ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Νέο τονάζ, στο χύδην ξηρό φορτίο, για να ενισχύσουν τους στόλους τους, αναζητούν οι Έλληνες εφοπλιστές.
Με την αγορά στα bulk carriers να ανεβαίνει διαρκώς τους τελευταίους έξι μήνες, και με τις νέες παραγγελίες να παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά, οι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» την second hand για διαθέσιμη χωρητικότητα.
Μετά την Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, που ανακοίνωσε την αγορά 28 πλοίων σε 15 μέρες αλλά και την Αγγελική Φράγκου που έκλεισε συμφωνία για την απόκτηση πέντε bulk carriers, σειρά παίρνει και η Star Bulk συμφερόντων Πέτρου Παππά.
Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία, σχεδιάζει την πώληση μετοχών ύψους 150 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αγορά πλοίων. Η εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στα bulk carriers, και διαχειρίζεται ένα στόλο από 128 πλοία χωρητικότητας από 52.000 μέχρι 210.000 dwt, θα χρησιμοποιήσει μεταξύ άλλων και για αγορά πλοίων.
Η είδηση
Η είδηση της εβδομάδας, βγήκε από την Costamare η οποία πριν από 15 μέρες ανακοίνωσε την αγορά 16 bulk carriers, και μέσα στην εβδομάδα, και αφού πρώτα το είχε αποκαλύψει ο Wiseman, ανακοίνωσε ακόμα 12. Η Costamare διαχειρίζεται ένα στόλο από 81 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 581.000 εμπορευματικιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα όμως μπήκε και στην αγορά των bulk carriers. Με τις τελευταίες αγορές ο στόλος της εταιρείας «έσπασε» το φράγμα των 100, φτάνοντας τα 109.
Συμφωνίες για την απόκτηση πέντε πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έκλεισε και η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου.
Πρόκειται για μία επένδυση συνολικού ύψους 182,3 εκατ. δολαρίων και αφορά στην εξαγορά τεσσάρων capesize και ενός kamsarmax.. Τα δύο πλοία είναι νεότευκτα. Πρόκειται για ένα capesize που βρίσκεται υπό bareboat ναύλωση και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και ένα kamsarmax που θα παραλάβει το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Τα άλλα τρία Capesize, Navios Azimuth, Navios Ray και Navios Bonavis, αγοράστηκαν από την μητρική εταιρεία, Navios Maritime Holdings, έναντι περίπου 88 εκατ. δολαρίων και θα ενταχθούν στο στόλο της τον Ιούλιο 2021.
Τα στοιχεία
Στην κορυφή των αγοραπωλησίων στα bulk carries, στο εξάμηνο του 2021, βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές. Συνολικά από την second hand έχουν αποκτήσει 228 πλοία εκ των οποίων τα 144 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, για τα οποία διέθεσαν 2,24 δισ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
Κωνσταντακόπουλος: Πώς η Costamare αγόρασε σε 15 μέρες 28 bulker
ΟΛΠ: «Όχι» του Δήμου Πειραιά στην Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike