ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η υπόθεση αφορά στο πλοίο Vigorous (χωρητικότητας 52.500 dwt, κατασκευής 2005), που ανήκει σε εταιρείες οι οποίες συνδέονται με τους αδελφούς Στάθη και Γιώργο Γουρδομιχάλη. Το πλοίο τέθηκε υπό κράτηση στις 5 Δεκεμβρίου, ενώ κινείτο με προορισμό την Υεμένη, φορτωμένο με 51 μετρικούς τόνους σιτηρών, μετά από αίτημα της δανέζικης εταιρείας Pacific Gulf Shipping, η οποία διεκδικεί την αποζημίωση ύψους 22,6 εκατομμυρίων δολαρίων που της επιδικάστηκε μέσω της διαδικασίας της διαιτησίας για την εγκατάλειψη ενός πλοίου το 2015.
Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης της Δευτέρας που επικαλείται το TradeWinds, το συμπέρασμα ήταν ότι «η υπόθεση δεν καταλήγει σε συμβιβασμό σε αυτό το στάδιο».
Οι αντιμαχόμενες πλευρές θα βρεθούν ξανά στα δικαστήρια στις 19 Φεβρουαρίου, ενώ αν δεν επιτευχθεί συμβιβασμός, η υπόθεση θα οδηγηθεί σε κανονική δίκη, η οποία δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν τον ερχόμενο Ιούνιο.
Εν τω μεταξύ, στα μέσα του Ιανουαρίου, η ελληνική ναυλομεσιτική εταιρεία Medmar κατηγόρησε τους υποναυλωτές του πλοίου για παραβίαση συμβολαίου, υποστηρίζοντας ότι της χρωστούν 3,4 εκατ. δολάρια, ζητώντας να μην μετακινηθεί το φορτίο προτού αποπληρωθεί αυτή η οφειλή. Σύμφωνα με την καταγγελία, στη Medmar οφείλονταν στις 13 Δεκεμβρίου 2,4 εκατ. δολάρια, με τα υπόλοιπα να είναι τόκοι και δικαστικά έξοδα. Στο στόχαστρο της αγωγής της Medmar βρίσκονται οι εταιρείες Anglo Eastern Navigation και Midstar, οι οποίες από την πλευρά τους καλούν τις αντιμαχόμενες πλευρές να καταλήξουν σε συμβιβασμό, ώστε να μπορέσει το φορτίο του πλοίου να κατευθυνθεί προς την Υεμένη για τις ανάγκες του λαού που υποφέρει από τον εμφύλιο πόλεμο. Για την υπόθεση αυτή δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα για την διευθέτησή της.