ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι αμερικανικές κυρώσεις σε κινεζικά τάνκερ της Cosco και της Kunlun, σε συνδυασμό με τον παροπλισμό τάνκερ ώστε να εξοπλιστούν με scrubbers και την αποστασιοποίηση μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών από πλοία που συνδέονται με φορτία από τη Βενεζουέλα, περιορίζουν τη διαθεσιμότητα τάνκερ στην αγορά και προκαλούν ανησυχία στους ναυλωτές. Οι τιμές spot δείχνουν ότι τα VLCCs ναυλώνονται πλέον έναντι τιμών που ξεπερνούν τα 300.000 δολάρια ημερησίως, ενώ τα suezmaxes από τη Δυτική Αφρική προς τον Αμερικανικό Κόλπο ξεπερνούν τα 120.000 δολάρια ημερησίως και τα aframaxes κινούνται γύρω στα 66.000 δολάρια ημερησίως. Ανοδικά κινήθηκαν επίσης την περασμένη εβδομάδα και τα τάνκερ LR και MR.
Αυτό αναγκάζει τους ναυλωτές να μην είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί με τα πλοία που επιλέγουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ναύλωση του VLCC Great Lady (κατασκευής 2005) της Eastern Mediterranean (συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου) από την Bharat Oman Refineries, έναντι 326.753 δολαρίων ημερησίως, για ένα δρομολόγιο από τον Αραβικό Κόλπο προς τη δυτική ακτή της Ινδίας.
Ανοδικά έχουν επίσης κινηθεί τις τελευταίες μέρες και οι τιμές ναύλωσης για πλοία μεταφοράς LNG, που την περασμένη εβδομάδα ενισχύθηκαν κατά 60% περίπου, έχοντας υπερδιπλασιαστεί σε μηνιαία βάση. Εξάλλου, οι τιμές των VLGCs που μεταφέρουν LPG κινούνται σε υψηλά 4 ετών, στην περιοχή των 75.000 δολαρίων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρης Βαφειάς: Αύξηση κερδών και μείωση εσόδων στο τρίτο τρίμηνο του 2024 για την C3is
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ