Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών υποχώρησαν πέρυσι οι διαλύσεις παλαιών containerships, καθώς οι υψηλές τιμές ναύλωσης ενθάρρυναν τους πλοιοκτήτες να συνεχίσουν την αξιοποίηση τους, σύμφωνα με την Alphaliner.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2021 πουλήθηκαν για scrap containerships συνολικής χωρητικότητας 16,500 teu έναντι 194,500 teu το 2020 και 655,000 teu το 2016.

Μόλις τέσσερα containerships οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια παγκοσμίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, τα οποία είχαν όλα χωρητικότητα μικρότερη από 1,000 teu, ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο πέρυσι πουλήθηκαν για scrap 15 containerships συνολικής χωρητικότητας 12,431 teu.

«Η hot ναυλαγορά και οι αστρονομικές τιμές ναύλων που μπορούν να επιτευχθούν ώθησαν τους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν στον στόλο τους παλαιότερα πλοία ηλικίας 20-30 ετών, πολλά από τα οποία θα είχαν ανακυκλωθεί εάν η αγορά είχε διαφορετική εξέλιξη», ανέφερε η Alphaliner στο εβδομαδιαίο report της.

Για παράδειγμα, ένα πλοίο 2,200 teu, ηλικίας 20 ετών ναυλώθηκε πέρυσι με τιμή 35.000 δολάρια ημερησίως για χρονική διάρκεια 36 μηνών. Προ της πανδημίας ένα αντίστοιχο πλοίο δύσκολα θα ναυλώνονταν για περισσότερα από 9.000 δολάρια ημερησίως, ανέφερε χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Ωστόσο, η Alphaliner εκτιμά ότι οι διαλύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψουν, αλλά θα παραμείνουν χαμηλές, το 2022 περίπου στα 60,000 teu, πριν αυξηθούν περαιτέρω το 2023, καθώς μια σειρά νεότευκτων πλοίων που θα παραδοθούν θα θέσουν τα παλαιότερα εκτός αγοράς.

Διαβάστε ακόμη:

Πλακιωτάκης: 27 εκατ. ευρώ για λιμενικές υποδομές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις για την περιφερειακή ενότητα Σάμου