ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την ώρα που εκκρεμεί στη Δικαιοσύνη το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και δεν έχει κατατεθεί ακόμη το πρόγραμμα εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, η Τουρκία σταδιακά, αλλά σταθερά αναδεικνύεται σε κορυφαίο κέντρο διάλυσης πλοίων της Ευρώπης.
Ήδη κατέχει την τέταρτη θέση στον κόσμο στις διαλύσεις πλοίων μετά το Μπαγκλαντές, την Ινδία και τον Πακιστάν.
Κατά το τρέχον έτος οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια της Τουρκίας συνολικά 84 πλοία, ως επί το πλείστον ναυτιλιακών εταιρειών της γηραιάς ηπείρου με συνολική χωρητικότητα 1.300.000 dwt.
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που οι τιμές του σκραπ υπερδιπλασιάστηκαν κατά το τρέχον έτος.
Το 2021 κλείνει με τιμές πάνω από 600 δολάρια ανά ldt και οι ναυτιλιακοί αναλυτές θέτουν τώρα ερωτήματα σχετικά με το πόσο μπορεί να διαρκέσει η αναζωπύρωση και το 2022.
Η τροχιά των τιμών του σκραπ ήταν μόνο ανοδική αντικατοπτρίζοντας τις τιμές ναύλωσης των πλοίων ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.
Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τις νέες παραλλαγές του Covid-19 παραμένει μια διαρκής απειλή με τη διακοπή του εμπορίου και των οδών εφοδιασμού και ένας διαρκείας κίνδυνος για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Όπως αναφέρουν διεθνείς αναλυτές, τα περισσότερα πλοία που έχουν ανακυκλωθεί μέχρι στιγμής εφέτος προέρχονται από τα δεξαμενόπλοια και αναμένουν ότι μπορεί να επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό και για το 2022. Ως εκ τούτου, υποστηρίζουν οι αναλυτές, μπορεί να βλέπουμε τους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων να κρατούν τα πλοία τους για λίγο ακόμα και να περιμένουν μια άνοδο των ναύλων αντί να επιλέγουν την λύση της ανακύκλωσης των πλοίων τους.
Αυτό θα οδηγήσει σε μια ενδιαφέρουσα δυναμική προσφοράς και ζήτησης σε ολόκληρη την ήπειρο.
Εκτιμάται επίσης, ότι η ζήτηση της Κίνας για χάλυβα θα διατηρηθεί επίσης και για το 2022, ωστόσο η κινεζική αγορά ανακύκλωσης πλοίων παραμένει κλειστή και η πλειονότητα των πλοίων ανακυκλώνεται στην Τουρκία για τα πλοία που φέρουν σημαία ΕΕ ως επί το πλείστον.
Σημειώθηκε επίσης μεγάλη πρόοδος στην αναβάθμιση και πιστοποίηση των ναυπηγείων στην Ινδία, με 92 από τα 120 ενεργά ναυπηγεία να διαθέτουν τώρα Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης IR, LR, RINA ή Class NK με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Στο Μπαγκλαντές, μέχρι στιγμής, μόνο η PHP Ship Breaking and Recycling Industries κατέχει SoC κατηγορίας NK, αλλά αρκετές άλλες αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους καθώς τα πρότυπα ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζουν να βελτιώνονται με ρυθμό.
Το 2021 στα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές οδηγήθηκαν 226 πλοία, στις Ινδίες 172 πλοία, στο Πακιστάν 101 πλοία, στην Τουρκία 84 πλοία, στην Κίνα μόνο 5, ενώ σε διάφορες άλλες χώρες 288 πλοία. Συνολικά διαλύθηκαν 876 πλοία.
Διαβάστε επίσης:
Θάνος Σοφιός (Novisea): Αισιοδοξία για την αγορά ξηρού φορτίου το 2022
Maran Gas: Ναυπηγεί επτά πλοία LNG και παρέλαβε άλλα επτά μέσα στο τρέχον έτος η ναυτιλιακή της Μαρίας Αγγελικούση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χριστούγεννα στον Πειραιά – Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για Τρίτη 24 Δεκεμβρίου
- J.P. Morgan για ΔΕΗ: Η κορυφαία ανάπτυξη συνεχίζεται, αύξηση της τιμής στόχου στα €17,9
- Regency Casino Mont Parnes: Μια μαγική «χώρα των θαυμάτων»
- Μητσοτάκης: Οι αποφάσεις του βουνού και ο χρόνος των ανακοινώσεων για την προεδρία της Δημοκρατίας