ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον «ύφαλο» της κινεζικής γραφειοκρατίας έχει προσκρούσει, η προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να επαναπατρίσει τους ναυτικούς του υπό ελληνική σημαία πλοίου Angelic Power, που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα ανοικτά του Χονγκ Κονγκ.
Άνθρωποι που παρακολουθούν τις εξελίξεις από κοντά αναφέρουν ότι το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ασκήσει έντονες πιέσεις προς την Κίνα, προκειμένου να πετύχει να επαναπατρίσει τους 9 Έλληνες ναυτικούς, του πλοίου που έχει πλήρωμα συνολικά 21 ανθρώπους.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι πέντε εξ αυτών χρήζουν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Αποτέλεσμα όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει, αφού η στάση των κινεζικών αρχών, μοιάζει έως αδιάφορη, μέχρι στιγμής, λένε στο mononews, καλά πληροφορημένες πηγές. Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες είχαν συμφωνήσει να τους αφήσουν να επιστρέψουν, αλλά στη πορεία οι ελπίδες αποδείχθησαν φρούδες, αφού άρχισαν να έχουν μια σειρά από απαιτήσεις, εξαιρετικά δύσκολο να ικανοποιηθούν.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο mononews ότι είναι αισιόδοξοι ότι η περιπέτεια θα έχει αίσιο τέλος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προσδιορίσουν το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί. Στην ουσία οι ναυτικοί έχουν πέσει θύματα των διαφορών που έχει η εταιρεία του πλοίου, με πιστωτές της από τη Κίνα. Το περίεργο είναι, ότι αντί να κρατήσουν το πλοίο και να αφήσουν τους ναυτικούς, οι κινεζικές αρχές έχουν εγκλωβίσει το πλήρωμα, χωρίς προφανή αιτία, σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Εκτός από τα εμπλεκόμενα υπουργεία, πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει και οι ναυτεργατικές Ενώσεις. Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων μάλιστα έχει στείλει και επιστολή διαμαρτυρίας προς τη Κινεζική Πρεσβεία στην Αθήνα, ενώ η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών έχει προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Οι Έλληνες πλοίαρχοι αναφερόμενοι στο ιστορικό του θρίλερ που βιώνουν οι Έλληνες ναυτικοί σημειώνουν ότι, οι διαφορές μεταξύ των διαχειριστριών εταιρειών του πλοίου και των τραπεζών έχουν οδηγήσει τους 22 ναυτικούς που εργάζονται σε αυτό (μεταξύ των οποίων και 9 Έλληνες) σε πολύμηνο εγκλωβισμό επί του πλοίου. Επίσης, τονίζει ότι πολλά από τα μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας, χωρίς η εταιρεία και οι τοπικές αρχές να τους παρέχουν την αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στο συγκεκριμένο πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν συνολικά 22 άτομα, μεταξύ των οποίων οκτώ Έλληνες ναυτικοί και ένας Έλληνας τεχνικός επιθεωρητής, έχει επιβληθεί από Ναυτικό Δικαστήριο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου από το αγκυροβόλιο Γκουισάν, ενώ έχουν αφαιρεθεί τα διαβατήρια των ναυτικών.
Οι πληροφορίες δε αναφέρουν ότι και ο κινέζος πράκτορας του πλοίου έχει κρατήσει ιδιαίτερα σκληρή στάση μέχρι στιγμής, σε ότι αφορά τον επαναπατρισμό του πληρώματος.
Από την πλευρά της η Ένωση Ναυτών τονίζει ότι «η ψυχολογική κατάσταση πολλών ναυτικών έχει επιβαρυνθεί δραματικά, αφού ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται έως και 17 μήνες εγκλωβισμένοι στο πλοίο, ενώ έχουν αρχίσει να τελειώνουν και η τροφοδοσία και τα καύσιμα του πλοίου».
Τι λέει το υπουργείο Εξωτερικών
Η Ελλάδα ζητά τον ελλιμενισμό του πλοίου Angelic Power, να αφεθεί το πλήρωμα να εξέλθει και να του παρασχεθεί η απαραίτητη ιατρική βοήθεια, και αμέσως μετά να επαναπατρισθούν οι ναυτικοί το συντομότερο δυνατό, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου, σχετικά με το θρίλερ με το ελληνικών συμφερόντων πλοίο στα ανοιχτά της Κίνας.
Ο κ. Παπαϊωάννου επισήμανε πως το υπουργείο Εξωτερικών είναι σε πλήρη συντονισμό με το συναρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διαβεβαίωσε πως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα υπάρξει αίσιο τέλος σε αυτή την πολύ δυσάρεστη περιπέτεια για τους ναυτικούς.
Ειδικότερα, ενημέρωσε πως ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας είναι σε συνεχή επαφή με τις τοπικές κινεζικές αρχές, ενώ ο προξενικός λιμενάρχης στη Σαγκάη έχει μεταβεί επί τούτου στο Γκουαγκτσού. Παράλληλα, ενημέρωσε πως η ελληνική πρεσβεία στο Πεκίνο έχει διαθέσει έναν υπάλληλο να ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το ζήτημα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα