ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για μία συμφωνία ύψους 504 εκατ. δολ. που αλλάζει το χάρτη στην αγορά των τάνκερ, καθώς με την ένωση των δύο εταιριών θα δημιουργηθεί ένα κολοσσός με χρηματιστηριακή αξία 1,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την τιμή κλεισίματος της Euronav την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου (8,10 δολ.).
Η νέα εταιρία θα διαθέτει στόλο 75 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων 44 VLCC και 28 suezmax, με συνολική χωρητικότητα άνω των 18 εκατ. dwt. Τα περιουσιακά της στοιχεία θα έχουν αξία άνω των 4 δισ. δολ. ενώ η ρευστότητα της θα ξεπερνά τα 750 εκατ. δολ. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουνίου του 2018.
Η Euronav θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και στο Euronext, ενώ οι Carl Steen, Paddy Rodgers και Hugo De Stoop θα παραμείνουν στις θέσεις του Προέδρου του ΔΣ, του CEO και του CFO αντίστοιχα, στο νέο σχήμα. Με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, ένα ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ της Gener8, ο Steve Smith, θα γίνει μέλος του ΔΣ της Euronav.
Η συγχώνευση αναμένει την έγκριση της πλειοψηφίας των μετόχων της Gener8, ενώ ποσοστό περίπου 48% εξ αυτών είναι σύμφωνοι με την πώληση. Το Δ.Σ. της εξαγορασθείσας ναυτιλιακής ανακοίνωσε ότι οι όροι της συμφωνίας είναι προς το συμφέρον των μετόχων της.
Σχολιάζοντας τη συγχώνευση, ο Πρόεδρος της Euronav, Carl Steen επισήμανε: “Η Euronav και η Gener8 αναμένεται να φέρουν σημαντικά οφέλη στους μετόχουν και των δύο εταιριών. Η οικονομική ευρωστία του νέου σχήματος σε συνδυασμό με την ισχυρή ηγετικής της ομάδα θα την φέρουν στην καλύτερη θέση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Από την πλευρά του, ο Paddy Rodgers, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: “Αυτή η συναλλαγή σηματοδοτεί μια συναρπαστική εξέλιξη για τη Euronav. Η συγχώνευση δημιουργεί την κορυφαία εταιρεία δεξαμενόπλοιων, η οποία βρίσκεται σε καλύτερη θέση για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πελατών της και τυγχάνει της υποστήριξης των συνεργατών μας.”
Ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Gener8 δήλωσε: «Υπήρξα πάντα υπέρμαχος των συγχωνεύσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία και υποστήριζα πάντα ότι ήμουν ανοιχτός τόσο σε εξαγορές όσο και σε πωλήσεις, ανάλογα με το συμφέρον των μετόχων μας. Αυτή η συναλλαγή δημιουργεί το μεγαλύτερο ανεξάρτητο στόλο VLCC στον κόσμο. Η νέα εταιρία έχει ένα πολύ λαμπρό μέλλον που θα ωφελήσει τόσο τους μετόχους της Gener8 όσο και της Euronav.
Η συμφωνία προβλέπει ότι κάθε 0,7272 μετοχές της Euronav θα ανταλλάσονται με μία μετοχή της Gener8. Η Euronav θα κατέχει ποσοστό 72% στη νέα εταιρία ενώ το υπόλοιπο θα ανήκει στη Gener8.
Σύμφωνα με τη Deutsche Bank η συμφωνία θα ενισχύσει την ακαθάριστη αξία ενεργητικού της Euronav κατά 75%, σε περίπου 4 δισ. δολάρια και θα αυξήσει την καθαρή αξία ενεργητικού της κατά 30% σε πάνω από 2 δισ. δολ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Lloyd’s List: Oι Α. Φράγκου και E. Μαρινάκης στο top 100 των ισχυρότερων στην Ναυτιλία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιοι είναι οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές – Δείτε όλη την λίστα των Lloyd’s
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιοι εφοπλιστές κυριάρχησαν το 2017. Έδωσαν 4,4 δισ. για πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα