• Ναυτιλία

    Σύγκρουση δύο tycoons εφοπλιστών για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, αξίας 1 δισ. ευρώ

    Ο Γιώργος Προκοπίου μπροστά από μια αεροφωτογραφία από τον Αστέρα Βουλιαγμένης

    Ο Γιώργος Προκοπίου χτυπάει τον Αστέρα, κι έχει επενδύσει 1 δισ. σε ακίνητα την τελευταία διετία


    «Το χρήμα δεν κρύβεται», λέει ο θυμόσοφος λαός μας και η ρήση αυτή επιβεβαιώνεται απόλυτα στην εν εξελίξει σύγκρουση μεταξύ δύο κορυφαίων Ελλήνων εφοπλιστών για τον έλεγχο του Αστέρα Βουλιαγμένης.

    Ο Γιώργος Προκοπίου, με μια καλά μελετημένη κίνηση θέλει να αγοράσει το 30% του «φιλέτου της Αττικής» προσφέροντας ένα τίμημα στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ στους Άραβες ιδιοκτήτες του πολυτελούς θερέτρου.

    Η φιλοδοξία του, ωστόσο, όπως αποκαλύπτουν άνθρωποι του επιχειρηματικού του περιβάλλοντος, επεκτείνεται στην εξασφάλιση και των 220 στρεμμάτων, όπου λειτουργούν τα δύο εμβληματικά κτίρια του ξενοδοχείου Four Season και οι άλλοι χώροι. Δηλαδή ο επονομαζόμενος και «βασιλιάς του real estate» θα επιδιώξει να αγοράσει και το 100% του συγκροτήματος.

    Αξιόπιστες, όμως, πηγές αναφέρουν ότι, ο Γιώργος Προκοπίου, σε αυτή την επιχειρηματική του έχει ένα μεγάλο και σκληρό ανταγωνιστή.

    Ο ανταγωνιστής του, είναι επίσης Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος διαθέτει «υψηλή ρευστότητα και μηδενικές δανειακές υποχρεώσεις», έχει και αυτός πάθος με τα ακίνητα και διαθέτει μια τεράστια έκταση στο Πόρτο Χέλι, στην παραλιακή και αλλού.

    Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του mononews, ο εν λόγω εφοπλιστής κατέθεσε πρόταση της τάξης των 800 εκατ. ευρώ για να αγοράσει ολόκληρο τον Αστέρα. Ωστόσο η κοινοπραξία που ελέγχει τον Αστέρα, η εταιρεία Jermyn Street Real Estate Fund IV, έχει αποτιμήσει το συγκρότημα στο 1 δισ. ευρώ και δεν αποδέχθηκε αυτή την πρόταση, περιμένοντας πιθανότατα να ανέβει το ποσό στα επιθυμητά γι’ αυτήν επίπεδα.

    Κι ενώ αναμένονται ανακοινώσεις από την πλευρά Προκοπίου για την απόκτηση του 30% του Αστέρα, κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αυτή τη στιγμή, αν και ο έτερος ισχυρός εφοπλιστής θα θελήσει να κάνει «ρελάνς», ώστε να έχουμε σύγκρουση γιγάντων της θάλασσας στη στεριά, για το χρυσό ακίνητο.

    Το φιλέτο του Αστέρα Βουλιαγμένης

    Η ιστορία με τον Αστέρα Βουλιαγμένης ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2016, όταν ολοκληρώθηκε το deal της πώλησης του Αστέρα Βουλιαγμένης από την Εθνική Τράπεζα και το ΤΑΙΠΕΔ στην Apollo Investment ΗoldCo, μια θυγατρική εταιρεία της Jermyn Street Real Estate Fund IV LP.

    Η εταιρεία Αραβικών συμφερόντων είχε πλειοδοτήσει στην σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

    Στην κοινοπραξία, εκτός από τους Άραβες, συμμετείχε και ο Φερίτ Σαχέντ της Dogus. Δαπάνησαν συνολικά 393,1 εκατ. ευρώ αποκτώντας το 88,5% των μετοχών της Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ.

    Στη συνέχεια επένδυσαν άλλα 140 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των ξενοδοχείων «Ναυσικά» και «Αρίων», με την Four Season να αναλαμβάνει τη διαχείριση του πολυτελούς συγκροτήματος.

    Ωστόσο, τα “χρυσά κέρδη”, βγήκαν για τους ιδιοκτήτες από την πώληση των 13 οικοπέδων που ήταν στη θέση του ξενοδοχείου «Αφροδίτη».

    Η κοινοπραξία εισέπραξε στα ταμεία της με περίπου 500 εκατ. ευρώ.

    Οι 11 από τις 13 ιδιοκτησίες στη θέση του παλιού ξενοδοχείου Αφροδίτη αγοράστηκαν από τον εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, ενώ δύο οικόπεδα κατέληξαν στην οικογένεια της Μαριάννας Λάτση.

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, οι επενδυτές του Αστέρα έβγαλαν σχεδόν 1,5 φορά τα χρήματά τους, ενώ από τα μερίσματα και την επιστροφή κεφαλαίου, άλλα 515 εκατ. ευρώ.

    Υπενθυμίζεται ότι για τη χρήση του 2023 είχαν προτείνει μέρισμα 106,5 εκατομμυρίων.

    Τα έσοδα του Αστέρα το 2023 ανήλθαν σε 295,4 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 35,3%, κυρίως χάρη στις πωλήσεις των οικοπέδων που θα αναπτυχθούν βίλες και χάρη στην επίδοση του Four Season και των μονάδων εστίασης, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 5,34%.

    Στα 13 οικόπεδα, οι νέοι ιδιοκτήτες, Διαμαντής Διαμαντίδης και Μαριάννα Λάτση θα φτιάξουν δεκατρείς πολυτελείς κατοικίες. Ο οικοπεδικός χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε κατοικία είναι από 4.000 έως 5.000,00 τ.μ. και η συνολική επιφάνεια που καλύπτει η κάθε κτιριακή μονάδα περίπου 1.150 τ.μ., ενώ κάθε κατοικία θα έχει πρόσβαση στην παραλία μέσω μικρών μονοπατιών. Επίσης ανά κτίριο προβλέπεται η κατασκευή ανοιχτής πισίνας.

    Η συνολική έκταση του Αστέρα είναι 300 στρέμματα και τα δεκατρία οικόπεδα καλύπτουν μόνο 80.400 τ.μ.

    Το μεγάλο παιχνίδι του Προκοπίου

    Το Mononews, μετά από τεκμηριωμένη έρευνα αποκαλύπτει ότι ο Γιώργος Προκοπίου τα τελευταία δύο χρόνια έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 1 δισ. ευρώ σε ακίνητα στην Ελλάδα, ενώ οι επενδύσεις του στα 80 υπό ναυπήγηση πλοία του ανέρχονται σε 6.48 δισ. δολάρια!

    Αναλυτικά, 1,1 δισ. δολάρια έχει επενδύσει σε πλοία bulk carriers, 2,10 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς gas και 3,3 σε τάνκερ.

    Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στα αρχικά συμβόλαια των παραγγελιών. Αν υπολογιστούν οι υπεραξίες που απέκτησαν σε αυτό το χρονικό διάστημα, η συνολική αξία των πλοίων αυτών υπερβαίνει τα 7 δισ. δολάρια.

    Υπενθυμίζεται ότι τον μήνα Ιούνιο, το Forbes, είχε στη λίστα με τους 50 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, τον Γιώργο Προκοπίου, στη δεύτερη θέση με 159 πλοία, συνολικής αξίας 10.955.8 δισ. δολαρίων.

    Όσον αφορά τις επενδύσεις στη στεριά, να θυμίσουμε ορισμένες όπως είναι η αγορά του ακινήτου του Δημήτρη Κοντομηνά στην Ερμιονίδα, του Ευγένιου Τίγκα στη Σαρωνίδα, την πρόσφατη στο Ελληνικό και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

    Η επένδυση στο Ελληνικό

    Η έκταση που εξαγοράστηκε από τον Γιώργο Προκοπίου είναι συνολικής επιφάνειας 187.000 τ.μ., ενώ η συμφωνία προβλέπει την υλοποίηση έργων υποδομών στα οικόπεδα που προυπολογίστηκε σε περίπου 28 εκατ. ευρώ.

    Η συνολική επενδυτική δέσμευση του Γιώργου Προκοπίου για το Ελληνικό ανέρχεται σε 500 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης ύψους 120 εκατ. για την αγορά γης απέναντι από το Γκολφ της Γλυφάδας.

    Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο οικόπεδο είναι σχεδόν 86.000 τ.μ., 30.000 τ.μ. για οικιστικές αναπτύξεις, έκταση που μεταβιβάστηκε αντί 2.100 ανά τ.μ. οικοδομήσιμης επιφάνειας, 35.658 τ.μ. για αναπτύξεις χώρων γραφείων που πωλήθηκαν έναντι τιμήματος 1.150 ανά τ.μ. και 20.000 τ.μ. για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με μέσο τίμημα συναλλαγής 850 ανά τ.μ.

    Το ακίνητο του Δημήτρη Κοντομηνά

    Ο Γιώργος Προκοπίου εξασφάλισε το ακίνητο του Δημήτρη Κοντομηνά στην Ερμιονίδα σε πλειστηριασμό, έναντι 7.841.000, δηλαδή 1.000 ευρώ παραπάνω σε σχέση με την τιμή εκκίνησης, το 95% εξ αδιαιρέτου ενός αγροκτήματος 300 στρεμμάτων με δύο οικίες, με υπόγειο 44,00 τ.μ. και ισόγειο επιφανείας 85 τ.μ. και πρώην ποιμνιοστάσιο με ισόγειο επιφανείας 153 τ.μ., στο 20ο χλμ. της Επαρχιακής οδού Γαλατά – Ερμιόνης, καθώς και το υπόλοιπο 5% αυτού, αντί 413.000 για το οποίο η τιμή εκκίνησης είχε οριστεί στις 412.680.

    Το ακίνητο του Ευγένιου Τίγκα

    Ο Γιώργος Προκοπίου, για τον ακίνητο του Ευγένιου Τίγκα και της Στέλλας Λαζάρου, προσέφερε διπλάσια προσφορά από την τιμή εκκίνησης που ήταν 15 εκατ. ευρώ. Ο Γιώργος Προκοπίου κατέθεσε τίμημα 30,5 εκατ. ευρώ και έτσι απέκτησε το παραθαλάσσιο φιλέτο της Σαρωνίδας.

    Το ακίνητο ήταν ιδιοκτησία της Starlet Κτηματικής, εταιρείας του Ευγένιου Τίγκα, το οποίο κατασχέθηκε για 1 εκατομμύριο, ενώ η οφειλή της Α.Ε. Στην Τράπεζα Πειραιώς, που ήταν επισπεύδουσα, ξεπερνούσε τα 10 εκατ. ευρώ.

    Με βάση την κατασχετήρια έκθεση, το οικόπεδο (πρώην αγροτεμάχιο) είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, έκτασης 20 στρεμμάτων (19.756,50 τ.μ.), στο Λαγονήσι, λίγο πριν το συγκρότημα Grand Resort Lagonissi.

    Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Για το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, προσέφερε συνολικά 62,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του. Στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ, που περιελάμβανε τη Δεξαμενή 5 και τις Προβλήτες 3 και 4, έδωσε 37,3 εκατ. ευρώ και για τον διαγωνισμό της ΕΝΑΕ, έδωσε άλλα 25,2 εκατ. ευρώ. Τα δύο αυτά ποσά είναι υψηλότερα από την τιμή εκκίνησης.

    Τον Μάρτιο του 2023, ο Γιώργος Προκοπίου υπέγραψε την σύμβαση μεταβίβασης στο υπουργείο Οικονομίας των περιουσιακών στοιχείων του Ναυπηγείου της ΕΝΑΕ στον Σκαραμαγκά, μετά την σχετική διαγωνιστική διαδικασία τον Ιούλιο του 2021.

    Φανερά ικανοποιημένος, τότε, δήλωσε:

    «Είναι μια τομή της αγάπης μου στις κατασκευές και στις εργασίες της στεριάς, ως πολιτικός μηχανικός, με την άλλη αγάπη μου, τη θάλασσα. Αλλά θέλω να σας πω κιόλας ότι η υποδοχή που είχα από τους ανθρώπους του Ναυπηγείου, γιατί έκανα προσωπικά συνεντεύξεις σε πολλούς ανθρώπους, είδα ανθρώπους που το αγαπάνε, ανθρώπους που το θέλουν να προχωρήσει, που στεναχωριόντουσαν πολύ. Τώρα πως κατάφεραν αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι να το διαλύσουν, μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Γιατί οι ίδιοι άνθρωποι το διαλύσανε και οι ίδιοι πάλι στεναχωριόντουσαν που το διαλύσανε. Επομένως, κατάλαβα ότι είναι βαρύ το τιμόνι και ο καπετάνιος είναι που δίνει την πορεία. Επομένως, για πολλά χρόνια δεν είχε καπετάνιο εκεί πέρα. Αλλά, κανείς έχει ένα όνειρο και μετά το όνειρο γίνεται όραμα και μετά το όραμα προσπαθεί να το υλοποιήσει. Εμένα το όραμά μου είναι αυτό να γίνει αιχμή της τεχνολογίας στην ναυτιλιακή και στην αμυντική βιομηχανία, που να μπορέσουμε να γίνουμε αυτάρκεις σε πολλά θέματα, να μην έχουμε ανάγκη κανέναν και μας μην μας βγάζουν από την πρίζα. Υπάρχει ένα σχέδιο. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να το υλοποιήσουμε. Θέλουμε τη συνεργασία των εργαζομένων, αλλά πρέπει να έχουν αντικείμενο. Εμείς από τη δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε πολύ να έχουν αντικείμενο, διότι αυξανόμενου του αντικειμένου, αυξάνεται και ο αριθμός των εργαζομένων. Η καρδιά μας και η θέλησή μας είναι να αναδείξουμε την πατρίδα μας, ότι μπορεί να μη ζηλεύει τίποτα από κανέναν και να μπορεί να ζήσει τον κόσμο της πάρα πολύ καλά, διότι είμαστε στο ωραιότερο σημείο, τώρα πια το έχουν καταλάβει όλοι. Με αυτές τις σκέψεις θέλω να κλείσω, λέγοντας ότι δεν θέλουμε να είμαστε κρατικοδίαιτοι, αλλά θέλουμε το χαμόγελο της πατρίδας, για αυτά που κάνουμε. Αυτό μόνο ζητάμε».

    Η Θαλαμηγός Dream

    Το Dream, που θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα σαράντα μεγαλύτερα ιδιωτικά θαλαμηγά σκάφη, έχει μήκος 106 μέτρα. Πρόκειται για έΠΕΡΛΕΑΣνα κρουαζιερόπλοιο της Turkish Maritime Lines που ναυπηγήθηκε το 1997 και εκτελούσε δρομολόγια στη Μεσόγειο.

    Το έτος 2007 αποκτήθηκε από τον Γιώργο Προκοπίου και οδηγήθηκε για επισκευή στα ναυπηγεία της Χαλκίδας, όπου παρέμεινε έως τον Ιούλιο του 2008, όταν ολοκλήρωσε τις εκτεταμένες παρεμβάσεις που σχεδιάστηκαν από τον ίδιο και και την γυναίκα του Αλεξάνδρα.

    Το Dream,διαθέτει έξι επίπεδ, πισίνα spa, γυμναστήριο, business και diving centre, 23 καμπίνες, στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν συνολικά 44 άτομα.

    Η προσωπική σουίτα του Γιώργου Προκοπίου, βρίσκεται στο πέμπτο επίπεδο. Στο πλοίο κυριαρχούν τα υλικά, ξύλο, μάρμαρο, γυαλί και ανοξείδωτος χάλυβας.

    Το εντυπωσιακό που διαθέτει το σκάφος, είναι ένα κέντρο κατάδυσης που παρέχει τη δυνατότητα στους επιβαίνοντες να κολυμπάνε, να απολαμβάνουν τις καταδύσεις και τα θαλάσσια σπορ.

    Τα κτήματα στη Χίο

    Ο Γιώργος Προκοπίου, μπορεί να έχει χαρακτηριστεί ως «κυρίαρχος του real estate στην νότια Αθήνα, ωστόσο έχει επενδύσει σε δύο εμβληματικά κτήματα στον κάμπο της Χίου.

    Η αγορά του κτήματος ΠΕΡΛΕΑΣ – «Περιβόλι Λέοντος και Ασπασίας Λαιμού», καθώς και το περίφημο κτήμα «Αντουάνικο», έχουν προστεθεί μερικά χρόνια πριν στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της οικογένειας Προκοπίου.

    Όμως, αυτές οι αγορές, όπως και πολλές άλλες, δεν είναι γνωστές.

    Ο Γιώργος Προκοπίου, παρά το γεγονός ότι ο πατέρας του ήταν από την Σμύρνη και η μητέρα του από την Οδησσό, μπορεί να δηλώνει «εφοπλιστής της Γλυφάδας», όμως έχει ισχυρούς δεσμούς με την Χίο, δεδομένου ότι η σύζυγος του, Αλεξάνδρα Μαμαλίγκα, κατάγεται από το Βροντάδο της Χίου.

    Άλλωστε, η Αλεξάνδρα Προκοπίου, είναι μια γυναίκα παθιασμένη με τις αγορές ακινήτων και είναι εκείνη που επιλέγει τις επενδυτικές κινήσεις. Λέγεται ότι πρόσφατα προέβη σε αγορές στη Νάξο.

    Το ΠΕΡΛΕΑΣ

    Το «Περιβόλι Λέοντος και Ασπασίας Λαιμού» εκτείνεται σε 17 στρέμματα με πορτοκαλιές και μανταρινιές.

    Ο Γιώργος Προκοπίου το αγόρασε το 2011 από τους κληρονόμους του εφοπλιστή Λέοντα Λαιμού, παππού του Λέοντος Πατίτσα. Ο Λέων Λαιμός το είχε αγοράσει το κτήμα το 1981 από τις κόρες του Χιώτη φαρμακοποιού Τζιρά.

    Το κεντρικό αρχοντικό, χτίστηκε το 1640, με την όμορφη φυσική πέτρα του χωριού Θυμιανά και τη χαρακτηριστική Γενοβέζικη αρχιτεκτονική.

    Η πετρόκτιστη αυλή, η τραπεζαρία και η διακόσμηση των δωματίων προσφέρουν την αυθεντική αίσθηση μιας παλιάς, αριστοκρατικής εποχής.

    Το Perleas διαθέτει οκτώ πολυτελή δωμάτια, διακοσμημένα με χειροποίητα έπιπλα και εξοπλισμένα με όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Η αυλή είναι γεμάτο με αρώματα των εσπεριδοειδών και του γιασεμιού της Χίου.

    Επισημαίνεται ότι ο Κάμπος της Χίου κατοικείται από τον 14ο αιώνα κατά τη διάρκεια της Γενουατοκρατίας του νησιού.

    Στο αγρόκτημα στο οποίο υπάρχουν 1100 δέντρα, καθώς και μια μικρή και καλά δομημένη μονάδα παραγωγής μαρμελάδας και τοπικών γλυκών, συντηρείται από «Ανεστάτη».

    Το «Αντουάνικο»

    Το κτήμα «Αντουάνικο», είναι το δεύτερο ιστορικό κτήμα της Χίου, που απέκτησε ο Γιώργος Προκοπίου και ξετυλίγεται σε 40 στρέμματα, γεμάτο μαντερινοπορτόκαλα. Το σπίτι έχει την αυλή του, τα βοηθητικά κτίρια όπως τους σταύλους, τις αποθήκες, το πλυσταριό και το φούρνο.ΠΕΡΛΕΑΣ

    Στο κέντρο του περιβολιού είναι το μαγγανοπήγαδο, ένα βαθύ πηγάδι, πάνω από 30μ. από το οποίο ο μάγγανος, ένας μηχανισμός που κινούνταν από μουλάρια αντλούσε το νερό το οποίο μέσω μιας στέρνας άρδευε το περιβόλι.

    Το «Αντουάνικο» είναι ένα τυπικό, μεγάλο κτήμα, με τμήματα εγκαταστάσεων που σώζονται από τον 18ο αιώνα, όταν το κτήμα ανήκε στην οικογένεια των Μαύρων, κλάδο των Μαυροκορδάτων.

    Τα κτήρια που υπάρχουν σήμερα χτίστηκαν μετά το 1893, από τον Δημήτριο Τέττερη ένα πλούσιο επιχειρηματία της Αλεξάνδρειας.

    Εκτός από την αγροτική παραγωγή, το κτήμα χρησίμευε για τον παραθερισμό μεγάλου μέρους της οικογένειας, μέχρι και τη δεκαετία του ‘60. Το όνομα «Αντουάνικο», προέρχεται από την εμβληματική προσωπικότητα του γιού του Δημητρίου Τέττερη, του Αντώνη, ή Antoine στα Γαλλικά, ή Αντουάνου στη Χιώτικη παράφραση του ονόματος.

    Το κτήμα αποκαταστάθηκε στο σύνολό του από το 2009 έως το 2012. Σε μια επέμβαση που βασίστηκε στις διεθνείς αρχές των αποκαταστάσεων και χρησιμοποίηθηκαν παραδοσιακές τεχνικές αλλά και σύγχρονες αναστηλωτικές μέθοδοι, τέθηκαν ξανά σε χρήση όχι μόνο τα κτήρια, αλλά και το αρδευτικό σύστημα του κτήματος. Η επέμβαση απέσπασε το 2015 βραβείο της Europa Nostra και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα των αποκαταστάσεων.

    Οι αναστηλωτικές επεμβάσεις στο αρχοντικό Αντουάνικο, το οποίο βρίσκεται σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πολιτιστικά τοπία της Ευρώπης, είχαν ως αποτέλεσμα την αποκατάσταση ενός ολοκληρωμένου παραδείγματος ιστορικού συγκροτήματος με μοναδικό μεικτό χαρακτήρα, ο οποίος συνδυάζει χρήσεις κατοικίας και αγροτικής παραγωγής.

    Ποιός είναι ο Γιώργος Προκοπίου

    Ο Γιώργος Προκοπίου, σπούδασε πολιτικός μηχανικός και ασχολήθηκε με τον κατασκευαστικό κλάδο.

    Γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946, στην Αθήνα, που και οι δύο γονείς του ήταν πρόσφυγες· ο πατέρας του από τη Σμύρνη και η μητέρα του από την Οδησσό.

    Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971, με 10 εκατ. δολάρια, το δεξαμενόπλοιο “Πενσυλβάνια” με άλλους δύο φίλους του. Σταδιακά ίδρυσε τις εταιρείες: Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas.

    «Όταν ήμουν έξι ετών έφτιαξα, από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησα στα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω», αφηγήθηκε για το πως ξεκίνησε η λατρεία του για την θάλασσα.

    Τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία σύμφωνα με το Bloomberg.

    Το 2016, το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List, τον κατέταξε 12ο στο κατάλογο των 100 ατόμων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στη βιομηχανία.

    Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ τα τελευταία χρόνια στο συλλογικό θεσμό του ελληνικού εφοπλισμού συμμετέχει η κόρη του Ιωάννα Προκοπίου.

    Το 1991 ο Γιώργος Προκοπίου ίδρυσε τη Dynacom Tankers Management Ltd , ενώ το 2004 τη Dynagas Ltd. και το 2013 την Dynagas LNG Partners LP, την οποία εισήγαγε μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Επισημαίνεται ότι την περίοδο 2002-2018 οι τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες υλοποίησαν ένα πρόγραμμα κατασκευής 119 νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.

    Το 2012 το LNG CARRIER «OB RIVER» της Dynagas, πέρασε στην ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο LNG Carrier στο κόσμο που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο (Northern Sea Route).

    Είναι αδελφός του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Centrofin.

    Είναι νυμφευμένος με την Αλεξάνδρα και έχουν τέσσερις κόρες: Την Ελίζα, την Ιωάννα, την Μαρίνα και την Μαρία – Ελένη.

    Η Ελίζα, είναι παντρεμένη με τον Νίκο Χρυσάκη, η Ιωάννα, με τον Γιάννη Kαΐρη, η Mαρίνα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dynagas LNG Partners, Τόνι Λόριντζεν και η Μαρία – Eλένη, που ασχολείται με τον οικονομικό σχεδιασμό του ομίλου.

    Διαβάστε στο mononews

    Ο Κώστας Βαλιάδης νέος CEO στην ΔΕΛΤΑ, στη θέση του Χρήστου Τσόλκα – Αποκλειστικά στο mononews η ανακοίνωση



    ΣΧΟΛΙΑ