Ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή αυτή τη στιγμή για να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά δεν είναι 200, αλλά περίπου 131.

Η αρχή διαχείρισης της Διώρυγας Παναμά διευκρινίζει ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να μειωθούν οι αναμονές των πλοίων που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες και οι συνέπειες που θα μπορούσαν να έχουν στην παγκόσμια οικονομία και ειδικότερα των Ηνωμένων Πολιτειών.

1

Ο αριθμός των πλοίων που αναμένουν είναι περίπου 45% υψηλότερος από τον μέσο όρο, αλλά χαμηλότερος από αυτόν που κυκλοφορεί σε διάφορα μέσα ενημέρωσης αυτές τις μέρες και επίσης στο αποκορύφωμα των 165 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.

Ο μέσος χρόνος αναμονής, ο οποίος πλέον κυμαίνεται μεταξύ 8 και 11 ημερών κατά μέσο όρο, είναι επίσης σε μεγάλη πτώση (-50%) σε σύγκριση με αυτόν που καταγράφηκε στην αρχή του μήνα.

Σε ένα σημείωμα που κυκλοφόρησε χθες, η αρχή εξήγησε επίσης πώς δέχεται επί του παρόντος κρατήσεις για διέλευση από τις γέφυρες Panamax με βάση την «3», η οποία προβλέπει συνολικά 14 θέσεις, έναντι των 23 που είναι διαθέσιμες σε τυπικές καταστάσεις και των 16 όταν η «2» είναι ενεργή.

« Αυτό μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε τη συμφόρηση και διασφαλίζει ότι ακόμη και τα πλοία που βρίσκονται σε ουρά που δεν έχουν εγγυημένες κρατήσεις μπορούν να περάσουν σε ανταγωνιστικούς χρόνους».

Το μέτρο δεν επηρεάζει τις γέφυρες Neopanamax (τις μεγαλύτερες, που εγκαινιάστηκαν το 2016) όπου αντίθετα διατηρείται ο κανονικός μέσος όρος των 10 διελεύσεων ανά ημέρα.

Η Διώρυγα του Παναμά, μήκους 80 χιλιομέτρων, που συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, κατέγραψε 14.239 διελεύσεις το 2022 (6,7% περισσότερες από το προηγούμενο έτος), περίπου το 3% της συνολικής παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με το Container XChange, οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν το 73% της κίνησης που διακινείται ετησίως. Για τη λειτουργία της, η υποδομή χρησιμοποιεί ένα σύστημα κλειδαριών που επιτρέπουν στα πλοία να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν σε αυτό της λίμνης Gatun (26 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας), χρησιμοποιώντας τα νερά της ίδιας λεκάνης.

Το πρόβλημα της ξηρασίας είχε ήδη τεθεί υπόψη της αρχής διαχείρισης της Διώρυγας τους τελευταίους μήνες και τα πρώτα μέτρα εξοικονόμησης νερού είχαν ήδη εφαρμοστεί τον Ιανουάριο. Στις 25 Ιουλίου, η αρχή ανακοίνωσε την εισαγωγή μέγιστου βάθους 13,41 μέτρων «για τους επόμενους μήνες, εφόσον οι καιρικές συνθήκες δεν διαφέρουν σημαντικά από τις τρέχουσες προβλέψεις».

Ενδεικτικά, το όριο αυτό θα ισχύει για όλο το 2023 και για το 2024. Παράλληλα, ανακοινώθηκε το όριο των 32 διελεύσεων πλοίων την ημέρα, έναντι του ανώτατου ορίου των 36 που ισχύουν υπό τυπικές συνθήκες.

Η τελευταία παρόμοια κρίση, λόγω ξηρασίας, παρατηρήθηκε στις υποδομές τα έτη 2019-2020.

Διαβάστε ακόμη:

Alphaliner: Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ και μέτρια κερδοφορία

Αγγελική Φράγκου: Έσοδα 346,9 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο για την Navios Partners – Στα 175 τα πλοία του στόλου της

MSC: Δημιουργεί νέο κόμβο Logistics στη Σαουδική Αραβία