίες, πούλησε το χωρητικότητας 53,500-dwt Navios Primavera, κατασκευής 2007. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε, όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές, σχεδόν στα 10 εκατ. δολάρια, ενώ κατά άλλους κυμάνθηκε υψηλότερα, στα 10,4 εκατ. δολάρια.

Η κίνηση αυτή έρχεται λίγες ημέρες μετά την πληροφορία ότι η ναυτιλιακή πούλησε ένα ακόμη πλοίο, το χωρητικότητας 53,500-dwt Navios Arc (κατασκευής 2003), σε Ασιάτη αγοραστή, έναντι 7,2 εκατ. δολαρίων.

Στοιχεία της VesselsValue δείχνουν ότι η πλοιοκτήτρια έχει πουλήσει από τις αρχές του έτους πέντε παλαιάς κατασκευής φορτηγά πλοία.

Η Navios Holdings ελέγχει στόλο με 65 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6.6 εκατ. dwt, που περιλαμβάνεται από 19 Capesize, 30 Panamax, 14 Ultra-Handymax και δύο Handysize vessels, μέσης ηλικίας 7,9 ετών.

Η κίνηση της Star Bulk

H Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η κορυφαία εταιρεία της αγοράς ξηρού φορτίου που έχει πραγματοποιήσει μπαράζ εξαγορών ολόκληρων στόλων κατά την τελευταία διετία, προχώρησε, κατά πληροφορίες, στην πώληση του χωρητικότητας 53,100-dwt  πλοίου Star Gamma, κατασκευής 2002.

Ναυλομεσίτες τοποθετούν την τιμή του στα 7 εκατ. δολάρια, ενώ εκτιμάται ότι κατέληξε σε Ρώσο αγοραστή.

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Μαΐου, Η ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, τάραξε για μία ακόμη φορά τα νερά του κλάδου ξηρού φορτίου, όταν προχώρησε στην εξαγορά των 11 φορτηγών πλοίων του στόλου της εταιρείας Delhpin Shipping, του πλοιοκτήτη Σοφοκλή Ζούλα.

Πρόκειται για μία συναλλαγή ύψους 139,5 εκατ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 80 εκατ. δολάρια ήταν σε μετρητά και τα υπόλοιπα με τη διάθεση 4,503 εκατ. κοινών μετοχών της Star Bulk.

Σημειώνεται ότι η Star Bulk έχει προχωρήσει από τις αρχές του έτους και στην πώληση των δύο παλαιότερων capesize του στόλου της. Πρόκειται για το Star Aurora (χωρητικότητας 171.000 dwt, κατασκευής 2000), το οποίο πουλήθηκε σε εταιρεία στη Σιγκαπούρη έναντι 430 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 9 εκατομμύρια δολάρια.

Η ναυτιλιακή είχε το συγκεκριμένο πλοίο στο στόλο της σχεδόν δέκα χρόνια και το είχε εξαγοράσει από τη Norden έναντι 42,5 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, πούλησε το πλοίο Star Kappa (χωρητικότητας 52.100 dwt, κατασκευής 2001) σε ασιατική εταιρεία, έναντι 6,2 ή 6,3 εκατ. δολαρίων.