Οι τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου, οι οποίες κατά κατά τους προηγούμενους μήνες σημείωσαν βουτιά όταν επλήγη η οικονομία της Κίνας από την πανδημία και ο όγκος των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκε δραματικά, δείχνουν σημάδια ανάκαμψης.

Ο δείκτη Baltic Exchange Capesize Index ενισχύθηκε κατά τις τελευταίες επτά εβδομάδες, καθώς η δραστηριότητας της κορυφαίας οικονομίας της Ασίας βελτιώνεται και οι όγκοι σιδηρομεταλλευμάτων ανακάμπτουν μετά από τις εποχιακές κακές καιρικές συνθήκες που έπληξαν τις αποστολές των φορτίων από την Αυστραλία και τη Βραζιλία.

 .

Dry-bulk shipping rates have ticked up although outlook seen mixed

«Η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα που επλήγη από τις επιπτώσεις του ιού, αλλά τώρα είναι επίσης η πρώτη που βγήκε από την κρίση», δήλωσε ο Ralph Leszczynski, επικεφαλής ανάλυσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας Banchero Costa & Co. «Τα πράγματα εκεί επιστρέφουν αργά αλλά σταθερά σε φυσιολογικές συνθήκες. “

Ωστόσο, οι προοπτικές παραμένουν μικτές. Ενώ οι ανθρακωρύχοι στην Αυστραλία έχουν αυξήσει τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι αποστολές της Βραζιλίας εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο, σύμφωνα με τον Rahul Kapoor, επικεφαλής ανάλυσης για τα εμπορεύματα, τη ναυτιλία και το εμπόριο, στην IHS Markit.

Η Βραζιλία έστειλε 70,5 εκατομμύρια τόνους μεταλλεύματος το πρώτο τρίμηνο, έναντι 84,3 εκατ. τόνων την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Τη Δευτέρα, το ορυχείο Vale SA περιέκοψε τις εκτιμήσεις του για την παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στο σύνολο του έτους.

Η εικόνα της ζήτησης είναι επίσης αβέβαιη, αν και οι επενδυτές στοιχηματίζουν στην προοπτική περισσότερης κρατικής στήριξης με στόχο την προστασία της ανάπτυξης στην Κίνα. Ωστόσο, ενώ οι εκτιμήσεις για την παροχή μέτρων τόνωσης στην Κίνα δείχνουν αισιοδοξία, η χαμηλότερη οικονομική δραστηριότητα είναι πιθανό να περιορίσει οποιαδήποτε σημαντική ανάκαμψη στα ναύλα, εκτίμησε.