ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε καθεστώς επιλεκτικής χρεοκοπίας (selective default) υποβάθμισε το αξιόχρεο της ελληνικής ναυτιλιακής Eletson Holding ο οίκος Standard & Poor’s, μία εβδομάδα μετά τη συμφωνία ανοχής μεταξύ της εταιρείας και της πλειοψηφίας των ομολογιούχων της. Η Eletson με ανακοίνωσή της εξέφρασε τη λύπη της για την απόφαση αυτή, ενώ υποβάθμισε τη σημασία της, σχολιάζοντας πως “κατανοούμε ότι αντανακλά το σύνηθες πρωτόκολλο των οίκων αξιολόγησης σε τέτοιες περιστάσεις και η αξιολόγηση θα επανέλθει άπαξ και η διαδικασία ολοκληρωθεί”.
Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες για το σκεπτικό της απόφασης του Standard & Poor’s, η απόφαση αυτή έρχεται μετά τη συμφωνία που ανακοίνωσε στις 15 Φεβρουαρίου η ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη με ομολογιούχους που εκπροσωπούν το 80% της υποχρέωσης, αναφορικά με ένα ομόλογο επιτοκίου 9,625%, λήξης 2022, “με συγκεκριμένους απτούς όρους και προϋποθέσεις μίας προτεινόμενης συναλλαγής που θα ενισχύει τη ρευστότητα της Eletson”, όπως αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Η συμφωνία ανοχής “θα επιτρέψει στην εταιρεία και τους ομολογιούχους να οριστικοποιήσουν τους όρους της προτεινόμενης συναλλαγής”, αναφερόταν στην ίδια ανακοίνωση, χωρίς να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες, με τον οικονομικό διευθυντή της Eletson, Πήτερ Κανελο, να κάνει λόγο για ένα “μεγάλο θετικό βήμα” προς τη βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας.
“Μας επιτρέπει να οριστικοποιήσουμε τη συμφωνία με τους ομολογιούχους μας, που παρέχει μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα στην εταιρεία μας, σύμφωνα με τις προσδοκίες μας για μία ανάκαμψη στην αγορά των τάνκερ προϊόντων”, εξήγησε ο ίδιος.
Η Eletson έχει ξεκαθαρίσει πως στη διάρκεια των συζητήσεων με τους ομολογιούχους δεν θα επηρεαστούν οι υπάλληλοι, οι προμηθευτές και οι πελάτες της εταιρείας, αλλά ούτε και η κοινοπραξία της με την Blackstone.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο ο οίκος Moody’s υποβάθμισε το αξιόχρεο της Eletson, επικαλούμενος τις “πολύ δύσκολες” συνθήκες στην αγορά των τάνκερ και του LPG/LEG εν γένει, καθώς και τους κινδύνους για τη ρευστότητα της εταιρείας από το εν εξελίξει πρόγραμμα αγοράς νεότευκτων πλοίων aframax.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αγγ. Φράγκου: Μείωση ζημιών και διεύρυνση του στόλου για τη Navios
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η… πονεμένη ιστορία ενός ελληνόκτητου πλοίου που βγαίνει σε e-πλειστηριασμό
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας