Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA
Οι εκπρόσωποι της CLIA και ο Δήμαρχος Θήρας συμφώνησαν σε μια κοινή πορεία για το μέλλον της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη.
Η CLIA υποστηρίζει την πρόθεση του Δημάρχου να εφαρμόσει το ανώτατο ημερήσιο όριο επισκεπτών κρουαζιέρας.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας προτάσσει την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης της διαχείρισης του τουρισμού στο νησί.
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που εκπροσωπεί το 95% του κλάδου, ανέδειξε τη σημασία του διαλόγου ως μέρος της δέσμευσής της για υπεύθυνο τουρισμό, κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε στη Σαντορίνη, την Πέμπτη 4 Ιουλίου.
Εκπροσωπώντας την CLIA, η κα Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και ο κ. Νίκος Μερτζανίδης, Αντιπρόεδρος Λιμένων και Προορισμών, επισκέφτηκαν το δημοφιλές νησί του Αιγαίου και συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο Θήρας, κ. Νικόλαο Ζώρζο, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Γεώργιο Νομικό, την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, κα Γεωργία Νομικού, και τον Ειδικό Σύμβουλο του Δημάρχου, κ. Αναστάσιο Κονιδάρη.
Κατά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι της CLIA και ο Δήμαρχος της Σαντορίνης συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για το βιώσιμο μέλλον του τουρισμού κρουαζιέρας στο νησί. Η CLIA αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα, όπως περιγράφεται και στο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρσι.
Ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Νικόλαος Ζώρζος, δήλωσε: «Χαιρόμαστε που ο Δήμος Θήρας συζήτησε και συμφώνησε με την CLIA τις λύσεις για τη βιώσιμη λειτουργία του κλάδου της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, με γνώμονα την προστασία της μοναδικότητας του τόπου μας και την εμπειρία του επιβάτη».
Από την πλευρά της, η κα Μαρία Δεληγιάννη δήλωσε: «Η Σαντορίνη είναι ένας ιδιαίτερος και εξαιρετικά δημοφιλής τόπος, και συμμεριζόμαστε την άποψη που εξέφρασε πρόσφατα ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για τη σημασία της υπεύθυνης διαχείρισης του τουρισμού στο νησί.
Ο Δήμαρχος κ. Νικόλαος Ζώρζος ήταν ξεκάθαρος μαζί μας από την αρχή της φετινής σεζόν, σχετικά με την πρόθεσή του να εφαρμόσει αυστηρά το υπάρχον ημερήσιο ανώτατο όριο των 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας, με βάση το 75% της πληρότητας των κρουαζιερόπλοιων, και υποστηρίζουμε αυτή τη θέση, αναγνωρίζοντας τις ιδιομορφίες της Σαντορίνης.
Παρότι πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των τουριστικών ροών στο νησί, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που είμαστε οι πρώτοι που συνεργαζόμαστε με τον Δήμο Θήρας για το βιώσιμο μέλλον του τόπου».
Στη συνάντηση, η CLIA επιβεβαίωσε ότι από την αρχική εισαγωγή του ημερήσιου ανώτατου ορίου των 8.000 επισκεπτών κρουαζιέρας, το 2018, οι εταιρείες κρουαζιέρας παρέμειναν σταθερά προσηλωμένες στην εφαρμογή των κανόνων όπως ορίζονται από τις τοπικές αρχές.
Η κα Δεληγιάννη πρόσθεσε: «Όπως και στη Μύκονο, έτσι και στη Σαντορίνη έχουμε στηρίξει τις τοπικές προσπάθειες για την εφαρμογή ενός συστήματος κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (berth management system), που θα πλαισιώνεται από μια διαφανή πολιτική ελλιμενισμού, με σαφείς κανόνες και κριτήρια. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για αποτελεσματική διαχείριση και διάχυση των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση».
Η δέσμευση της CLIA στους στόχους που αφορούν τη Σαντορίνη αποτελεί μέρος του Σχεδίου Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρσι και στοχεύει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από την κρουαζιέρα, προσφέροντας παράλληλα στους επιβάτες μια εμπειρία που ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες όσων επισκέπτονται την Ελλάδα.
Παρότι η ανάπτυξη του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, έχει αποφέρει σημαντικά οφέλη στην ελληνική οικονομία, το Σχέδιο της CLIA αναγνωρίζει ότι αυτή η ανάπτυξη μπορεί να απαιτεί νέους τρόπους συνεργασίας, όπως προσαρμογές στα δρομολόγια ή στη λειτουργία των λιμανιών, καθώς και στενότερη συνεργασία για τη βελτίωση των πρακτικών τουριστικής διαχείρισης στους προορισμούς.
Οι παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν την υιοθέτηση συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού σε τοπικό επίπεδο για τον καλύτερο σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων ελλιμενισμού για καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων, καθώς και το άνοιγμα νέων προορισμών.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης διάφορα άλλα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής ανάπτυξης πρόσθετων διεπαφών στο νησί, καθώς και τρόπων βελτίωσης της λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη.
Διαβάστε επίσης:
Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Σταθερή η αγορά των VLCCs
Ηγουμενίτσα: Τραυματισμός 33χρονου ναυτικού
Drewry: Αυξήθηκαν κατά 10% οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια